minimelkemannen Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Hei. Har noen spørsmål angående skriver og timelister. Eg kjører melkebil. Privat firma innleid til et av Norges største meieri. Arbeidsgiver har fått godkjent fritak fra kjøre og kvile tid noe som er ganske normalt når det er snakk om råvare. (Vi kjører uten personlig kort) Den siste tiden har det vert mye styr i firmaet angående lønn. Nå har arbeidsiver bestemt seg for at alle ansatte tuller med timelistene noe vi Ikkje gjør. Dermed må vi etter hvert ta i bruk personlig sjoførkort, Eg har ingen ting og sjule men det Eg lurer på er om han har låv til og gjøre dette. At vi må kjøre med kort i slik at han kan sjekke om vi "jukser" med time lister. Eg er forholdsvis ung og ny i bransjen, men Eg syntes dette hørte litt rart ut. Setter stor pris på alt av svar. Derre må bare spør om derre ikke forsto hva Eg mente. Lenke til kommentar
HiAceRobin Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Eg veit ingenting, men det høyres heilt rimeleg ut i mine øyrer at arbeidsgiver kan få kontrollere at dei ansatte skriver riktig timeantall. Om nokon velger å skrive timer med gaffel eller ikkje, bør jo ein sjef ha kontroll på. 1 Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 (endret) Er vel ikkeno å bry seg om, dere er fortsatt fritatt fra kjøre og hviletid. Men ja, arbeidsgiver har sikkert lov å kreve det fordetom. Ren antagelse fra min side, men ser ikke hvorfor de ikke skulle få lov. Endret 3. mai 2016 av trollhatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå