Gå til innhold

Kan en CPU være LITT defekt?

Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg greide å knuse et bittelite hjørne på en Athlon 1400! Den virket helt fint etterpå, bootet inn i windows osv. så skulle jeg spille, og da var all grafikken helt korrupt. samme med animasjoner (web) og filmer. den var fortsatt like stabil, men all GFX ble helt mongo. :)

Lenke til kommentar
Jeg greide å knuse et bittelite hjørne på en Athlon 1400! Den virket helt fint etterpå, bootet inn i windows osv. så skulle jeg spille, og da var all grafikken helt korrupt. samme med animasjoner (web) og filmer. den var fortsatt like stabil, men all GFX ble helt mongo. :)

Du skal nok ikke se bort i fra at det er mulig ja. Har selv en XP 1700 prosessor liggende som har akkurat samme symptomene, bortsett fra at den her helt inntakt uten ytre/synlige skader. Fungerer knall til alt bortsett fra spill som har litt tyngre 3D grafikk, da bugger grafikken etter kun kort tid og til slutt så låser maskinen seg. Jeg byttet alt av hardware på den maskinen, men det samme var det samme. Så byttet jeg senere cpu og alt fungerte bare flott etter det.

Lenke til kommentar

Om maskina yter dårlig i Aquamark betyr jo ikke direkte at det er cpu som er defekt, det er jo faktisk en del andre ting som påvirker ytelse også. Men med det sagt, varme kan påvirke cpu i negativ grad så dobbeltsjekk kontaktflata mellom kjøler og kjerne og bruk kjølepastan riktig så får du forhåpentligvis et bedre resultat. Noen får også til å montere kjøleren feil vei (rotert 180 grader), kontaktflata blir da meget dårlig og tempen svært høy. (ofte ustabil)

Lenke til kommentar

Jepp... bekreftes....har gjort det samme og fikk et lignende resultat. :yes:

Lenke til kommentar
Om maskina yter dårlig i Aquamark betyr jo ikke direkte at det er cpu som er defekt, det er jo faktisk en del andre ting som påvirker ytelse også. Men med det sagt, varme kan påvirke cpu i negativ grad så dobbeltsjekk kontaktflata mellom kjøler og kjerne og bruk kjølepastan riktig så får du forhåpentligvis et bedre resultat. Noen får også til å montere kjøleren feil vei (rotert 180 grader), kontaktflata blir da meget dårlig og tempen svært høy. (ofte ustabil)

AQuamark har jo egen CPU score ... ?

Lenke til kommentar
Sileent Breeze (gjelder ikke meg; har bærbar)

Men; Kan den være LITT defekt?

Nei!! Enten er den ødelagt, eller så virker den 100%

Hmmm... nei den kan være "litt" defekt...

Hadde en duron850 og den var helt oppspist... til slutt kunne jeg bare bruke word og lignende programmer....

Med spill og filmer klikka pc`n totalt..

(Post nr 200 :) )

Endret av Samcki
Lenke til kommentar

Hender jo at AMD lager en CPU som de ikke kan godkjenne stabil på f.eks xp 2800 nivå, disse blir jo testet og solgt som f.eks xp2400. Så det kan vel hende at noen CPU`er ikke er helt stabile, men fungerer for det... Så jeg ville sagt ja en cpu kan være litt ustabil ikke litt ødelagt.

Endret av fredde
Lenke til kommentar

leverte inn en p3 600mhz slot 1 cpu til komplett en gang. Denne fikk jeg ikke over 300mhz, og likevell ble den himla varm (t.o.m med VOS32 kjøler!) Komplett bekreftet feilen og sente meg en ny cpu. Bortsett fra varmen og at den ikke ville over 300mhz fungerte den fint

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...