hean Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 (endret) Expert har jeg alltid unngått som pesten og det virker som jeg har gjort et godt valg Jeg har selv kun gode erfaringer med Expert... dømmer man en hel landsdekkende kjede på grunn av en enkelthendelse en eller annen plass har man vel ikke akkurat det beste grunnlaget. Endret 4. mai 2016 av Nasciboy Lenke til kommentar
-NB1AMJBI Skrevet 13. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2016 Har enda ikke fått svar fra den nye kundebehandleren. Det har i skrivende stund gått 10 dager siden klagen ble overført til den nye kundebehandleren uten at jeg har blitt opplyst om noe som helst fremgang i saken, verken skriftlig eller via telefon. Lenke til kommentar
-NB1AMJBI Skrevet 13. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2016 (endret) Send purring. Purring ble sent. Fikk svar at saken er sent videre til noen andre i Expert igjen.. Endret 13. mai 2016 av -NB1AMJBI Lenke til kommentar
-NB1AMJBI Skrevet 6. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2016 Hei alle sammen. Beklager at jeg ikke har oppdatert tråden på lenge, men det er ikke uten grunn. For å forklare meget kort og raskt. Jeg har siden 03.05.2016 blitt kastet frem og tilbake mellom forskjellige kundebehandlere i Expert, hvorav ingen av dem kunne gi meg tilbakemelding på om mitt krav om heving var godkjent eller ikke. Dermed måtte jeg purre flere ganger før jeg endelig fikk et svar. Svaret er som følger: Ifølge Infocare sine rapporter etter hver av de fire gangene datamaskinen har hvert levert inn hos dem. Er resultatet av rapportene hver gang, at det ikke er noe galt med datamaskinen. Selv om de har erkjent på e-post at de har byttet strømforsyning på grunn av at den var defekt ved en av innleveringene. På grunn av at rapporten til Infocare sier at det ikke er noe feil med datamaskinen. Er det ikke grunnlag for heving i følge Expert. Dette er uavhengig om den er levert inn fire ganger, hvor jeg har klaget på at samme mangelen/feilene er der. Og uavhengig av hva Infocare har skrevet skriftlig til meg på e-post. Erkjennelsen jeg motokk fra Infocare på e-post, som jeg har postet tidligere i denne tråden. Ble ikke lagt vekt til og påvirket ikke denne avgjørelsen. Jeg er fortsatt uenig i avgjørelsen til Expert og har sendt saken til Forbrukerrådet. Jeg venter på svar fra Forbrukerrådet men forventer at det kan ta en stund. På bakgrunn av hvor tidkrevende det har hvert å sende inn datamaskinen fire ganger. Har det også oppstått mange e-poster og andre dokumenter. Forbrukerrådet kommer til å måtte bruke en del tid på å gå igjennom alle dokumentene. Jeg kommer til å oppdatere tråden når jeg får svar fra Forbrukerrådet. 1 Lenke til kommentar
-NB1AMJBI Skrevet 9. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2016 Dette blir min siste post i denne tråden. Forbrukerrådet fortalte meg at måtte ha send datamaskinen til et annet serviceverksted og fått skriftlig bekreftelse av dem om at det er noe galt med datamaskinen. Noe som hadde kostet penger. I tillegg måtte jeg ha gått til Forbrukertvist utvalget som hadde tatt i følge Forbrukerrådet minst åtte måneder. Jeg har ikke tid til dette da jeg skal flytte om litt over en måned. Så jeg bestemte meg for å hente datamaskinen og fikse den selv. Noe jeg har klart, ulyden eksisterer ikke lenger ... Jeg fikset det med å bytte strømforsyningen på datamaskinen. For å presisere, så er løsningen å bytte strømforsyningene til et annet merke enn det man brukte første gang. Altså prøve forskjellige strømforsyninger til man løser problemet. En dag etterpå mottok jeg krav om å betale for at maskinen har hvert levert inn igjen, siden de ikke fant feil igjen .. Så slutt resultatet av hele saken min: Jeg betalte 16 999 kroner for datamaskinen, har måtte pådra meg over 2500 kroner i verksteds regninger uten at den ble fikset. Pluss 700 kroner for å kjøpe ny strømforsyning slik at jeg kunne fikse den selv. 1 Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 For en historie TS. Min dypeste medfølelse. Jeg ville ha delt både med infocare og expert hva som var årsaken til tullet med lyden, og prøvd å få dekt dine utgifter iallefall. Jeg ville neppe godtatt å betale noe for en jobb som de skulle ha gjort, og ikke klart å få til. Av nysgjerrighet. Hva fikk deg til å mistenke PSU? Lenke til kommentar
-NB1AMJBI Skrevet 9. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2016 (endret) For en historie TS. Min dypeste medfølelse. Jeg ville ha delt både med infocare og expert hva som var årsaken til tullet med lyden, og prøvd å få dekt dine utgifter iallefall. Jeg ville neppe godtatt å betale noe for en jobb som de skulle ha gjort, og ikke klart å få til. Av nysgjerrighet. Hva fikk deg til å mistenke PSU? Takk. Å dele løsningen min med Expert og Infocare har ingen hensikt, da de mener at det ikke var noe galt med datamaskinen til å begynne med. Jeg er enig at det er uakseptabelt å betale for slik service, men jeg velger å løse saken på denne måten fordi jeg skal som sagt flytte. Skal flytte såpass langt unna at jeg ikke har tid eller mulighet til å fortsette å kjempe videre med denne saken. Det at jeg ikke fortsetter å kjempe videre med denne saken strider mot alle mine prinsipper. Men jeg har som sagt ikke mulighet til det, dessverre .. Hva som fikk meg til å mistenke PSU var ganske enkelt. Et fem minutters google søk på problemet mitt ga meg et par mulige løsninger på problemet. Ut ifra de løsningene jeg fant, virket PSU løsningen med å bytte PSU med annet merke og modell som den mest logiske. Bestilte ny PSU fra Komplett, puttet den i datamaskinen og det løste problemet. Tok meg totalt 4-5 dager å løse problemet da jeg måtte vente på å motta PSU i posten fra Komplett. PSU løsningen var mest logisk på grunn av min 20 års erfaring med bruk av datamaskiner, samt utdannelse i IT og erfaring med å bygge egne datamaskiner tidligere. Jeg valgte å kjøpe en ferdigbygd datamaskin denne gangen da jeg har hatt uflaks tidligere med at mange datakomponenter jeg har bestilt, var defekt ved levering. Som førte til at jeg måtte sende komponentene tilbake og få nye. Jeg har hele tiden hatt muligheten til å fikse datamaskinen selv. Men hvis serviceverkstedet fikset det for meg, så hadde det ikke kostet meg noen ting. Og hvis PSU løsningen ikke var løsningen på problemet, så kunne kostnaden av andre komponenter hvert dyre. Det var derfor jeg valgte å levere den inn. Men det viste seg å være en grov tabbe. Jeg kommer heretter til å fikse alle data relaterte problemer på egen regning fra nå av. Da jeg vet at jeg får fikset problemet og at det blir gjort ordentlig. Og at det ikke koster meg mer enn det, det koster meg å fikse det selv ved å kjøpe deler på egen regning. Endret 9. juni 2016 av -NB1AMJBI 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 og folk lurer på hvorfor jeg holder meg unna Expert.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Du har nok en annen nettspenning hjemme hos deg en de har hos infocare, så det er ikke sikkert feilen var tilstede under testing hos dem. De burde nok vært hjemme hos deg å hørt feilen. Når det er sakt ville kansje feilen forsvunnet nå når du flytter og kansje får en annen nettspenning igjen. Coil whine i PSU kan være veldig avhengig av nettspenningen som kan variere mellom 220-240V. Lenke til kommentar
-NB1AMJBI Skrevet 9. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2016 (endret) Du har nok en annen nettspenning hjemme hos deg en de har hos infocare, så det er ikke sikkert feilen var tilstede under testing hos dem. De burde nok vært hjemme hos deg å hørt feilen. Når det er sakt ville kansje feilen forsvunnet nå når du flytter og kansje får en annen nettspenning igjen. Coil whine i PSU kan være veldig avhengig av nettspenningen som kan variere mellom 220-240V. Datamaskinen ble testet hjemme hos meg og i Expert sin butikk. Feilen vedrørte ved begge stedene. De ansatte ved Expert sin butikk hørte også ulyden og var enig i at det må være en feil. Men siden Infocare er serviceverkstedet og den fagkyndige delen, så vektlegges deres mening om at det ikke er feil ved datamaskinen mest. Infocare har erkjent at de hørte ulyden, så den oppsto også hos Infocare. Men igjen, ifølge dem så er det ikke feil at en datamaskin skal lage en skarp ulyd fra datamaskinen selv og at ulyden kommer ut igjennom hodetelefon og mikrofon utgangen foran på datamaskinen. Uansett så har jeg fikset feilen selv. Endret 9. juni 2016 av -NB1AMJBI Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 Jeg ville lagt det ut på Expert sin facebook side som skrevet tidligere i tråden. Åpenbart at varen har hatt en iboende mangel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå