Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Nå har jeg lite peiling på hvor jeg skal skrive dette, men håper jeg er på rett plass.

Er altså det ute etter en webdesigner ettersom at jeg ikke har peiling på hvordan jeg oppretter en "hjemmeside" etter hva jeg har tenkt. Det blir på en måte det samme som Finn, men selfølgeli for et helt annet "produkt" eller hva jeg skal kalle det. Så trenger en som kan hjelpe meg å lage en hjemmeside hvor folk kan legge inn annonser osv.
Så til et annet spørsmål. Om dette er en hjemmeside som skulle bli en suksess, ligger det mye penger i dette? og hva må jeg sette meg inni? Sitter på noe jeg tror å håper er en kjempe ide og som KAN skape suksess. Problemet er at jeg vet ikke hvor jeg skal gå med denne ideen og få den rette "hjelp". Skulle det bli en suksess så vil denne "webdesigneren" vere med på teamet og få sin del av kaka

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1523

Et par ting.

1) Ut fra det det høres ut som, trenger du ikke en designer, men en utvikler. Det er stor forskjell på de to rollene, og det blir kanskje lettere for deg å finne rett person for jobben.

2) Har du en businessplan med en tydelig idé som kan kommuniseres ut til interessenter? Med tydelig mener jeg at jeg ikke skal måtte fantasere meg frem til hva du vil oppnå – du skal få meg til å forstå hva du er ute etter å lage, gjerne på et minutt eller to, og hvorfor idéen din kommer til å lykkes.

3) Hvilket budsjett har du, og hva har du tenkt om lønn? Og vær så snill – ikke si "jeg tenkte at den som lager dette skal få eierandeler". Da har du ikke forstått åssen dette fungerer. Vil du at en utvikler skal gjøre en jobb for deg, må du betale. Sånn er det bare. Har du ikke budsjett til å ansette noen til å jobbe for deg, må du skaffe pengene på et vis.

Spesielt punkt nummer 3 er viktig her. Det er nok av folk som kommer inn i forumet her og prater om de fantastiske idéene sine og forventer at folk skal gjøre gratisarbeid, og de kommer ingen vei her i gården. Det er også viktig at du har et skikkelig godt svar til punkt nummer 2 om du skal gjennomføre prosjektet ditt i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Egentlig umulig å gi noe godt svar på det du lurer på. Vi vet ikke hva du skal lage, men skal likevel si om det er noe du kan tjene penger på. Tja, blir svaret da. Prøv definere "suksess" og "mye penger", så har du ihvertfall noe å styre etter, når du grubler videre. Muligens er oddsene bedre om du kjøper et Flax-lodd. Det betyr jo ikke at man ikke skal prøve, men man må være veldig klar over at innsatsen kan gå i vasken. Og uansett bygger man erfaring, det går på pluss-siden i regnskapet.

Å lage noe tilsvarende Finn har du ganske enkelt ikke muligheten til, Finn er veldig avansert under panseret. Men å lage en form for annonse-side behøver ikke være avansert i det heletatt, så spørsmålet blir da om den enkleste løsningen støtter businessen din på en tilstrekkelig bra måte. Og hva det måtte innebære har jeg altså ingen formening om, det er en av de mange tingene du må finne ut av.

Som du ser er ikke "en-del-av-kaka-konseptet" veldig attraktivt blant folk her på denne gruppa, og det er vel neppe annerledes ute i resten av verden. Oppgaven din er å prøve å få noen med kapital til å tro på ideen i første omgang, så det kommer kapital på bordet til blant annet utvikling, men kanskje først og fremst å bearbeide ideen og få på plass planer og budsjett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...