Gå til innhold

Snikete SMS fra Hello?

Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Jeg fikk i dag følgende SMS fra Hello, min mobiloperatør:

"Du har brukt mye data denne måneden. Pris etter inkl. data: kr1,49/MB. Du kan kjøpe 1 GB ekstra inneværende måned for kr 100, send SMS med kodeord <1GB> til 2077"

Men saken er den at jeg får ny kvote i morgen og jeg har kun brukt ca. 900 Megabyte av min 1 GB per måned kvote.

Hva skal man tro om sånt? Ufint synes jeg. Jeg trodde jo først at jeg hadde brukt over en Gigabyte data, og kom til å få en kjemperegning, men heldigvis leste jeg meldingen en gang til.  :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

Synes ikke den smsen var så gal ? Greit å bli advart om at man har brukt det meste i pakken ?

Tja... hvor stor bruk tror de jeg har for en ekstra gigabyte den siste dagen i måneden før ny kvote gjelder og jeg har hundre megabyte igjen (har brukt 30 megabyte hver dag...)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg synes at den er innenfor. Du må velge selv om du vil kjøpe ei pakke eller surfe til overpris. 1,49 per MB i overpris er billigere enn en del andre operatører. Vær glad du ikke bruker Hello i USA. Der tar de 40 kr for mega'n.

Uansett så kan det bli dyrt å spare penger. Derfor har jeg vært hos Telia siden 1994 og hatt et ekstra sim for å slå til på gode tilbud.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Det er helt normalt at teleoperatører sender en melding om at du har brukt opp mesteparten av datakvoten.

Du får gjerne også en melding når du har brukt opp hele, og da blir hastigheten satt ned til dialup-hastighet hos noen operatører, mens andre krever betalt per megabyte du går over kvoten.

Hello gjør ikke noe galt her.

De advarer deg om at du har brukt opp nesten hele kvoten, slik at du ikke glemmer deg og går over.

Hello er ett av de selskapene som krever betalt per megabyte du bruker ut over kvoten, men det står i betingelsene.

Hello har gode priser innlands, men de er et sånt selskap der det er dyrt å være uoppmerksom.

Mitt råd: Vær VELDIG forsiktig med mobildata inntil neste måned begynner.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Uten å ha sjekket alle operatørene så er det vel stopp eller betal ved de minste datakvotene dvs. rundt 1 GB, mens hastigheten strupes hos de større. Nå snakker jeg om "fri bruk"-abonnementene.

Endret av Fjellvåken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...