Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Endret grafikkort, får nå svart skjerm

Anbefalte innlegg

Da ville jeg ha forsøkt bios oppdatering

Prøvde det med MSI Live Update, ingenting skjedde.

Dette er forresten kablene jeg bruker, er det rette kabler? To kabler, den ene er 8pin og har to 6pin tilkoblet i samme, den andre er 6pin PCI-E med en blå kabel som går til strømforsyning

Du bruker 2 slike blåe kabler til skjermkortet?

Det stemmer, to blå kabler som går til strømforsyning, mens PCI-E står i skjermkortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville testa skjermkortet i en annen maskin om mulig. Kan jo være DoA

Har sett andre har hatt samme problem som meg, så det må vel være mulig å fikse? Så det var snakk om å ''cleare CMOSen'', men jeg finner ikke det på hovedkortet mitt.

Lenke til kommentar

Har sett andre har hatt samme problem som meg, så det må vel være mulig å fikse? Så det var snakk om å ''cleare CMOSen'', men jeg finner ikke det på hovedkortet mitt.

Det er den jumperen ved siden av batteriet. JBAT1. Flytter du pinnen slik at den dekker de 2 pinnene helt til høye sletter du CMOS

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Det er den jumperen ved siden av batteriet. JBAT1. Flytter du pinnen slik at den dekker de 2 pinnene helt til høye sletter du CMOS

Jepp, gjorde det nå! Uheldigvis, så fungerte heller ikke det. Skjermen er fremdeles helt svart, selvom alle viftene og lysene i PCen fungerer som det skal. 

Hadde aldri trodd jeg skulle være borti slike ting som det her.

Lenke til kommentar

Jepp , oppdatering av Bios blir nok behøvelig her ja.

Trenger en oppdatering av bios. Etter det skal nok korte fungere. står i forum postene jeg linka hvordan du smålig gjør det

Lykke til :wee:

Oppdaterte biosen, og nå er alt ordnet! Tusen takk til alle for hjelp. Setter veldig mye pris på det  :)

Lenke til kommentar

Jepp , oppdatering av Bios blir nok behøvelig her ja.

Trenger en oppdatering av bios. Etter det skal nok korte fungere. står i forum postene jeg linka hvordan du smålig gjør det

Lykke til :wee:

Oppdaterte biosen, og nå er alt ordnet! Tusen takk til alle for hjelp. Setter veldig mye pris på det  :)

Wops,  var på feil bruker! Men ja, takk for all hjelp  :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...