Gå til innhold

Linerle på gelender ... .

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se der er den flotte vippestjerten igjen jo.

At jeg ville hatt enda litt mer luft til venstre skal du ikke bry deg om for jeg er litt sær sånn.

Superduper skarphet i fint lys gir gode farger og ikke minst særs gode detaljer i fjær- og dundrakt.

Bruker du solsikkekjerner på foringa?

Jeg har minst 7-8 arter hos meg - 9 hvis jeg tar med de svære feite ringduene som jeg helst ikke vil ha på balkongen.

Roar

Lenke til kommentar

Se der er den flotte vippestjerten igjen jo.

At jeg ville hatt enda litt mer luft til venstre skal du ikke bry deg om for jeg er litt sær sånn.

Superduper skarphet i fint lys gir gode farger og ikke minst særs gode detaljer i fjær- og dundrakt.

Bruker du solsikkekjerner på foringa?

Jeg har minst 7-8 arter hos meg - 9 hvis jeg tar med de svære feite ringduene som jeg helst ikke vil ha på balkongen.

Roar

Hei, Roar.

Tusen takk for hyggelig og konstruktiv tilbakemelding !

Vi har prøvd ulike fòrblandinger gjennom årene, og solsikkekjerner er den absolutt mest foretrukne !

I tillegg henger vi ofte opp en kokosnøtt der det er skåret ut to til fire "skalker" slik at fuglene får tak i kokosmassen.

I løpet av få dager henger bare et helt tomt kokosnøttskall igjen, - så denne fòrtypen kan også anbefales på det varmeste !

I løpet av de tre siste årene har vi fotografert i alt 21 ulike fuglearter på fòrplassen, men fugler som for eksempel grankorsnebb, kjernebiter og granmeis har vi aldri sett her.

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Ser ut til at den har pusset og pyntet fjærene spesielt for deg Albert ! Her er det bra samspill mellom fotograf, kamera/objektiv og monopod. Ser ut til at du har god nytte av sistnevnte. Kanskje du kan komme med noen erfaringer vedrørende dette hjelpemiddelet ?

Mvh Ragnar

Lenke til kommentar

Ser ut til at den har pusset og pyntet fjærene spesielt for deg Albert ! Her er det bra samspill mellom fotograf, kamera/objektiv og monopod. Ser ut til at du har god nytte av sistnevnte. Kanskje du kan komme med noen erfaringer vedrørende dette hjelpemiddelet ?

Mvh Ragnar

Hei, Ragnar.

Mange takk for hyggelig tilbakemelding !

Ja, det var en velfrisert og frisk linerle, - det er sikkert !

Jeg har begynt å bruke monopod av merke Induro

(10 års garanti) med Manfrotto vinklingsbart hode med hurtigplate.

Hylster til å feste i beltet følger med.

Tripod blir for tungt når kamera med flere objektiver skal bæres et stykke, og da er monopod "midt i blinken", - anbefales på det varmeste !

M v h

Albert.

Endret av Albert Andersson
Lenke til kommentar

Mvh Ragnar

Hei, Ragnar.

Tripod blir for tungt når kamera med flere objektiver skal bæres et stykke, og da er monopod "midt i blinken", - anbefales på det varmeste !

M v h

Albert.

Hei Albert, takk for nyttig informasjon !

Skj

Lenke til kommentar

Mvh Ragnar

Hei, Ragnar.

M v h

Albert.

Hei Albert, takk for nyttig informasjon !

Skj

Hei, igjen, Ragnar.

Bare hyggelig, - si gjerne fra dersom du vil ha modellbetegnelse på monopod og kamerahode !

M v h

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...