Gå til innhold

Hvordan lage en perfekt iframe?

Anbefalte innlegg

http://home.no.net/washup/vg/index.htm

:wow:

Nå har jeg sittet inne og prøvd og mekke iframe til siden ganske lenge, men jeg får det aldri til helt perfekt. Prøver og få en iframe som starter ca 15-20px under "toppen" av feltet (det grå) hvor teksten skal være. Og 25-30px fra kantene.

Omtrent sånn her!

Hvis noen kunne hjulpet meg hadde det vært fin-fint :)

Trenger ikke kommentarer på designet.. Det blir som det blir. Jeg synes det er bra.

ZIP fil med designet, (50kb)

Evt andre løsninger som ikke er så "kompliserte"?

Endret av purken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva var problemet egentlig? At den blir for høy? Løses med <iframe style="height:**px;">

Ellers kan jeg anbefale å bruke en div med css posisjonering hvis du strengt tatt ikke trenger å hente inn innholdet i iframen fra en ekstern kilde. Dette innebærer selvfølgelig at hele siden må lastes på nytt, ikke bare selve innholdet i iframen:

<div style="position:absolute;top:**px;left:**px;width:**px;height:**px;overflow:ENTEN AUTO ELLER TRUE;border:1px solid green;">
innhold her
</div>

bytt ut ** med antall pixler og fjern "border:1px solid green;" når du er ferdig med å plassere den

Lenke til kommentar
Hva var problemet egentlig?

At Iframen blir helt idiotisk i forhold til det jeg vil ha.

Mange pixler for bred / lang. Og har jeg endelig fått det til går hele saken til dundass senere.

Derfor jeg lurte på om noen gadd og hjelpe meg.. Evt prøve og implementere en iframe i designet. Derfor jeg la til ZIP filen. Kan prøve et par ganger til og fikse det, men med min erfaring innen temaet (som det ser ut nå) kommer jeg til og ende opp med akkurat samme feil som de siste gangene jeg har prøvd. (og det er mange).

MVH Anders!

Endret av purken
Lenke til kommentar

Se koden jeg benyttet over (byttet ut aboslute med relative posisjonering da...) Kopierer du bare koden fra nettleseren, eller må jeg sende den til deg?

Du kan justere på den så mye du ønsker ved å forrandre pixelverdien i style atributtet, men ut fra koden din så tror jeg du finner ut av det selv ;)

Lenke til kommentar

Jeg har implementert koden i siden nå. Ikke send den.

Men, et spørsmål til.. Hvis jeg vil gjøre sånn at når man klikker på menyen, så åpnes en ny side i iframen, UTEN at hele siden må refreshes..

Hvis jeg altså klikker på "kvinnfolk" i menyen, så "refreshes" iframen og siden med kvinnfolk kommer opp, uten at hele siden må freshes opp :)

Hvis du skjønner ;)

MVH Anders!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...