Gjest medlem-329093 Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Jeg fikk i dag følgende SMS fra Hello, min mobiloperatør: "Du har brukt mye data denne måneden. Pris etter inkl. data: kr1,49/MB. Du kan kjøpe 1 GB ekstra inneværende måned for kr 100, send SMS med kodeord <1GB> til 2077" Men saken er den at jeg får ny kvote i morgen og jeg har kun brukt ca. 900 Megabyte av min 1 GB per måned kvote. Hva skal man tro om sånt? Ufint synes jeg. Jeg trodde jo først at jeg hadde brukt over en Gigabyte data, og kom til å få en kjemperegning, men heldigvis leste jeg meldingen en gang til. Lenke til kommentar
Anech! Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Vil tippe den kommer automatisk når du har brukt... kanskje 90%? Er ikke spesielt unormalt, og viser nok en gang at man bør tenke seg om før man slår til på "gode" tilbud! 1 Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Synes ikke den smsen var så gal ? Greit å bli advart om at man har brukt det meste i pakken ? 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Synes ikke den smsen var så gal ? Greit å bli advart om at man har brukt det meste i pakken ? Tja... hvor stor bruk tror de jeg har for en ekstra gigabyte den siste dagen i måneden før ny kvote gjelder og jeg har hundre megabyte igjen (har brukt 30 megabyte hver dag...) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 (endret) Jeg synes at den er innenfor. Du må velge selv om du vil kjøpe ei pakke eller surfe til overpris. 1,49 per MB i overpris er billigere enn en del andre operatører. Vær glad du ikke bruker Hello i USA. Der tar de 40 kr for mega'n. Uansett så kan det bli dyrt å spare penger. Derfor har jeg vært hos Telia siden 1994 og hatt et ekstra sim for å slå til på gode tilbud. Endret 30. april 2016 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 (endret) Du hadde vel fått eksakt samme melding om forbruket ditt rundet 90 % den 15. i måneden. Det går ikke etter dato. Ellers er Hello best på bruk innenlands, vi har ulike behov. Endret 30. april 2016 av Fjellvåken Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 (endret) Det er helt normalt at teleoperatører sender en melding om at du har brukt opp mesteparten av datakvoten. Du får gjerne også en melding når du har brukt opp hele, og da blir hastigheten satt ned til dialup-hastighet hos noen operatører, mens andre krever betalt per megabyte du går over kvoten. Hello gjør ikke noe galt her. De advarer deg om at du har brukt opp nesten hele kvoten, slik at du ikke glemmer deg og går over. Hello er ett av de selskapene som krever betalt per megabyte du bruker ut over kvoten, men det står i betingelsene. Hello har gode priser innlands, men de er et sånt selskap der det er dyrt å være uoppmerksom. Mitt råd: Vær VELDIG forsiktig med mobildata inntil neste måned begynner. Endret 30. april 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 (endret) Uten å ha sjekket alle operatørene så er det vel stopp eller betal ved de minste datakvotene dvs. rundt 1 GB, mens hastigheten strupes hos de større. Nå snakker jeg om "fri bruk"-abonnementene. Endret 1. mai 2016 av Fjellvåken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå