Tåkefyrste Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Endelig. Jeg har lenge tenkt på om ikke TV-produsentene har mulighet til å designe en TV som automatisk justerer ned lyden når reklamepausen kommer, men dette er jo enda bedre. Bra det tas fatt i, first world problems osv. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Det blir det nå slutt på. Irriterer du deg over høy lyd i reklamepausene? Det som irriterer meg er at programmer konstant avbrytes av reklame. Å se på TV har blitt et ork. På enkelte kanaler virker det som det er fem minutters reklamepause hvert tiende minutt. Som i USA der 1/3 av programmets sendetid er reklamepauser. 2 Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Det eneste jeg ser av TVsendinger er nyhetsprogrammer. Alt annet lastes ned og er da allerede renset for reklame. Om det på noe tidspunkt opphører å være en mulighet, så går TVen i søpla og abonnementet sies opp. 2 Lenke til kommentar
tHz Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Håper dette vil gjøre at reklamer på nett blir justert ned også. Det er jo helt idiotisk at man øker volum på nettreklamer. Folk sitter enten med hodetelefoner eller nøye justert høytalervolum. Det må da virke mot sin hensikt? Jeg har flere ganger endt opp med å lukke vinduet i irritasjon. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Irriterer du deg over høy lyd i reklamepausene? Ja. Også lydforskjellen mellom kanalene er irriterende nok. Lenke til kommentar
b115242 Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Det har vært argumenter med at lyden i raklamen aldri har vært "høyere" enn øvrige sendinger. Det har aldri vært tvil om at den samlede energien har vært skyhøyt over. Dette har gjort at jeg i stort sett har hold med unna de kommersielle kanaler, de driver deg til vanvidd med "høy" lyd og lange reklameinnslag. Selv å la TV'n stå på en kommersiell kanal uten at jeg ser på, blir for drøyt. Den vekslingen mellom normalt og "høyt" i bakgrunnen klarer jeg ikke. Lenke til kommentar
AndyMik Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Godt med anlegg som autojusterer lyden men tidligere ja, veldig irriterende. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 No har eg ikkje hatt TV-kanalar på mange år, delvis på grunn av reklame, men det er uansett eit positivt tiltak. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Dette er vel enda verre når du ser på TV-sendinger som sender i Dolby Digital? Jeg merker hvertfall at så fort noe sender i Dolby Digital så må jeg bortimot doble lydstyrken for å samme lydnivå som når jeg ser på sendinger uten Dolby Digital og de færreste reklamer sender i Dolby så da blir det en voldsom forandring når reklamepausen først setter inn. Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Kunne de også bli enige om en standard som gjør at tale er like hørbart som musikk og andre effekter, samt er normalisert mellom forskjellige programmer og innslag? Utrolig tungvindt når all lyd unntatt tale oppleves som irriterende høy, og man fortsatt ikke klarer å høre hva folk sier i programmet. Eller når innslaget har lav lyd mens programlederne har høy lyd (ser stygt på NRK). Det er jo ikke så uvanlig med "night mode"-o.l på nesten alt av audioutstyr, man trenger jo ikke i samme grad en standard for det, fordi det er ganske lett å implementere. AtW vet ikke hvordan det er med "ferdigpakker", men Night mode finnes nesten ikke lenger på dedikerte recievere (for all del, man kan sette diverse eq modus osv osv, men ingen "enkel" måte) Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Det er ikke bare reklamen som er for høy, det gjelder i aller høyeste grad innspilt musikk også. Alt skal skvises så hardt at det låter elendig. Svært bra om reklamen framover holder samme opplevde volum som programmene dog. Ja takk. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Kunne de også bli enige om en standard som gjør at tale er like hørbart som musikk og andre effekter, samt er normalisert mellom forskjellige programmer og innslag? Utrolig tungvindt når all lyd unntatt tale oppleves som irriterende høy, og man fortsatt ikke klarer å høre hva folk sier i programmet. Eller når innslaget har lav lyd mens programlederne har høy lyd (ser stygt på NRK). Det er jo ikke så uvanlig med "night mode"-o.l på nesten alt av audioutstyr, man trenger jo ikke i samme grad en standard for det, fordi det er ganske lett å implementere. AtW vet ikke hvordan det er med "ferdigpakker", men Night mode finnes nesten ikke lenger på dedikerte recievere (for all del, man kan sette diverse eq modus osv osv, men ingen "enkel" måte) Det er ikke min erfaring, romkorreksjonen har ofte en modus for dette man kan velge. AtW Lenke til kommentar
tHz Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 vet ikke hvordan det er med "ferdigpakker", men Night mode finnes nesten ikke lenger på dedikerte recievere (for all del, man kan sette diverse eq modus osv osv, men ingen "enkel" måte) Det er ikke min erfaring, romkorreksjonen har ofte en modus for dette man kan velge. AtW Det heter vel Dynamic Volume på Denon sine forsterkere. Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Kunne de også bli enige om en standard som gjør at tale er like hørbart som musikk og andre effekter, samt er normalisert mellom forskjellige programmer og innslag? Utrolig tungvindt når all lyd unntatt tale oppleves som irriterende høy, og man fortsatt ikke klarer å høre hva folk sier i programmet. Eller når innslaget har lav lyd mens programlederne har høy lyd (ser stygt på NRK). Det kunne også hjulpet om det var et krav at programlederne i hvert fall hadde hørt om ordet "diksjon" også. Lenke til kommentar
Stonescar Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 EBU R128 Loundness ? Dette er helt feil! Det skal selfølgelig være EBU R128 Loudness:) God hælj! Lenke til kommentar
kvarbarg Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Enig at dette er en fin standard. Meget irriterende å skru lyden ned hver gang det er reklame. ATW Lenke til kommentar
Cool Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Dynamic range compression er noe forbanna dritt, spesielt innen musikk! Blir veldig fort klar og lei av å høre på musikk som har vært innom en loudness tilhenger. Lenke til kommentar
TechCF Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Hvis de vil st jeg skal høre reklamen bør de gjøre det. Slik det er nå trykker jeg på MUTE hver gang de sier det kommer reklame. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Ser folk fortsatt TV med reklame altså? snodig. Lenke til kommentar
Cool Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Ser folk fortsatt TV med reklame altså? snodig. Har ikke sett på tv en eneste gang i år. Det er for mye reklame Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå