Riki Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 (endret) Jeg leste og dunket hodet litt i veggen i dag fordi, of course!. Jeg tror majoriteten av muslimer har rett faktisk! Det jeg mener er at terrorister har en ekstrem tolkning. Du kan kanskje tenke at den er voldelig uansett, det lar jeg være opp til enhver som tolker det. Men hør her først. Dere har sikkert lest Koran 9. Som blir tolket som den nest siste koran kapitlet, og ved tanke på at koranen sier at det seneste abrogerer det tidligste så må det bety at ifølge Koran 9:29 at muslimer må sloss mot alle vantro helt til de annerkjenner gud som den sanne gud, aka islamsk lov. Det er tatt ut av kontekst mener jeg. Det jeg mener er, se i begynnelsen på kapittelet. Quran 9:1 [This is a declaration of] disassociation, from Allah and His Messenger, to those with whom you had made a treaty among the polytheists. Treaty, for å si det slik, en avtale, utifra det som blir ansett er at de brøt avtalen. Iallfall slik den tolker det. Vel se på neste vers. Quran 9:7-8 How can there be for the polytheists a treaty in the sight of Allah and with His Messenger, except for those with whom you made a treaty at al-Masjid al-Haram? So as long as they are upright toward you, be upright toward them. Indeed, Allah loves the righteous [who fear Him]. How [can there be a treaty] while, if they gain dominance over you, they do not observe concerning you any pact of kinship or covenant of protection? They satisfy you with their mouths, but their hearts refuse [compliance], and most of them are defiantly disobedient. Quran 9:7-13 http://legacy.quran.com/9/7-13 Så hele greia har med angrep og forsvar og gjøre. Tror det er det hele greia går ut på at så lenge vi er moralsk tilbake så vil de la oss være i fred. Det er bare om vi ypper oss til bråk at de kan gå på den fundamentale delen. Som er slik det ender opp med videre. Så jeg må virkelig beklage for min mistolkning av dette. Er uansett interesert i deres meninger om det Endret 1. mai 2016 av Riki Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Jeg leste og dunket hodet litt i veggen i dag fordi, of course!. Jeg tror majoriteten av muslimer har rett faktisk! Det jeg mener er at terrorister har en ekstrem tolkning. Du kan kanskje tenke at den er voldelig uansett, det lar jeg være opp til enhver som tolker det. Men hør her først. Dere har sikkert lest Koran 9. Som blir tolket som den nest siste koran kapitlet, og ved tanke på at koranen sier at det seneste abrogerer det tidligste så må det bety at ifølge Koran 9:29 at muslimer må sloss mot alle vantro helt til de annerkjenner gud som den sanne gud, aka islamsk lov. Det er tatt ut av kontekst mener jeg. Det jeg mener er, se i begynnelsen på kapittelet. Quran 9:1 [This is a declaration of] disassociation, from Allah and His Messenger, to those with whom you had made a treaty among the polytheists. Treaty, for å si det slik, en avtale, utifra det som blir ansett er at de brøt avtalen. Iallfall slik den tolker det. Vel se på neste vers. Quran 9:7-8 How can there be for the polytheists a treaty in the sight of Allah and with His Messenger, except for those with whom you made a treaty at al-Masjid al-Haram? So as long as they are upright toward you, be upright toward them. Indeed, Allah loves the righteous [who fear Him]. How [can there be a treaty] while, if they gain dominance over you, they do not observe concerning you any pact of kinship or covenant of protection? They satisfy you with their mouths, but their hearts refuse [compliance], and most of them are defiantly disobedient. Quran 9:7-13 http://legacy.quran.com/9/7-13 Så hele greia har med angrep og forsvar og gjøre. Tror det er det hele greia går ut på at så lenge vi er moralsk tilbake så vil de la oss være i fred. Det er bare om vi ypper oss til bråk at de kan gå på den fundamentale delen. Som er slik det ender opp med videre. Så jeg må virkelig beklage for min mistolkning av dette. Er uansett interesert i deres meninger om det Leser du gjennom det du skriver, og vet du i det hele tatt noe om Islam? Du starter en tråd om Sunni muslimer og så refererer du til Koranen? Koranen er felles for alle Muslimer. Det er hadithene som f.eks. skiller Shia fra Sunni. Hvilke meninger, om hva, er du interessert i? Det er jo ikke sikkert du mistolker noe som helst. 1 Lenke til kommentar
Riki Skrevet 2. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2016 Vel den kan uansett være litt pushy fordi verdi grunnlaget ligger fremdeles på som jeg hører fra muslimer som "Frykter allah" aka de vil ha et islamsk styre og stat. Så den delen sitter enda i hodet til sunni muslimer. Så de er fremdeles delvis skumle på den måten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå