Gå til innhold

Levering fra Apple, hvor lenge må jeg vente?

Anbefalte innlegg

Har bestilt en del varer fra Applestore, og begynner å bli litt utolmodig. Vet at de ble shippet 19/11, men fra hvor? De oppgir oxo et referansenr som sender meg til en TNT side, men der er det ikke registrert noen aktivitet. Vil det si at pakken ikke er flyttet en cm?

Jeg vil ha pakken min nå!

Endret av SuperMorten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine erfaring er veldig varierende. Jeg har hatt hauger med problemer med TNT, som ikke har pakker når jeg ringer dem. I ettertid informerer de gjerne om at de har forsøkt å levere den ved flere anledninger, men å benytte seg av telefonen er tydeligvis mer enn deres sjåfører er i stand til...

Har også opplevd at TNT ikke fant huset til broren min. (En vanlig Oslo adresse)!

Lenke til kommentar

SuperMorten: Jeg har det samme problemet som deg! Venter på Ipodèn min :wow:

Det står at pakken min ble shippet den 20/11, men har enda ikke fått noe respons fra tracking-systemet til TNT :thumbdown:

Hadde vært flott om du gav beskjed om du fikk vite no mer om pakken din, eller når du får den! lurer på hvor lenge jeg må vente.... :ermm:

Lenke til kommentar

Apple er den absolutt tregeste webshoppen jeg har vært borti (sett bort ifra Zpill.no som sender regning, men ikke varen). De bruker gjerne 3 uker mer enn de sier, og leveringstiden bør tas med en STOR klype salt. Men de leverer etter hvert, det kan du trøste deg med...

Lenke til kommentar

Har også hatt problemer med tracking systemet til apple, har funnet ut at det beste er å bruke "order status" fra apple.no... De fleste tingene deres sendes vel fra Taiwan, min graverte ipod er sendt derfra nå, og det tok vel ei god uke før forrige pakke jeg bestilte derfra kom seg helt fra Taiwan til Narvk....

Lenke til kommentar
De fleste tingene deres sendes vel fra Taiwan, min graverte ipod er sendt derfra nå

Apple har en fabrikk i Cork, Irland som lager PowerMacs, eMacs og muligens iMacs.

De har også fabrikker rundt omkring i verden, at alt kommer fra Taiwan er bare en myte.

Det kommer også veldig ann på når du bestiller. Vi bestiller fra Apple hele tiden og leveringstid varierer fra 2 uker til 2 måneder. Vår siste bestilling, som var noen PowerBooker, tok over 2 måneder, mens vi tidligere i år har mottat laptoper fra Apple i løpet av 2 uker.

Problemet(eller fordelen?) med Apple er at de konstant har en _veldig_ liten lagerbeholdning. De binder vannvittig lite penger. Det betyr ofte har fabrikkene deres har en "backlogg", og leveringstiden blir litt lenger. Fordelen med dette er at Apple kan bruke pengene sine andre steder. Man sparer/tjener faktisk en god del penger på slikt. Ihvertfall når Mac-markedet er som det er.

Noen få rykter på internett om nye maskiner og bestilling av den nåværende typen maskiner stopper omtrent helt opp. Da er det dumt å sitte med en stor lagerbeholdning av slike maskiner :)

jalemo

Endret av jalemo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...