Gå til innhold

Hvor bor dere?


sparks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bor på et lite sted som heter Viksdalen, det er en halv time fra Førde..Og for dere som ikke vet hvor Førde er--skam dere :D

(ligger i sogn og fjordane)

 

Og ja, jeg snakker faktisk bokmål...tatt etter min mor som kommer fra tønsberg..så jeg har verdt endel der også for å si det sånn (ferier..) Nærmere bestemt..Nøtterøy..Husøy..

 

 

:)

Lenke til kommentar
Jeg bor på et lite sted som heter Viksdalen, det er en halv time fra Førde..Og for dere som ikke vet hvor Førde er--skam dere :D

(ligger i sogn og fjordane)

 

Og ja, jeg snakker faktisk bokmål...tatt etter min mor som kommer fra tønsberg..så jeg har verdt endel der også for å si det sånn (ferier..) Nærmere bestemt..Nøtterøy..Husøy..

 

 

:)

Snakker du bokmål? Huff, nå skulle norsklæreren min hørt deg. Du hadde fått juling :D

 

 

Man skriver bokmål eller nynorsk.

Man snakker dialekt.

Lenke til kommentar
[quote name='Loomy' date='02/12/2003 : 23:48'] [quote name='Shimmer' date='02/12/2003 : 23:30'] Jeg bor på et lite sted som heter Viksdalen, det er en halv time fra Førde..Og for dere som ikke vet hvor Førde er--skam dere  :D
(ligger i sogn og fjordane)

Og ja, jeg snakker faktisk bokmål...tatt etter min mor som kommer fra tønsberg..så jeg har verdt endel der også for å si det sånn (ferier..) Nærmere bestemt..Nøtterøy..Husøy..


:) [/quote]
[b]Snakker[/b] du bokmål? Huff, nå skulle norsklæreren min hørt deg. Du hadde fått juling :D


Man [b]skriver[/b] bokmål eller nynorsk.
Man [b]snakker[/b] dialekt. [/quote]
Ja, han får bare komme gi meg juling... Men vet du hva jeg kan jo ikke hjelpe for at jeg fra begynnelsen begynte å snakke bokmål selv om jeg har bodd i ett nynorsk miljø(jeg kan av og til slå om til nynorsk,ufrivillig, vet ikke akkurat om det høres så bra ut) :D

Nå fortiden bosatt i Bergen, Laksevåg.. fint sted :)

Begynner vel å snakke Bergenser dialekt snart..nei jeg tror jeg skal stoppe der (håper jeg)
Ikke at jeg har noe i mot bergenser dialekt... (ja, det er sant!)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...