Gå til innhold

bærbar til bildebehandling!

phax

Anbefalte innlegg

og til du som påsto at man kunne oppgradere mac, nå snakker jeg selvsagt ikke om og peise inn ny harddisk og litt ram, nå mente jeg selvsagt og oppgradere selve hovedkort og prosessor.. slik at man for en to-tre tusen kroner kan få en helt ny maskin!

Oppgradering av cpu i bärbare PC'r er vel ikke så veldig utbredt at det gjör noe! Tviler på at det er noe större tilgjengelighet for det til Pc enn Mac.

akkurat den bemerkningen var ment til stasjonær da.. ting gled litt ut her.. men men tilbake til saken! :)

den zepto'n ser jo også meget bra ut da! eneste minus er at den mangler widescreen...

noen som har erfaringer med denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, håper bare posten min ikke druknet i alle andre. Om du bor i nærheten av en Elkjøp butikk med litt str...feks i Oslo..så tror jeg ikke du vil angre på å ta deg en tur å titte på maskinen jeg anbefalte. Toshiba 5200-902. Da jeg så den første gang trodde jeg noen hadde printa ut et skjermbilde på fotopapir og limt på skjermen...men faktisk...så var skjermen bare så bra!!

AKIRA

Lenke til kommentar

ja er nok denne.

widescreen eller ikke. oppløsningen vil jeg tro er bra nok uansett.

plass til mye på 1400*1050

Og du kan jo uansett koble på en gammel crt skjerm eller rimelig lcd om du har en liggende. 2 skjermer i premiere er nesten nødvendig. I alle fall øker det produktiviteten.

ikke be meg begynne med director... et helsikes mas med 1 skjerm er min mening.

som sagt så er maskinen rimeligere hos whitebox, men er fortsatt ikke helt overbevist ang. det selskapet.

men se litt på forumet og søk etter whitebox så finner du sikkert mange erfaringer med denne sjappa og muligens litt bakgrunnsinfo og.

Lenke til kommentar
og til du som påsto at man kunne oppgradere mac, nå snakker jeg selvsagt ikke om og peise inn ny harddisk og litt ram, nå mente jeg selvsagt og oppgradere selve hovedkort og prosessor.. slik at man for en to-tre tusen kroner kan få en helt ny maskin!

Vel, som man roper i skogen får man svar. Du stilte et spørsmål så får du da vel leve med at folk svarer også? :dontgetit: Nei man får ikke nytt hovedkort til en Powermac for et par tusen, men Powerlogix er et av flere firmaer som selger prosessoroppgraderinger til eldre mac'er. (Å ja de er dyre). Ellers er mac'en oppgraderbar. I mitt Quicksilver tower er det vel kun hovedkort/prosessor og lydkortet jeg ikke har oppgradert siden jeg kjøpte maskinen...

Forøvrig så er også en Mac en PC!

Å nei, jeg har ingen problemer med at du velger en Intel/AMD maskin... Vi lever da i en fri verden.

Endret av NickFalk
Lenke til kommentar
Sliter med photoshop,quark, ilustratos osv med en g3?? Huh!!!! Hva er det de holder på med?? Og hva mener du hva sliter de med?

siden du absolutt spørr, f.eks bare det og få lagret en stor fil de jobber med i photoshop kan vise seg og bli en krevende oppgave for g3'n deres..

men nå er vi ferdig med det der!

Lenke til kommentar

en g3 vil nok slite med store filer i høy oppløsning like mye som en eldre pc.

Selv om mac prosessorene har en annen måte å arbeide med gitte oppgaver og fungerer bedre en pc på samme hastighet (gamle dager) så er ikke mac en maskin som gir halleluja stemning. Ville ikke kasta min xp2500 om jeg fikk en g3 drassende inn på rommet mitt for å si det sånn.

Den er tross alt noen år nå (hadde g3 maskin når jeg gikk siste året på vgs... mimre. husker it-sjefen på skolen kom med de. skrøt av 8mb ram. Kunne ikke printe ut et ark uten at maskinen ga beskjed om lite minne. Ble modem og nettsurfing på powerpc 7500 ? (tror det var navnet))

Men kan ikke dere lage en mac bærbar vs pc bærbar tråd istedet for å rote det inn i denne posten?

duden vil ikke ha mac. Muligens synd for han, men om han ikke har planer om å bruke final cut pro og vil ha lett tilgjengelige spill og andre programmer så er vel pc strengt tatt det han trenger?

greit at mac har dvi ut, konge chassis, panther osv osv, men han har ikke penger til dette nå virker det som.

Da er det bedre å legge pengene i en bærbar pc med høyere oppløsning på skjermen.

ps. ville gjerne hatt en mac selv jeg om pengene var til stede, men er nok ikke det så får være fornøyd med det jeg har.

Selv om fildeling finnes og programmene er der for mac så er det lettere på pc.

Ang oppgradering:

Like vanskelig på både pc og mac bærbare. Er vel bare Dell sin 8000 serie det er mulig for en levelig penge å oppgradere noe annet en minne og harddisk.

Noe annet og kostnaden blir formidable og lite fornuftige uansett hvilken plattform.

Kingston minne passer nok, harddisken som sto i forrige utgave av powerbook har jeg i min compaq og ellers ikke så mye muligheter å oppgradere.

Min siste post i denne tråden. Igjen. tror du blir fornøyd med en zepto 4100 (cl50 hos whitebox). Muligens en acer i 800 serien og er bra.

Widescreen er greit å ha, men viktigere med større oppløsning på en vanlig "firkanta" skjerm. Heller 1400*1050 en 1200*800 i widescreen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...