Spragleknas Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 (endret) Eller er det funker/funker ikke? Gjelder en AMD XP2500+ Barton. Endret 22. november 2003 av JEG76 Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 (endret) Har aldri vært borti. Det er også uhyre sjelden at en CPU er defekt. De er jo alle sammen grundig testet før de sendes ut til distributørene. Konkluder med at alt annet er feil først... edit: skriveleif Endret 22. november 2003 av hilram Lenke til kommentar
capy Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 hva skulle feilen være? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 an du beskrive feilen? dersom antal mhz er for lavt så kan det komme av at du må instille det i bios eller flytte litt jumpere på hovedkortet. Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Jeg greide å knuse et bittelite hjørne på en Athlon 1400! Den virket helt fint etterpå, bootet inn i windows osv. så skulle jeg spille, og da var all grafikken helt korrupt. samme med animasjoner (web) og filmer. den var fortsatt like stabil, men all GFX ble helt mongo. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 (endret) Er snakk om men CPU som yter dårlig i Aquamark03 og blir svært varm... FSB og ratio er koerrekt ... ... Noen med svar på spm.? Enkelt ja eller nei er fint Endret 22. november 2003 av JEG76 Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 isåfall, ja. om det resulterer i dårlig ytelse vet jeg ikke, men dette svaret gjelder topic i tråden. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Jeg greide å knuse et bittelite hjørne på en Athlon 1400! Den virket helt fint etterpå, bootet inn i windows osv. så skulle jeg spille, og da var all grafikken helt korrupt. samme med animasjoner (web) og filmer. den var fortsatt like stabil, men all GFX ble helt mongo. Du skal nok ikke se bort i fra at det er mulig ja. Har selv en XP 1700 prosessor liggende som har akkurat samme symptomene, bortsett fra at den her helt inntakt uten ytre/synlige skader. Fungerer knall til alt bortsett fra spill som har litt tyngre 3D grafikk, da bugger grafikken etter kun kort tid og til slutt så låser maskinen seg. Jeg byttet alt av hardware på den maskinen, men det samme var det samme. Så byttet jeg senere cpu og alt fungerte bare flott etter det. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Om maskina yter dårlig i Aquamark betyr jo ikke direkte at det er cpu som er defekt, det er jo faktisk en del andre ting som påvirker ytelse også. Men med det sagt, varme kan påvirke cpu i negativ grad så dobbeltsjekk kontaktflata mellom kjøler og kjerne og bruk kjølepastan riktig så får du forhåpentligvis et bedre resultat. Noen får også til å montere kjøleren feil vei (rotert 180 grader), kontaktflata blir da meget dårlig og tempen svært høy. (ofte ustabil) Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Jeg greide å knuse et bittelite hjørne på en Athlon 1400! Den virket helt fint etterpå, bootet inn i windows osv. så skulle jeg spille, og da var all grafikken helt korrupt. samme med animasjoner (web) og filmer. den var fortsatt like stabil, men all GFX ble helt mongo. Jepp... bekreftes....har gjort det samme og fikk et lignende resultat. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Om maskina yter dårlig i Aquamark betyr jo ikke direkte at det er cpu som er defekt, det er jo faktisk en del andre ting som påvirker ytelse også. Men med det sagt, varme kan påvirke cpu i negativ grad så dobbeltsjekk kontaktflata mellom kjøler og kjerne og bruk kjølepastan riktig så får du forhåpentligvis et bedre resultat. Noen får også til å montere kjøleren feil vei (rotert 180 grader), kontaktflata blir da meget dårlig og tempen svært høy. (ofte ustabil) AQuamark har jo egen CPU score ... ? Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 hvilken kjøler har du og har du montert den rett? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Sileent Breeze (gjelder ikke meg; har bærbar) Men; Kan den være LITT defekt? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Sileent Breeze (gjelder ikke meg; har bærbar) Men; Kan den være LITT defekt? Nei!! Enten er den ødelagt, eller så virker den 100% Lenke til kommentar
Deidei Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Sileent Breeze (gjelder ikke meg; har bærbar) Men; Kan den være LITT defekt? Nei!! Enten er den ødelagt, eller så virker den 100% Jeg støtter den teorien ja... Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 (endret) Sileent Breeze (gjelder ikke meg; har bærbar) Men; Kan den være LITT defekt? Nei!! Enten er den ødelagt, eller så virker den 100% Hmmm... nei den kan være "litt" defekt... Hadde en duron850 og den var helt oppspist... til slutt kunne jeg bare bruke word og lignende programmer.... Med spill og filmer klikka pc`n totalt.. (Post nr 200 ) Endret 22. november 2003 av Samcki Lenke til kommentar
Brannbil Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Det stemmer at den kan være litt, men det kan være av at den blir for varm hvis f.eks varmelederen er ødelagt o.l Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Hm... ingen som er sikre her.... Lenke til kommentar
fredde Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 (endret) Hender jo at AMD lager en CPU som de ikke kan godkjenne stabil på f.eks xp 2800 nivå, disse blir jo testet og solgt som f.eks xp2400. Så det kan vel hende at noen CPU`er ikke er helt stabile, men fungerer for det... Så jeg ville sagt ja en cpu kan være litt ustabil ikke litt ødelagt. Endret 22. november 2003 av fredde Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 leverte inn en p3 600mhz slot 1 cpu til komplett en gang. Denne fikk jeg ikke over 300mhz, og likevell ble den himla varm (t.o.m med VOS32 kjøler!) Komplett bekreftet feilen og sente meg en ny cpu. Bortsett fra varmen og at den ikke ville over 300mhz fungerte den fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå