Donkey Kong Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Hei. Trenger hjelp. Usikker på om dette er korrekt forum. Jeg bor i en mindre leilighet sammen med samboer. Har et "steelseries" gamingtastatur som lager skikkelige lyd når jeg skriver eller gamer. Dette går utover min samboer, som hører tastaturet i hele leiligheten. Man kan høre tastaturet godt, selv gjennom to stengte dører. Jeg behøver altså et stille tastatur. Kan det brukes til gaming er det et pluss. Vil helst ikke bruke for mye penger, så et tak på 5-600 kroner er å foretrekke. Gjerne billigere. Noen tips? Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Jeg har hatt samme problem, dog ikke noe krav om at det skal være et 'gaming tastatur'. Hadde i tillegg noen egne preferanser (liker f.eks. Apple tastaturet veldig godt). Så jeg kjøpte et Logitech K280. Lydløst er det ikke, men definitivt mindre lyd enn både mekanisk og ellers andre vanlige tastatur. Det skal finnes et noe lignende som har bakbelyste knapper, om det skulle være ønskelig. Jeg savner det på mitt i alle fall. Kjøpte forøvrig også en ekstremt stille mus. Hun ble gal av all klikkinga. Denne musa hører man seriøst ikke. Det som bråker mest er når man scroller, men selv det er ekstremt stille. Krever noe tilvenning, for den er ikke like responsiv på knappene som en annen mus, men en ukes tid så blir man vant til det, og samboeren blir strålende fornøyd. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 (endret) Hei. Trenger hjelp. Usikker på om dette er korrekt forum. Jeg bor i en mindre leilighet sammen med samboer. Har et "steelseries" gamingtastatur som lager skikkelige lyd når jeg skriver eller gamer. Dette går utover min samboer, som hører tastaturet i hele leiligheten. Man kan høre tastaturet godt, selv gjennom to stengte dører. Jeg behøver altså et stille tastatur. Kan det brukes til gaming er det et pluss. Vil helst ikke bruke for mye penger, så et tak på 5-600 kroner er å foretrekke. Gjerne billigere. Noen tips? Kjerringa har klaget lenge på mitt gamle Steelseries mekaniske tastatur. Dermed måtte jeg kjøpe et mere stille tastatur. Det ble Apex M800 på tilbud. Litt uvanlig å skrive på enda, men allerede etter noen dager, så blir jeg mere vant til det. Vurderte MX brown taster på et tastatur, men slik ble det ikkje denne gangen. Så foreløpig er jeg fornøyd. Som mellomløsning har jeg brukt Logitech deluxe 250 http://www.prisjakt.no/product.php?p=532105 , som er veldig stille. Dog det eneste som er digg er at det er stille, for å si det slik Spille med er elendig, hvis man er vant med mekanisk tastatur. Jeg ville ha tatt turen til lefdal/elkjøp og testet noen tastaturer der, Hvis du ikkje finner noen som du er fornøyd med der, så bestiller du et par-tre tastaturer fra nettet. Deretter sender du tilbake de du ikkje likte Endret 2. mai 2016 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 2. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2016 (endret) Takk for gode svar Jeg tror det er like greit å følge Nizzefars råd og ta turen innom en forhandler. Må "føles" (og høres) in real life. For øvrig et eksempel på at fysiske butikker er gode å ha. Endret 2. mai 2016 av Donkey Kong Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Du har ikke vurdert O-ringer? Blitt mindre klaging fra de jeg spiller sammens med etter at jeg monterte det på mitt tastatur. http://www.maxgaming.no/keycaps/47d/cherry-mx-rubber-o-ring-switch-dampeners-125st Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå