tomfje Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Hei, jag planlegger å bygge en ny gaming pc og har laget en handleliste med komponenter som jeg tror passer. link til handleliste: https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1694862&su=F23C74AE-85EA-4C72-9BFA-D57AA435A167 Det jeg lurer på er om alt passer og om det er noe jeg bør endre på. BTW. jeg vet 850watt er overkill men supernova g2 750 watt som jeg egentlig hadde planer om å kjøpe kostet 50 kroner mer enn 850 watt versionen. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 (endret) Skaff deg heller: Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kjøler 775/115x/2011/2011-3/1366/, AM2(+)/AM3(+)/FM1, 600~1600 RPM, 66 CFM, 9~31 dBA Flexible LED Case Strip Light For PC Computer Case DC 12V 5050 Men ellers ser det greit ut, gjør ikke noe ha litt kraftigere PSU. Skjermen og skjermkortet kunne du like gjerne kjøpt brukt BENQ XL2720T Gamingskjerm 120Hz Men ikke regn med freesync i så fall, ellers kan du like gjerne gå for nyere skjerm hvis du skal spille. Skjermen du har valgt er ikke noe særlig hadde normalsett kun gitt 1000 kr for den. Vil anbefale Displayport\mini displayport eller DVI istedenfor VGA\HDMI med mindre du skal koble gjennom forsterker. Endret 1. mai 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 (endret) Skaff deg heller: Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kjøler 775/115x/2011/2011-3/1366/, AM2(+)/AM3(+)/FM1, 600~1600 RPM, 66 CFM, 9~31 dBA Flexible LED Case Strip Light For PC Computer Case DC 12V 5050 Men ellers ser det greit ut, gjør ikke noe ha litt kraftigere PSU. Skjermen og skjermkortet kunne du like gjerne kjøpt brukt BENQ XL2720T Gamingskjerm 120Hz Men ikke regn med freesync i så fall, ellers kan du like gjerne gå for nyere skjerm hvis du skal spille. Skjermen du har valgt er ikke noe særlig hadde normalsett kun gitt 1000 kr for den. Vil anbefale Displayport\mini displayport eller DVI istedenfor VGA\HDMI med mindre du skal koble gjennom forsterker. Skal du overklokke skikkelig så er ikke Cooler Maser Evo 212 noe å satse på, de fleste AiO kjølerne vil gi langt bedre resultat. Hvorfor du anbefaler en budsjett kjøler når OP alt har valgt er bedre skjønner jeg ikke? Enig i at Cooler Master Evo 212 er en grei budsjettskjøler for å holde temperaturene nede, men skal man overklokke så kjøper man skikkelig og ikke billige luft kjølere. Personlig ville jeg gått for Kraken X61 eller Corsair H110i, litt dyrere men da får man max ytelse ut av CPUen. Disse er nok noe av det bedre man kan få om man ikke går for full EK-kjøling. Cooler Master Evo 212 er etter min mening i overkant oppskrytt, den er bra til budsjett, men det betyr ikke at den er det beste på markedet, finnes så mye bedre løsninger om man er villig til å betale litt ekstra. Endret 1. mai 2016 av 93MiChr 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Personlig ville jeg gått for Kraken X61 eller Corsair H110i, litt dyrere men da får man max ytelse ut av CPUen. Disse er nok noe av det bedre man kan få om man ikke går for full EK-kjøling. Cooler Master Evo 212 er etter min mening i overkant oppskrytt, den er bra til budsjett, men det betyr ikke at den er det beste på markedet, finnes så mye bedre løsninger om man er villig til å betale litt ekstra. Er enig Cooler master 212 evo, ikke er den beste, kjøleren, men virker ikke ut som Noctuva ND 14 er så lett å få tak i brukt, uten vifter da orginalviftene ikke er noe å vurdere, da det er særlig viftene som støyer, noe vifter tilsvarende Noctua NF-A14 iPPC-2000 PWM hadde vært noe. Corsair H110i mener jeg havner ca på samme nivå som Noctua ND 14 bare koster noe mere. Usikker på Kraken X61 hvor gode viftene der er. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Fordelen med en lukket vannkjøling er at man får den varme lufta direkte ut Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 (endret) Personlig ville jeg gått for Kraken X61 eller Corsair H110i, litt dyrere men da får man max ytelse ut av CPUen. Disse er nok noe av det bedre man kan få om man ikke går for full EK-kjøling. Cooler Master Evo 212 er etter min mening i overkant oppskrytt, den er bra til budsjett, men det betyr ikke at den er det beste på markedet, finnes så mye bedre løsninger om man er villig til å betale litt ekstra.Er enig Cooler master 212 evo, ikke er den beste, kjøleren, men virker ikke ut som Noctuva ND 14 er så lett å få tak i brukt, uten vifter da orginalviftene ikke er noe å vurdere, da det er særlig viftene som støyer, noe vifter tilsvarende Noctua NF-A14 iPPC-2000 PWM hadde vært noe. Corsair H110i mener jeg havner ca på samme nivå som Noctua ND 14 bare koster noe mere. Usikker på Kraken X61 hvor gode viftene der er. Fra det jeg har hørt så ville jeg tro at Noctua ND-14 ikke er i nærheten av h110i, den er kanskje god på lavere clocks, men så fort man pusher OC til grensen så faller den igjennom. Har hørt om flere som rapporterer at de ligger på 70-80 grader når de klokker 5820k til 4ghz med ND-14/15, og at det blir for varmt så fort man går over 4ghz. Selv kan jeg kjøre 5820k på 4.4ghz uten at tempen faller over 67 grader i Prime 95, og det med en h110i kjøler som kjører på low-profile mode. Enig i at stock viftene som følger med h110i bråker noe innmari, så et must at de må skiftet så klart. Men å si at Noctua ND-14 er på samme nivå blir helt feil, med mindre du kan bevise at jeg vil få lavere temps og høyere clock en det jeg har i dag. Noe jeg tviler sterkt på at jeg vil få med Noctua luftkjøling. Noctua-ND-14 er en god kjøler, for all del, og langt bedre enn Evo 212. Men man får det man betaler for, og i fare for å høres subjektiv ut så må jeg si at h110i har overrasket positivt i forhold til hvor langt jeg kan pushes CPUen min med den. Endret 2. mai 2016 av 93MiChr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå