Morgens Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 10-tommeltotter... I garasjen vil jeg legge 4-5 cm. høy og 2 meter bred planke slik at jeg får varsel når jeg har rygget langt nok. Noen enkle måter jeg kan feste den? Borring er siste utvei, finnes det kraftig lim som kan gjøre nytten? Det er jo et større område som er i kontakt med gulvet og jeg håpet at det finnes en kjapp løsning som jeg klarer på egenhånd. Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Tråd/hyssing i taket med en tennisball på bunnen kan også funke og om du kjører litt rolig inn så tviler jeg på at du trenger å lime/feste planken fast i gulvet 1 Lenke til kommentar
tHz Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Hvorfor ikke bare kjøpe en ryggesensor? https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/bilelektronikk/ryggehjelp/ryggesensor-619626/ 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Det enklaste er nok å bore, men du har mange andre alternativ også. Liming er eg litt skeptisk på med tanke på at det både kan være vanskelig å få limet til og holde, og ikkje minst vanskelig å fjerne planken seinare. Kva med å feks feste planken i golvlistene på kvar side? 1 Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 (endret) Du som driver hjemmeautomasjon må jo lage en løsning med varsellampe når en sensor aktiveres! FEks med Arduino: https://blog.mikejmcguire.com/2014/04/20/using-an-arduino-as-a-garage-gar-parking-sensor/ Endret 30. april 2016 av RickyG 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 (endret) Wurth MS40 eller Tech 7 eller lignende vil nok duge så lenge planken skal ligge på gulvet. Gjør rent så godt som mulig og maser limet ned i betongen til det klistrer før du legger planken nedi limet. Årsaken til at du må masere det nedi er for å bryte støvhinna som ligger på betongen og uten dette arbeidte vil limet bare legge seg oppå støvet. Alternativet er å prime først for å binde støvet men da sitter det ikke bedre en primeren gjør i utgangspunktet. Endret 30. april 2016 av perpyro 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 30. april 2016 Forfatter Del Skrevet 30. april 2016 Takk for tips. Jeg har kamera og senaorer i hue og ræva, men de piper så fælt og advarer altfor tidlig. Prøver siste tips, vil ikke ha en snubledings og kom derfor frem til at en planke var det beste. Ser andre, som kjører inn, har steinheller foran men da bruker de ikke området der til noe. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Alternativet er å rygge til slepekroken står i veggen, da vet du at du er langt nok. Jeg presterer og gjøre det av og til og da treffer kroken innsida av panelen på garasjen og jeg må en tur på baksida å banke inn spikrene igjen. 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 1. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2016 Tror hengerfestet er innfellbart på den nye bilen. Jeg må finne en butikk som selger limet du anbefalte, prøver hos Clas Ohlson. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Har også troen på Tech7 og lignende. Skrå fjølen sånn som en rampe sånn at bil vil presse fjølen ned. Evt. kan du blåande deg litt mørtel og støpe to klatter. (Fjernes lett med meisel) Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 1. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2016 Jeg tenkte at en 2x4-eller hva det heter, liggende på gulvet var topp. Støping blir for avansert. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 (endret) Selv rygger jeg etter skyggen på vegg bak. Stopper alltid 3-6 centimeter fra vegg. Så montere en lyskilde hvis du ikke allerede har en skygge fra før fra lyskilde? Edit: Har stasjonsvogn og bur til hundene bak. Så når jeg skal parkere vanlig er skyggen på varmetråd rett over bur. Skal jeg bruke bakluke så parkerer jeg på neste tråd over med skyggen - da går luka opp med 3 centimeter klaring Endret 1. mai 2016 av KarpeSkrotum 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Dersom du ikke har en Hummer, så er 2x4 (48 mm ) for mye. 20 mm er passe. 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 1. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2016 (endret) @KarpeSkrotum, kreativt. Bilen er ikke laget enda, jeg vil bare ha det meste klart når MB blir ferdige om 3 uker. Har fått gode tips her, takk til alle som har bidratt. - EDIT: @Luske_Ludvig, OK - 10-tommeltotter. Prøvde å imponere med et faguttrykk. Endret 1. mai 2016 av Morgens Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Du kan jo henge en snor på høyde med sidespeilet, så slipper du å risikere lakk og lemmer. Eventuelt lime fast noe som hjulene stopper på. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Eller du kan stikke innom ein båtbutikk og kjøpe ein fender som du festar på veggen i bakkant. Om det funker for å hindre ein fritidsbåt i å treffe brygga med stor kraft, så må det vell også funke like fint i kombinasjonen bil og garasje? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Eller henge noe fra taket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå