Gå til innhold

[Løst] Hvilke mobiler utenom Nexus kommer med rene operativsystem?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har Motorola som kommer med tilnærmet stock android. Det vil si at de har lagt til et par ekstra funksjoner selv (som alltid-på-skjerm, og vifting over skjermen, osv), men at opplevelsen er rask og ellers lik en Nexus. De har oppdatert Moto X Play og Pure/Style til Marshmallow hvert fall. Og så har jeg hørt at OnePlus sine modeller oppleves på tilsvarende måte, men dette vet jeg ikke sikkert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Eneste jeg kan tenke på er iPhone.

Og Lumiaene fra Microsoft. I Androidverden er det sjelden vare derimot...

Lenke til kommentar

Hei,

Er lei samsung og treig oppdatering, savner Nexus hvor sånt kom kjapt, i tillegg at det ikke følger med masse bloatware.

Er det bare Nexus som kommer rene? Event andre merker som er lynkjappe med oppdateringer?

Hva slags oppdateringer er det du har savnet? Synd at man får med så mye dritt, men at man ikke får oppdateringer med en gang eller ikke i det hele tatt er ikke et problem imo.

Hvis man for eksempel har en telefon i 3 år før man kjøper en ny, så er det neppe mye man risikerer å gå glipp av.

Lenke til kommentar

Jeg tenker at oppdatering er enten forbedring av sikkerhet eller gjøre at ting fungerer bedre. For noen betyr dette ikke noe, for meg betyr det noe. Det samme gjelder disse programmene som følger med fra Sony, Samsung eller hva det måtte være, jeg ønsker de ikke.. :)

Lenke til kommentar

Jeg tenker at oppdatering er enten forbedring av sikkerhet eller gjøre at ting fungerer bedre. For noen betyr dette ikke noe, for meg betyr det noe. Det samme gjelder disse programmene som følger med fra Sony, Samsung eller hva det måtte være, jeg ønsker de ikke.. :)

Noen konkrete oppdateringer du tenker på? Er nok i stor grad en psykologisk greie.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Jeg kjører Android 6.0.1 på en Galaxy S3. Hvis du bare fikser saken selv, vil du alltids kunne få den androidversjonen du vil på hvilken hardware du vil. Tukler du ikke med rooting etc så bør du heller spørre deg selv hva du har Android for. 

Lenke til kommentar

Noen konkrete oppdateringer du tenker på? Er nok i stor grad en psykologisk greie.

Nei, tenker som regel at det siste er det beste :)

Jeg kjører Android 6.0.1 på en Galaxy S3. Hvis du bare fikser saken selv, vil du alltids kunne få den androidversjonen du vil på hvilken hardware du vil. Tukler du ikke med rooting etc så bør du heller spørre deg selv hva du har Android for. 

Har jobbtelefon, så jeg har ikke lov å roote. Bruker også TV2sumo, de tillater heller ikke at mobilen er rootet. Om du ikke ser fordeler med Android over windows phone/iphone om det ikke hadde vært for rooting, så tror jeg vi ser litt forskjellig på brukergrenesnitt! :)

Men uansett, kun Nexus som kjører clean, da blir det det:)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...