Gå til innhold

Flerkultur ødelegger det sosiale samholdet i vesten.

Anbefalte innlegg

En fin oppsumering av studier om flerkultur og løgnene om temaet.

Jeg tror ikke det er "Fler-kultur" men de innfødtes manglende vilje til integrering som er problemet.

Ihvertfall i Norge.

Hva du tror og hva forskning har bevist for lenge siden er som natt og dag.

Harvard studie ang. flerkultur:

http://archive.boston.com/news/globe/ideas/articles/2007/08/05/the_downside_of_diversity/

"Harvard political scientist Robert Putnam -- famous for "Bowling Alone," his 2000 book on declining civic engagement -- has found that the greater the diversity in a community, the fewer people vote and the less they volunteer, the less they give to charity and work on community projects. In the most diverse communities, neighbors trust one another about half as much as they do in the most homogenous settings."

Dette er ikke noe du kan si "typisk norsk" til, det er menneskelig natur å ville omgås "sine egne".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det er "Fler-kultur" men de innfødtes manglende vilje til integrering som er problemet.

Ihvertfall i Norge.

http://archive.boston.com/news/globe/ideas/articles/2007/08/05/the_downside_of_diversity/

"Harvard political scientist Robert Putnam -- famous for "Bowling Alone," his 2000 book on declining civic engagement -- has found that the greater the diversity in a community, the fewer people vote and the less they volunteer, the less they give to charity and work on community projects. In the most diverse communities, neighbors trust one another about half as much as they do in the most homogenous settings."

Dette er ikke noe du kan si "typisk norsk" til, det er menneskelig natur å ville omgås "sine egne".

Putnam hevder dette:

It's a benefit. America will - all of us will, over the long run, benefit from being a more diverse, more heterogeneous place. Places that are more diverse have higher rates of growth on average and they have better cuisine. And it's just a more interesting place to live.

Han mener problemene hender i det korte sikt, men i det lange sikt er flerkultur en fordel.

http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=12802663

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ihvertfall i Norge.

"Bowling alone". Den ble hyllet til å begynne med, men "Before long, though, a backlash set in, and Putnam's data began to take a beating, especially from other social scientists and pollsters. "

Han offentligjorde sine data i 2007 med lignende effekt. 

I 2010 gjorde han nesten en helomvending sammen med Thomas Sander.

Jeg hadde kanskje valgt en annen referanse for å støtte opp om din påstand.

Endret av Thonord
Lenke til kommentar

"Bowling alone". Den ble hyllet til å begynne med, men "Before long, though, a backlash set in, and Putnam's data began to take a beating, especially from other social scientists and pollsters. "

Ikke overraskende at han skiftet mening nå som collegene har blitt gjennomsyret av PC-kulturen.

Men det forandrer ikke realiteten rundt temaet.

Lenke til kommentar

Enjoy.

edit: legger til en fin artikkel i samme slengen.

"Muslims are 'not like us' and we should just accept they will never integrate, says former racial equalities chief Trevor Phillips"

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3418620/Muslims-not-like-just-accept-never-integrate-says-former-racial-equalities-chief-Trevor-Phillips.html

Endret av geita_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enjoy.

"Muslims are 'not like us' and we should just accept they will never integrate, says former racial equalities chief Trevor Phillips"

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3418620/Muslims-not-like-just-accept-never-integrate-says-former-racial-equalities-chief-Trevor-Phillips.html

Påstandene hans er direkte feil. Muslimene i USA er velintegrert for det meste.
Lenke til kommentar

Ihvertfall i Norge.

Minner meg om denne videoen jeg kom over:

Ikke at jeg deler samme synspunkt som videoen.

Han siterer også Robert Putnam.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Jeg spiser kebab omtrent hver gang jeg har vært ute på byen, men det gjør meg ikke dermed pliktig til å spre bakdelen for den lange piggete ståldildoen Islam er. 

Jeg forstår at du er opptatt av analsex - annethvert innlegg fra deg inneholder noe om det -, men kan du ikke heller opprette egne tråder for det og diskutere det der?

Ser ut til at jeg traff spikeren på hode, har du noe relevant å komme med eller syns du bare det er gøy å innvadere tråder med morsomheter?

• Liker 1
Lenke til kommentar

-video-

Enjoy.

Hvor fornuftig og reflektert er en som på ramme alvor drar en halv verden av mennesker over samme milelange kam, en voksen mann som ikke klarer å skille ett menneske ifra ett annet. Alle 1,7 milliarder av dem, ifra Kent-Mohammed ifra Tromsø til Ali Hussain i Pakistan, eller ifra en IS sadist til en muslim av en frihetkjempende Kurder, er altså alle samme pakket..

Modent og storsinnet av han.. dessverre også avslørende ignorant og dermed pinlig for alle oss andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

-video-

Enjoy.

Hvor fornuftig og reflektert er en som på ramme alvor drar en halv verden av mennesker over samme milelange kam, en voksen mann som ikke klarer å skille ett menneske ifra ett annet. Alle 1,7 milliarder av dem, ifra Kent-Mohammed ifra Tromsø til Ali Hussain i Pakistan, eller ifra en IS sadist til en muslim av en frihetkjempende Kurder, er altså alle samme pakket..

Modent og storsinnet av han.. dessverre også avslørende ignorant og dermed pinlig for alle oss andre.

Tja, noen takler sannheten bedre enn andre.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Ikke overraskende at han skiftet mening nå som collegene har blitt gjennomsyret av PC-kulturen.

Men det forandrer ikke realiteten rundt temaet.

Eller kanskje fordi han tok feil. I så fall forandrer det realiteten rundt tema.

Lenke til kommentar

-video-

Enjoy.

Du mener med andre ord at muslimer deler samme ideologi , tankegods og holdninger som vestlige?

Har du noen eksempler på muslimske land som er ideologisk likt vesten? 

Avslørende ignorans ja, helt enig. 

Lenke til kommentar

Du mener med andre ord at muslimer deler samme ideologi , tankegods og holdninger som vestlige?

Blir for dumt å sette 1,7 milliarder mennesker i samme bås. Er utrolig mange oppegående muslimer i verden som mener at tilstandene nede i midtøsten og Afrika er helt på jordet. 

Det er forøvrig mange land i verden som klarer seg bra uten vestlig ideologi, så det blir litt feil å si at våre land styres på den "riktige" måten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Blir for dumt å sette 1,7 milliarder mennesker i samme bås. Er utrolig mange oppegående muslimer i verden som mener at tilstandene nede i midtøsten og Afrika er helt på jordet. 

Det er forøvrig mange land i verden som klarer seg bra uten vestlig ideologi, så det blir litt feil å si at våre land styres på den "riktige" måten.

Du tar med andre ord ikke poenget.  Trevor Phillips sier at muslimer ikke deler samme ideologi og kultur som oss. 

"Thoto79" sier så at den uttalelsen er ignorant. Så ja, vis meg hvilke land som er dominert av islam som ligner på vestlige land? Det nærmeste vi kommer er Tyrkia med en islamist som leder. Et land som EU ikke vil skal bli endel av EU siden forskjellene er for store.

Hvem sine påstander er det som EGENTLIG er ignorant? Som sagt, vis meg hvor Trevor Phillips tar feil i sin konklusjon.

Aldri har jeg heller sagt at land uten vestlig ideologi ikke vil klare seg så jeg skjønner ikke hvorfor du ror og ror med dette "argumentet" som ikke engang er relevant. Men når du først bringer det på banen så skal jeg svare deg :

Vestlige land troner på toppen hva angår levestandard, ytringsfrihet , helsevesen, skolevesen og økonomi. Muslimske land finner du på bunnen av disse listene ettersom de som oftest er vanstyrt, fylt med korrupsjon, dårlig levestandard og dårlige utdanningstilbud. 

Det er en grunn til at mennesker i store mengder fra muslimske land prøver flytte til vestlige land. 

Endret av WubWub
Lenke til kommentar

Jeg syns det er rart at mange av de som kommer til Europa kommer fra land som ikke er i krig, men som bare er fattige. Ofte fra Afrika. Samtidig har land som Saudi Arabia og andre arabiske og muslimske land nektet å ta i mot mennesker i flukt. I Mekka står det klare telt med a/c som kan huse millioner av mennesker som brukes under muslimske høytider der. Hvorfor ikke ta i bruk disse teltene, istedenfor at det skal veltes millioner av islamister inn i Europa? Jo, fordi dette er Saudi Arabias svært så effektive metode på å spre deres form for sunni islam til vestlige land. De har ventet på dette i lang tid og har også gitt enorm støtte til IS og andre Islamske grupper for å skape disse borgerkrigene i Midtøsten.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg syns det er rart at mange av de som kommer til Europa kommer fra land som ikke er i krig, men som bare er fattige. Ofte fra Afrika. Samtidig har land som Saudi Arabia og andre arabiske og muslimske land nektet å ta i mot mennesker i flukt. I Mekka står det klare telt med a/c som kan huse millioner av mennesker som brukes under muslimske høytider der. Hvorfor ikke ta i bruk disse teltene, istedenfor at det skal veltes millioner av islamister inn i Europa? Jo, fordi dette er Saudi Arabias svært så effektive metode på å spre deres form for sunni islam til vestlige land. De har ventet på dette i lang tid og har også gitt enorm støtte til IS og andre Islamske grupper for å skape disse borgerkrigene i Midtøsten.

De aller fleste muslime flyktninger bor i muslime naboland

Contrary to Western criticism that the Middle East is not doing enough, 95% of all Syrian refugees are now hosted in neighbouring countries. Turkey has welcomed 1.59 million refugees while Lebanon brought in 1.15 million. Iran has 982,000.

Contrary to Western criticism that the Middle East is not doing enough, 95% of all Syrian refugees are now hosted in neighbouring countries. Turkey has welcomed 1.59 million refugees while Lebanon brought in 1.15 million. Iran has 982,000.

https://www.weforum.org/agenda/2015/12/which-country-has-hosted-the-most-refugees-this-century/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...