Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er elbil et godt valg?

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-245639

Elbil virker fornuftig for deg TS. Ha bre i bakhodet at rekkevidden på Leaf om vinteren er ræva, den spiser batteri i undersjøiske tunneler og at gratis ferge nok forsvinner om kort tid. Utover det så er Leaf en skikkelig fin bil å kjøre. Det var en Leaf som gjorde at jeg ble frelst og siden har sverget på at når min nåværende fossilbil går bort så er det kun el som gjelder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ha bre i bakhodet at rekkevidden på Leaf om vinteren er ræva, den spiser batteri i undersjøiske tunneler og at gratis ferge nok forsvinner om kort tid. Utover det så er Leaf en skikkelig fin bil å kjøre. Det var en Leaf som gjorde at jeg ble frelst og siden har sverget på at når min nåværende fossilbil går bort så er det kun el som gjelder.

Gjør den det? Kan det være pga. den relativt svake motoren kanskje? At den er nødt til å jobbe mer ineffektivt i slike scenarioer?

Ferge er ikke gratis. Bilen er gratis, men du betaler per hode. Så det blir 30-60 kr per overgang. Fortsatt billig.

Lenke til kommentar

Ha bre i bakhodet at rekkevidden på Leaf om vinteren er ræva, den spiser batteri i undersjøiske tunneler og at gratis ferge nok forsvinner om kort tid. Utover det så er Leaf en skikkelig fin bil å kjøre. Det var en Leaf som gjorde at jeg ble frelst og siden har sverget på at når min nåværende fossilbil går bort så er det kun el som gjelder.

Gjør den det? Kan det være pga. den relativt svake motoren kanskje? At den er nødt til å jobbe mer ineffektivt i slike scenarioer?

Ferge er ikke gratis. Bilen er gratis, men du betaler per hode. Så det blir 30-60 kr per overgang. Fortsatt billig.

og du leste ikke at gratis ferge snart faller bort

Lenke til kommentar

Hva er det du snakker om? Du sier "og at gratis ferge nok forsvinner om kort tid", så presiserer jeg at den idag ikke er gratis. Jeg leste akkurat det jeg trengte å lese. Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Den har allerede forsvunnet på riksveier, noen steder. Men de får rabatterte priser. Jeg skjønner at det er vanskelig å forstå men når elbiler må starte å betale vill de "alltid" ha fordeler over bensin/diesel.

Lenke til kommentar

Ferge er vel gratis enda, for BILEN. De(n) som reiser med bilen må betale billett for person.

Det er ganske misvisende å kalle det gratis fergeovergang når du ender opp med å betale. I praksis er ikke fergebilletten gratis.

Hvem kjører opp til fergebillettøren og sier "Hei, bilen min skal på ferie, jeg skal ikke bli med" og får til svar "jamen, da blir det gratis overgang da". Når noen vurderer kostnader med elbil og ferge er tema, så er det essensielt å regne med sjåføren, ettersom bilen alltid har en sjåfør. Bare det at man betaler to forskjellige summer for bil og sjåfør er merkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...