Thomte94 Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Hei. Jeg har bestemt meg for å oppgradere subwoofer til hjemmekino anlegget mitt. Trenger litt råd, tips og hjelp av noen mer erfarne hi-fi entusiaster Klarer ikke å finne en som jeg faller for. Anlegget mitt består av: Forsterker: NAD t748. Center: Dali Concept center. Front: Dali Concept 8 som drives av en NAD 216 THX. Bak: Dali Concept 6. Subwoofer jeg har nå som jeg gjerne vil bytte ut er Dali Concept sub. Håper på noen raske og hjelpsomme tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Det koker vel ned til hva du hører på og bruke subwooferen til. Hører du på mye musikk, for eksempel metal eller klassisk, som kan kreve mye av høyttalerne? Selv kjøpte jeg en B&W ASW 675. Den er på 500w, som egentlig er ganske mye, men de ekstra wattene er noe som kommer godt med når det for eksempel serveres doble basstrommer og pauker. Skal du bruke den til mer vanlig bruk i form av noen filmer og sånn skal du kunne klare deg med en subwoofer med 200w. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Hvorfor vil du bytte og hva ser du etter ? Lenke til kommentar
Thomte94 Skrevet 1. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2016 Hei, hører på veldig masse forskjellig egentlig. Mest deep house og sånn type musikk. Bruker den veldig mye til begge deler egentlig. Jeg ønsker å bytte fordi den jeg har gir meg ikke den godfølelsen jeg ser etter når jeg ser på film og hører på musikk. Føler ikke at den gir nok trykk og kjenner ikke at det dirrer i brystet når det kommer eksplosjoner på filmer osv. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Ting må jo være i en viss balanse. Gjør du sub'en for kraftig blir bare lydbildet skjevt og skrur du opp lyden for mye går det ut over hørselen. Med dette i tankene kan du jo vurdere en kraftigere løsning. Alt etter resten du bruker kan du jo prøve en dobbel sub-løsning med en til av samme sorten. Lenke til kommentar
Thomte94 Skrevet 1. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2016 Ja, har tenkt litt på å finne en Dali sub til.. Men dem ligger til 3000 brukt og jeg syntes den er litt gammel og at den ikke er verdt det.. Finner jeg en i lik farge til 2000 så går jeg nok for den.. Lenke til kommentar
Thomte94 Skrevet 1. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2016 En grunn til som jeg glemte å skrive istad er. Uansett plassering på suben så får jeg bare bass i halve rommet. Er så irriterende flytter jeg den til andre siden så blir det bare bass på den siden.. Får det liksom ikke til å bli perfekt.. Derfor tenkte jeg å få tak i en med litt mer trykk og som kan fylle ut rommet litt mer. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Du kan skaffe en til og ja den diagonalt i rommet i forhold til den du allerede har eller oppgradere til en kraftigere. Lenke til kommentar
Thomte94 Skrevet 1. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2016 Har noen noe erfaring med SVS pb-1000? Tenker evt 2 stk av den om dere tror noe på det? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 pb-1000 har fått mye god omtale for å være en av de beste i budsjettklassen. Lenke til kommentar
Thomte94 Skrevet 1. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2016 Hmm, da sparer jeg litt til også går jeg nok for 2 av dem Lenke til kommentar
Thomte94 Skrevet 1. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2016 Men har dere noen andre tips om andre merker og modeller så kom gjerne med dem Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 XTZ sine subwoofere har også fått god omtale i samme prissegmentet som pb-1000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå