Thitorkin2 Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Opp igjennom historien har fremmede mennesker alltid vært det farligste for helsa di ; Frykten er med andre ord reell. Mange er livredde for slanger og/eller edderkopper - selv de som ikke er farlige for mennesker. Da er frykten irrasjonell - akkurat som din fremmedfrykt (?). Slange- og edderkoppskrekk kan i de aller fleste tilfeller kureres med enkle midler. Det finnes empiriske bevis på at det samme gjelder fremmedfrykt. Statistisk sett er det ektemann/samboer/kjæreste som utgjør den største trusselen mot en kvinnes liv. Bør vi av den grunn forby menn og kvinner å bo sammen? Eventuelt utvise den ene gruppen? (Det blir vel vi menn som må dra - som vanlig.) Du kan ikke se forskjell på en muslimsk terrorist og en muslimsk fredelig terrorist. Det blir som om jeg har en kasse med slanger og spør om du kan stikke hode ditt nedi den. Du vil naturlig nok spørre hvilke type slanger det er jeg har i den før du tørr. Om du ikke gjør dette er du dum og det er sikkert like greit du ble kvelt av anakondaen. Eventuelt kan man bare la være å stikke hodet nedi kassen da det ikke har noe for seg allikevel og slippe slangene ut i det fri der de hører hjemme. Lenke til kommentar
Thitorkin2 Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Både rasisme og ignorant toleranse er irrasjonelt. Det er ingenting rasjonelt i å ekstrapolere personlige hendelser til raser. Om du blir stukket av en veps så vil du prøve å unngå veps igjen selv om ikke alle vepser stikker. Det er rasjonelt for å minimere skade. Better safe than sorry. 5 Lenke til kommentar
Thitorkin2 Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Tråden oser over av mennesker som aldri hadde overlevd i en annen tid. Det blir bare klarere og klarere at denne toleransen deres er en selvmordsstrategi dere har hatt privilegiumet av å utvikle i dette fredelige samfunnet. Heldigvis kan man trøste seg med at tiden fremover vil skyve dere ut av genbassenget og verden vil stå igjen med sterke nasjonalister og muslimer. Forhåpentligvis kan vi begynne utviklingen mot ett bedre samfunn hvor selvmord ikke er en sentral verdi deretter. 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Både rasisme og ignorant toleranse er irrasjonelt. Det er ingenting rasjonelt i å ekstrapolere personlige hendelser til raser. Om du blir stukket av en veps så vil du prøve å unngå veps igjen selv om ikke alle vepser stikker. Det er rasjonelt for å minimere skade. Better safe than sorry. Så du sier at hvis en person gjør noe galt så skal man ekstrapolere dette til hele folkeslag? Dette er altså fordommer? 1 Lenke til kommentar
Thitorkin2 Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Både rasisme og ignorant toleranse er irrasjonelt. Det er ingenting rasjonelt i å ekstrapolere personlige hendelser til raser. Om du blir stukket av en veps så vil du prøve å unngå veps igjen selv om ikke alle vepser stikker. Det er rasjonelt for å minimere skade. Better safe than sorry. Så du sier at hvis en person gjør noe galt så skal man ekstrapolere dette til hele folkeslag? Dette er altså fordommer? Det er en forenkling. Om du ikke skjønner det har vi ikke noe vi skal diskutere. Brent barn skyr ilden med god grunn. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Du ser likevel ikke et problem i å se på alle muslimer som farlige? Hva med alle de muslimene jeg omgås med da? Er de også farlige? Hva med homofile som blir henrettet av kristne i Uganda? Er det nok til å få deg skremt av kristne? 1 Lenke til kommentar
Thitorkin2 Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Du ser likevel ikke et problem i å se på alle muslimer som farlige? Hva med alle de muslimene jeg omgås med da? Er de også farlige? Hva med homofile som blir henrettet av kristne i Uganda? Er det nok til å få deg skremt av kristne? Som jeg har sagt før er ikke en muslim veldig farlig og mellom 10 og 100 muslimer er heller ikke veldig farlig endog man aldri får integrert disse. Blir det flere vil du uungåelig få voldelige sammenstøt mellom urbefolkningen og muslimene og det vi holder på med i Vesten i dag ved at hvert eneste land skal ta imot flere titalls tusen blir det ekvivalente av å stikke hodet i ett vepsebol. Ufattelig idiotisk og totalt unødvendig. 2 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 (endret) For det andre så er det disse landene som faktisk kvoterer inn flyktninger. Vi gjør det vi også i avtalen med Tyrkia. Norge blir faktisk det landet som får flest syriske kvoteflyktninger ifra Tyrkia. Og det er ingen tvil om hvor de fleste skulle dratt, det er Nordvest-Europa, ikke for å integrere, men for å få utdelt sugerør. Endret 3. mai 2016 av misanthrope 4 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Den stjeler jeg Det som er trist er jo at det ikke er idiotene som slipper dem inn som får ungjelde, men de som har dedikert sine liv til å beskytte sine landsmenn... og kommende generasjoner som ikke har hatt noe valg.Han SV'eren som ble homo-voldtatt av en somalier og så følte seg skyldig for at han blir kastet ut er sjelden vare. 3 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Flerkultur utvikler det sosiale samholdet her i vesten, og hadde det ikke vært for at vi må snakke om og diskutere for og imot, ville det sosiale samholdet blitt liggende å ruste i stillhet Frykt for endringer er det det som ødelegger samholdet 3 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Man kan jo se på om egne holdninger gir seg praktiske utslag som medfører større eller mindre samhold i det daglige, og ut fra egen fornuft se om man er del av problemet eller del av løsningen Den eneste løsningen er å tvangsassimilere innvandrere som ikke vil integrere seg - eller kaste dem ut. Det er ingen grunn til at de skal kunne komme hit og fortsette å leve i en boble av sin egen kultur på statens regning. 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Man kan jo se på om egne holdninger gir seg praktiske utslag som medfører større eller mindre samhold i det daglige, og ut fra egen fornuft se om man er del av problemet eller del av løsningen Den eneste løsningen er å tvangsassimilere innvandrere som ikke vil integrere seg - eller kaste dem ut. Det er ingen grunn til at de skal kunne komme hit og fortsette å leve i en boble av sin egen kultur på statens regning. Enig, la de komme ut i vanlig aktivitet hvor de omgås og samarbeider med nordmenn fra første dag, så slipper både vi og dem å befinne oss i våre kunnskapsløse bobler. Vi skaper en ny boble som passer begge! Tviler på at det må noe tvang til, fordi langt de fleste vil nok helst klare seg selv og er veldig motivert for å stå på Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Geee I wonder... Ja, det er jo virkelig de homofile i vesten som er problemet. Snakk om selvmål av tegneren. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Tråden oser over av mennesker som aldri hadde overlevd i en annen tid. Det blir bare klarere og klarere at denne toleransen deres er en selvmordsstrategi dere har hatt privilegiumet av å utvikle i dette fredelige samfunnet. Heldigvis kan man trøste seg med at tiden fremover vil skyve dere ut av genbassenget og verden vil stå igjen med sterke nasjonalister og muslimer. Forhåpentligvis kan vi begynne utviklingen mot ett bedre samfunn hvor selvmord ikke er en sentral verdi deretter. Det er ett større problem nåpr man ikke evner å tilpasse seg tiden man faktisk lever i... Du er så ute å padler med disse kjøkkenteoriene dine at du trenger påhengsmotor. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Både rasisme og ignorant toleranse er irrasjonelt. Det er ingenting rasjonelt i å ekstrapolere personlige hendelser til raser. Om du blir stukket av en veps så vil du prøve å unngå veps igjen selv om ikke alle vepser stikker. Det er rasjonelt for å minimere skade. Better safe than sorry. Jeg ble mange ganger stukket av veps da jeg var liten, og jeg forsto ikke hvorfor, for jeg hadde ikke gjort vepsen noe, mente jeg. Men jeg hadde selvsagt gjort det - utilsiktet, men allikevel. Nå som jeg er voksen lar jeg vepsen surre rundt meg uten å fortrekke en mine. Den mister raskt nok interessen og suser videre. Det er ingen vits i å begynne å fekte med armene og rope om hjelp, det holder lenge å bare skyve vepsen forsiktig unna. Den stikker ikke. Ingen grunn til å overreagere. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Tråden oser over av mennesker som aldri hadde overlevd i en annen tid. Problemet ditt er at vi ikke lever i en annen tid. Du - i likhet med IS, forøvrig - det har dere også til felles - ønsker dere tilbake til en annen tid da kristne holdt seg i vesten og muslimer i østen, og dere er ikke fremmede for å bruke frykt og terror for å oppnå det dere ønsker. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Den eneste løsningen er å tvangsassimilere innvandrere som ikke vil integrere seg - eller kaste dem ut. Det er ingen grunn til at de skal kunne komme hit og fortsette å leve i en boble av sin egen kultur på statens regning. Kanskje vi først skal forsøke det med etniske nordmenn som også nekter å integrere seg? De som er uenige i alt og nekter å innordne seg det norske samfunns systemer og heller går på NAV enn å gjøre et ærlig stykke arbeid? Stikke hull på de boblene også? Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Det er ett større problem når man ikke evner å tilpasse seg tiden man faktisk lever i... Hva er problemet her da? Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 (endret) Jeg ble mange ganger stukket av veps da jeg var liten, og jeg forsto ikke hvorfor, for jeg hadde ikke gjort vepsen noe, mente jeg. Men jeg hadde selvsagt gjort det - utilsiktet, men allikevel. Nå som jeg er voksen lar jeg vepsen surre rundt meg uten å fortrekke en mine. Den mister raskt nok interessen og suser videre. Det er ingen vits i å begynne å fekte med armene og rope om hjelp, det holder lenge å bare skyve vepsen forsiktig unna. Den stikker ikke. Ingen grunn til å overreagere. Mennesker og veps konkurrerer ikke om helt de samme ressursene, vet du. Prøv å reis tilbake i tid og vær jøde i naziokkupert område, se hvor lenge den passive holdningen holder deg i live. Endret 4. mai 2016 av Elefantmesteren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå