Kynxx Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 Er i Sverige nå. Har Chili enda siden jeg valgte å angre porteringen for denne gang. Som takk fikk jeg en fin SMS om at jeg har passert 500,- i forbruk i utlandet. Har 10 GB EU hos Chili. Jeg håper virkelig det er en bug, at jeg ikke blir fakturert for noe jeg skal ha inkludert i abonnementet mitt. Lurer på når ledelsen i Chili skal gidde å sette ressurser på å rette opp alle feilene som støtt og stadig oppstår. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 Typisk Chili. Prisliste og faktura er to forskjellige ting, og SMSene lever sitt eget liv. Det er bare noe du må ta med i risikovurderingen når du går for en lavprisaktør. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 Jo for all del,men at det skal være så forferdelig dårlig da. Jeg hadde gåttmed bøyd hode om jeg hadde vært ansvarlig for denne bedriften. Lenke til kommentar
IcedTeas Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 Hvorfor ikke fri global roaming snart? Gidder ikke teleselskapene det? Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 Hvorfor ikke fri global roaming snart? Gidder ikke teleselskapene det? Penger. Ingen driver veldedighet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 Jeg tror vi nærmer oss, sakte men sikkert. I Danmark har 3 tatt inn 40 land i sitt 3LikeHome tilbud. Forutsetningen er nok at 3 får akseptable priser for roaming og interconnect i de landene det gjelder. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 Har sjekket forbruket på min side hos Chilimobil nå. Fikk e sms i går der jeg måtte skrive "fortsett utland" for å få åpnet videre databruk. Må ha vært en bug i systemet, men var heldigvis løskrutt. Skal ta det oppmed kundeservice i morgen når dem endelig åpner igjen. Lenke til kommentar
RJ Raj Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Hvorfor ikke fri global roaming snart? Gidder ikke teleselskapene det?Penger. Ingen driver veldedighet. Lenke til kommentar
stue Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Har sjekket forbruket på min side hos Chilimobil nå. Fikk e sms i går der jeg måtte skrive "fortsett utland" for å få åpnet videre databruk. Må ha vært en bug i systemet, men var heldigvis løskrutt. Skal ta det oppmed kundeservice i morgen når dem endelig åpner igjen. Hørte du noe fra kundeservice? Jeg fikk samme idiotiske sms når jeg var i utlandet. Har også 10GB og fri roaming. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 Æh unnskyld. Har vært veldig opptatt i uka her, så har ikke rukket å kontakte Chili kundeservice. Men jeg sjekket forbruk på min side nå, og observerer at det ikke har gitt ekstra utgifter i utland for databruk. Mistenker at det er noe gammel kode som sitter igjen fra tidligere år da sms utsendelse ble innført for forbruk utland. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 Ser ut som om det fortsatt er Telenor som er den eneste som tilbyr med "alt inkludert" og ikke noen rare tøyseregler i tillegg. Får se hva det blir til, mulig jeg ikke trenger å ringe så mye internt i landet jeg skal være i. Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Takk for utfyllende informasjon og diskusjon rundt de forskjellige roamingtilbudene, det blir jo bare mer og mer komplisert å finne passende abonnement..Skal til Spania (kanariøeyen) nesten to hele måneder desember-januar, er det kun Telia som har slik maksgrense på 45 dager eller er det flere jeg evt må styre unna/være obs på slik begrensning?..Har fra før Ice til 99,- i mnd som egentlig holder plenti når jeg er i Norge, men de har jo ingen type datapakke for utenlandsbruk og tenker det kan være greit å slippe tenke så mye på databruk mens jeg er der - selv om EU-prisene har blitt bedre enn norgespriser på data når man betaler per MB da. Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 For å svare meg selv litt..Ser ut til at KomplettMobil har det mest konkurransedyktige tilbudet for utenlandsbruk for øyeblikket, i det minste for oss som klarer oss med 1 GB, kanskje 3GB, og gjerne også ikke ønsker å betale ekstra når man er i Norge. Tillegg på kr 80,- per mnd for utenlandsbruket inkludert, men man skal tydeligvis kunne skru av og på når som helst og kun betalte 2,70 kr per utenlandsdag. Samtidig koster 1GB abonnementet kun 119,- til norsk bruk, ikke stort mer enn 99,- hos Ice - men da altså mulighet å få brukt det på reise også for et passelig tillegg Må sjekke at de ikke har noe langtidsklauser e.l. for langt utenlandsopphold, ellers ser det ut til at det blir det på meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Telipol har også en slik funksjon at man kan slå av/på utenlandspakken slik jeg har forstått det. Personlig holder jeg en knapp på de som er på Telenors nett pga. langt bedre samtalekvalitet i Norge. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Jeg brukte tidligere Chilimobil. Har portert vekk fra dem nå som utlandsbesøkene er ferdig for denne gang. Prisene hos Chili er greie, men nettsiden, min side og fakturaspesifikasjon, og få korrekt fakturering er visst vanskelig/umulig å få til for Chili. Å være avhengig av å ringe inn til kundeservice på 02445 (som koster mer enn jeg vil betale), for å endre EU pakke og annet, og så bli møtt av "åh, du vil gjøre det ja" av medarbeideren i telefonen, blir litt pes. Hos andre er det bare å logge inn og endre abonnement og tjenester på nett tvert. En annen ting Chili mangler, er å kunne endre abonnement i fremtiden. Altså alle endringer som foretas hos dem skjer NÅ. Ikke ved start/slutt av måned/fakturaperiode om man ønsker det. Mangel for ekstra simkort har også vært et savn frem til nå. Til neste år blir det spennende å se hvem som stikker seg ut positivt angående priser og tjenester fra 01.07.2017. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Hvem er det som har fri roaming i en eller annen form i EU så langt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 (endret) Telia, Telenor, Chilimobil, Djuice, Talkmore. Edit: blant de operatørene jeg har kapasitet til å følge. Endret 15. desember 2016 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 (endret) Hvem er det som har fri roaming i en eller annen form i EU så langt? Telia, Telenor, Chilimobil, Djuice, Talkmore. Edit: blant de operatørene jeg har kapasitet til å følge. Eneste jeg kommer på utenom de Tom ramser opp er Komplett Mobil, da tror jeg alle er nevnt. Endret 15. desember 2016 av Hedonism Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Hadde f.eks ICE.net og Hello også hatt slike EU pakker i dag så hadde jeg vært veldig fornøyd, da begge operatørene gjør det godt her hjemme. Det mangler bare noe på den siste mila dem burde gått for oss kunder. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå