mushi Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Hei, jeg vurderer å legge veggplater fra IKEA. Hvordan er disse å skjære i? Jeg ser man kan bruke skinner til å feste de med. Hvordan fungerer skinnene hvis jeg har en stikkontakt på veggen? Er dere fornøyd med platene? Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 (endret) Jeg har aldri testet ut disse, men i følge bruksanvisningen kan man bruke stikksag, og tykkelsen er bare 2mm, så det bør gå helt fint det. I forhold til de listene, kan det kanskje være lurt å få stikkontakten i en skjøt på platene. Hvis ikke må du kanskje kun skru på den nederste lista først, og smette platen(e) inn, slik at stikkontakten kommer inn i hullet du har skjært ut. Edit piaf: Eller vent litt, skruene til listene går bak platene, så stikkontakten må vel komme i en skjøt. Endret 9. mai 2016 av Tharos. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 Siden platene bare er 2 mm, så bør du kunne skjære ut for stikkontaktene i dem. Du har lov å ta av dekselet på stikkontakten, men ikke røre den mer enn det. Bak dekselet så er det en metallramme. Hvis du skjærer ut for denne, så kan du sette dekselet over igjen. De 2 mm bør ikke ha noe å si for dekselet sin skyld. bare husk å ha sikringen av hele tiden. Det er nok eneste løsningen som blir pen. Det blir enda penere hvis du kun tar ett 73mm rundt hull i platen, men da må stikken ned, og monteres inn igjen etterpå, men det er elektriker jobb. Hvis stikkontakten du har er utenpåliggende, så bør du ikke gjøre noe annet enn å legge plantene rundt den. Eventuelt få en elektriker til å demontere og remontere når platene er montert på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå