el-asso Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Har bygd meg ny PC med ASUS P4P800 DeLuxe Hovedkort og 160 GB Seagate S-ATA HD som eneste disk. Har lastet ned Seagate Disk Wizard for å klargjøre disken (prøvd både på diskett og CD) men j**** funker ikke, dvs. jeg kommer til Seagate logoen og så detter det ut i prompt. I BIOS står disken som 4.th IDE Master er dette riktig ? Lenke til kommentar
fredde Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 (endret) HK har du ? Min S-ATA disk syntes ikke i bios i det hele tatt.... ? men nå har jeg Asus A7N8X dlx... AMD system... Endret 22. november 2003 av fredde Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 HK har du ? Min S-ATA disk syntes ikke i bios i det hele tatt.... ? men nå har jeg Asus A7N8X dlx... AMD system... Visst du leser posten hans, så står det hva slags hovedkort han har. Lenke til kommentar
fredde Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 :-) gikk litt fort det der :-)... skal laste ned manualen å se om jeg kan finne ut noe... Lenke til kommentar
fredde Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Har du satt disken i S-ATA slotten eller i S-ATA raid slotten ? I mitt tilfelle så bootet maskinen, jeg fikk førstebildet i bios som teller ram ol., så kom Silicon G. S-ata controller og fant disken, så stoppet det hele pga. ikke noe operativ system... Så la jeg i windows cden bootet på ny fra cd-rom, trykte F6 med en gang for å installere S-ATA driveren... etter dette no problemas Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 (endret) Må du ikke legge inn driveren, trykk F6 under setupen av xp. Nå husker ikke eg hva det er som står på det skjembilde. Edit: For seine Går det ikke ann å slett dem lenger? Endret 22. november 2003 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Har satt S-ATA kabelen i S-ATA kontakten (ikke RAID). Har forstått det slik at DiscWizard kjøres før operativsystemet legges inn. Står bla. "select operating system you plan to use or install" i veiledningen for DWSE. Lenke til kommentar
fredde Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Finner S-ATA kontrolleren disken ? Må du bruke SEAGATE DISK WIZARD for å få disken opp ? Hvis du ikke bruker SDW forklar hva som skjer step by step under booting med feilmelding til slutt... Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Puhh, er endelig online igjen. Installerte XP + oppdateringer, klarte på ett blunk å få LovesanA viruset. Måtte desverre bruke mye tid på installasjon, virusfjerning, brannmurinnlegging osv. har desverre ikke kunnet svare før nå. Status er at disken er oppe å går etter at jeg la inn xp uten å kjøre DiskWizard. Men hva skal disken stå som i BIOS ? Primary IDE Master ? Lenke til kommentar
fredde Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Fint at det gikk uten SDW... Du finner ikke disken din i bios men i S-ATA "biosen" Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Takk for all hjelp. (Snart på tide med en S-ATA guide på hw.no ut fra alle spørsmålene den siste tiden.) Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 ja det er kanskje behov for egen rubrikk for s-ata iforum. fordi det er ganske nytt og mange spørsmål om emnet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå