Henrikenn Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Hei! Fruen har fått seg jobb som er 70km unna vårt bosted. Ca 50km av denne veien er typisk "fylkesvei", og er tidvis i veldig dårlig stand. Hun er nå på utkikk etter en pendlerbil. Diesel og tåler litt juling. Fordel om forbruket er lite og. Leasing er så og si uaktuelt, da det blir nesten 34 000km i året. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Budsjett? Krav til størrelse? Kan elbil være et alternativ? Varebil? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Da tenker jeg med en gang en 4wd, siden de ofte er bygget litt høyere og noe mer solid i hjulopphenget... Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Forresten så kan muligens en Berlingo være noe? Vi har hatt en slik som familiefrakter, og jeg likte godt hjulopphenget på den, den slukte det meste av store og grove ujevnheter. Dog litt slaglyd på små/harde ujevnheter. De tåler en god del (h)juling :-) Lenke til kommentar
rillto Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 (endret) Forresten så kan muligens en Berlingo være noe? Vi har hatt en slik som familiefrakter, og jeg likte godt hjulopphenget på den, den slukte det meste av store og grove ujevnheter. Dog litt slaglyd på små/harde ujevnheter. De tåler en god del (h)juling :-)Jeg har en Berlingo som er gått 200000 km på tre år. Den har vært over alt fra grusveier i Trøndelag til Autobahn i Tyskland.Den har kjørt i grøften på glatta, kollidert med skilt og rygget på stolper. Bilen har utført over 17000 budbil oppdrag og det eneste som er byttet er dørstopperen på førerdøren. Men den er åpnet eller lukket nesten 60000 ganger på 3 år ! Bilen er billig og bruker ca 1/2 liter pr mil på landeveiskjøring. De er billige å kjøpe og å forsikre. Billigere bil finnes nok ikke. På bildet er bilen i Nederland. Endret 30. april 2016 av rillto Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Om hun kan lade på jobb og dere er ute etter å spare penger er elbil det åpenbare svaret, ellers ville jeg holdt meg unna diesel. Blir mye styr med disse fremover, det er jeg sikker på. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Du gir dessverre litt for lite informasjon utover det at bilen skal tåle juling. Hvor stor plass ønsker hun? Hva er budsjettet? Har hun noen absolutte krav til utstyr, som f.eks automatgir eller lignende? Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 4. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2016 Du gir dessverre litt for lite informasjon utover det at bilen skal tåle juling. Hvor stor plass ønsker hun? Hva er budsjettet? Har hun noen absolutte krav til utstyr, som f.eks automatgir eller lignende? Ingen spesifikke krav til plass eller gir. Busjett ca 30-40k Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=75374772 Nissan X-Trail er litt for lastebilaktig etter min smak i by og på gode veier, men på grusvei eller asfalt med huller og telehiv er den en komfortabel milsluker. Og tåler en hel del. Om forbruket er lavt nok får dere vurdere, men den bruker i alle fall mindre enn min Subaru Legacy med bensinmotor. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Fordel om forbruket er lite og. ..og forsikring med såpass maaaaaaange km på teller i året. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Jeg kjøpte en '05 Outlander bensiner for rett over 40K. Virker som en grei bil. Kjørte over Hemsedalsfjellet og div andre røffe veistrekker med den, og den virker veldig thight og fin. Vær obs at de ruster endel i bakramme om de ikke er rustbehandlet, ellers er det visstnok ikke så mye som feiler på de. De holder seg nokså lavt i pris ift f.eks Xtrail. 2-liter bensineren er litt småfrisk ift oppgitte HK, og kjøres det langkjøring så bør du ligge godt under literen. Du kan ikke velge trekkmodus på denne, den velger selv hva den trekker på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå