Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ser ut til at naturen har konvertert den til å gå på biodrivstoff, med all den mosen og løvet. Pøh, kortliva.. jeg har hatt en 69 mod. av Cortina en gang for lenge siden, og den hadde jeg faktisk i nesten to år ;)

Flott utført miljøbilde. :)

Lenke til kommentar

Hei, Rolf.

Ford Cortina var Fords engelske motstykke til tyske Ford Taunus, - og fra 1976 var de to modellene nærmest identiske, - inntil Sierra erstattet dem begge i 1982.

Jeg er enig med deg at tilnavnet "Kortliva" var nokså ufortjent, - Cortina'en var en ukomplisert bilkonstruksjon, og forholdsmessig enkel og rimelig å holde i tilfredsstillende stand.

Fargene er behagelige, og godt lys gjør at de typiske karosserilinjene kommer bra fram på bildet !

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Kan se at du har fundet en af de store bilkirkegårde....vi har selv besøgt mange i Sverige...og den ene gang gik min bil i stå lige inden kirkegården...den kunne ikke starte det viste sig at være et nyt batteri den skulle have....og det var midt i 28 c s varme...meget underligt tænkte vi ...for man synes jo normalt sådanne noget sker om vinteren men nej..så vi måtte pænt vente på Dansk autohjælp ...der gik noget tid inden vi fik dem forklaret vejen..for der var jo ikke ret meget mobil dækning der ude i skoven..men lidt komisk nu man var på vej ud for at kikke på en bilkirkegård...Dejligt billede du sendte ind ...vh Suss

Lenke til kommentar

Kan se at du har fundet en af de store bilkirkegårde....vi har selv besøgt mange i Sverige...og den ene gang gik min bil i stå lige inden kirkegården...den kunne ikke starte det viste sig at være et nyt batteri den skulle have....og det var midt i 28 c s varme...meget underligt tænkte vi ...for man synes jo normalt sådanne noget sker om vinteren men nej..så vi måtte pænt vente på Dansk autohjælp ...der gik noget tid inden vi fik dem forklaret vejen..for der var jo ikke ret meget mobil dækning der ude i skoven..men lidt komisk nu man var på vej ud for at kikke på en bilkirkegård...Dejligt billede du sendte ind ...vh Suss

Hei Suss

Mange takk for den hyggelige kommentaren og den artige historien :)

Bildet er forøvrig fra Brødrene Ivanssons Bilskrot I Båstnes i Sverige.

Mvh. Rolf

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...