Albert Andersson Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 (endret) Stær i sommerdrakt ... . Bildet er fjernet. Endret 30. april 2016 av Albert Andersson Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Nyhydelig. Skinner av'n helt til Kiellands plass i Oslo. Lys, skarphet, farger og detaljer sitter som et skudd. Egentlig flottere denne enn glansstæren jeg fotografert i Namibia 2004. Roar Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 29. april 2016 Forfatter Del Skrevet 29. april 2016 Nyhydelig. Skinner av'n helt til Kiellands plass i Oslo. Lys, skarphet, farger og detaljer sitter som et skudd. Egentlig flottere denne enn glansstæren jeg fotografert i Namibia 2004. Roar Hei, Roar. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, - jeg skulle gjerne sett flere av dine eksotiske, flotte fuglebilder ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Hello Albert. Beauteful starling [ stær ] in spring suit Have a nice weekend ! Best regards Lajf Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 29. april 2016 Forfatter Del Skrevet 29. april 2016 Hello Albert. Beauteful starling [ stær ] in spring suit Have a nice weekend ! Best regards Lajf Hei, Leif. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Ja, voksen stær i sommerdrakt er så flott at det er en fryd ! God helg til deg, også ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 På litt avstand ser stæren helt svart ut, men ved nærmere ettersyn så er den langt fra det, noe du på en utmerket måte får illustrert her. En artig liten fugl som er en imitatorens mester når det gjelder lyd. Igjen imponerende skarphet og detaljer ved brennvidde 600mm/tilsvarende 900mm i fullformat. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 29. april 2016 Forfatter Del Skrevet 29. april 2016 På litt avstand ser stæren helt svart ut, men ved nærmere ettersyn så er den langt fra det, noe du på en utmerket måte får illustrert her. En artig liten fugl som er en imitatorens mester når det gjelder lyd. Igjen imponerende skarphet og detaljer ved brennvidde 600mm/tilsvarende 900mm i fullformat. Mvh Ragnar Hei, Ragnar. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Som du skriver, er stær en mester i å imitere, og kan etterligne en rekke andre fugler så overbevisende at selv "garvede" fuglekjennere kan bli lurt ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Hello Albert. Beauteful starling [ stær ] in spring suit Have a nice weekend ! Best regards Lajf Hei, Leif. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Ja, voksen stær i sommerdrakt er så flott at det er en fryd ! God helg til deg, også ! M v h Albert. Hello again Albert. Agree there, summer suit is wonderful and real delight Its lots of starling around here now and yesterday i heard singing redwing Its very nice and now i waiting for blue-throat, also a very wonderful bird and nice singer Have a nice day further Best regards Lajf Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 29. april 2016 Forfatter Del Skrevet 29. april 2016 Hello Albert. Beauteful starling [ stær ] in spring suit Have a nice weekend ! Best regards Lajf Hei, Leif.Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Ja, voksen stær i sommerdrakt er så flott at det er en fryd ! God helg til deg, også ! M v h Albert. Hello again Albert. Agree there, summer suit is wonderful and real delight Its lots of starling around here now and yesterday i heard singing redwing Its very nice and now i waiting for blue-throat, also a very wonderful bird and nice singer Have a nice day further Best regards Lajf Hei, igjen, Leif. Blåstrupe har jeg aldri observert, og rødvingetrost er også en relativt ukjent art for meg, - men kanskje det kan endres i år ? M v h Albert. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Hello Albert. Beauteful starling [ stær ] in spring suit Have a nice weekend ! Best regards Lajf Hei, Leif.Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Ja, voksen stær i sommerdrakt er så flott at det er en fryd ! God helg til deg, også ! M v h Albert. Hello again Albert. Agree there, summer suit is wonderful and real delight Its lots of starling around here now and yesterday i heard singing redwing Its very nice and now i waiting for blue-throat, also a very wonderful bird and nice singer Have a nice day further Best regards Lajf Hei, igjen, Leif. Blåstrupe har jeg aldri observert, og rødvingetrost er også en relativt ukjent art for meg, - men kanskje det kan endres i år ? M v h Albert. Hei igjen Albert. Et siste inlegg i denne samtalen Som du kan se i fugleboken, er blåstrupen og rødvingen vakre fugler og har en flott sang Rødvingen sitter høyt i toppen på et tre og synger blåstrupen flyger opp i lufta og synger dalande ned mot bakken God helg ! M v h Leif Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 29. april 2016 Forfatter Del Skrevet 29. april 2016 Hello Albert. Beauteful starling [ stær ] in spring suit Have a nice weekend ! Best regards Lajf Hei, Leif.Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Ja, voksen stær i sommerdrakt er så flott at det er en fryd ! God helg til deg, også ! M v h Albert. Hello again Albert. Agree there, summer suit is wonderful and real delight Its lots of starling around here now and yesterday i heard singing redwing Its very nice and now i waiting for blue-throat, also a very wonderful bird and nice singer Have a nice day further Best regards Lajf Hei, igjen, Leif.Blåstrupe har jeg aldri observert, og rødvingetrost er også en relativt ukjent art for meg, - men kanskje det kan endres i år ? M v h Albert. Hei igjen Albert. Et siste inlegg i denne samtalen Som du kan se i fugleboken, er blåstrupen og rødvingen vakre fugler og har en flott sang Rødvingen sitter høyt i toppen på et tre og synger blåstrupen flyger opp i lufta og synger dalande ned mot bakken God helg ! M v h Leif Hei, igjen, Leif. Blåstrupe blir observert fra tid til annen i naturreservatet Akerøya i Hvalerskjærgården, og Østfoldavdelingen av Norsk Ornitologisk Forening drar dit med båt regelmessig, og det er ofte ledige plasser. Så det er en mulighet ... . M v h Albert. Lenke til kommentar
sussss Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Den var lidt svære kan jeg se...næppet er lidt lyst og det er lidt svært at se hele øjet...men det er nok klart når der er så meget lys i baggrunden også med en mørkere fugl..men ellers sødt billede vh Suss Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 En riktig flott fjærdrakt! Fint bilde Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 29. april 2016 Forfatter Del Skrevet 29. april 2016 Den var lidt svære kan jeg se...næppet er lidt lyst og det er lidt svært at se hele øjet...men det er nok klart når der er så meget lys i baggrunden også med en mørkere fugl..men ellers sødt billede vh Suss Hei, Sussss. Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! Stær er i stadig bevegelse når de er på bakken, og kommer man nær nok til å fotografere, må det skje raskt, for på et øyeblikk er fuglen borte vekk ... ! Jeg får forsøke å få et bedre bilde av stær, - det er bra å ha noe å strekke seg mot ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 29. april 2016 Forfatter Del Skrevet 29. april 2016 En riktig flott fjærdrakt! Fint bilde Hei, Helene. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, - ha en riktig god helg ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Praktfullt portrettert Stær , skarp og med flott detaljert fjærdrakt . Liker glimtet i øyet . Den er oppmerksom på noe - fotografen ? Mvh Alec Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 30. april 2016 Forfatter Del Skrevet 30. april 2016 Praktfullt portrettert Stær , skarp og med flott detaljert fjærdrakt . Liker glimtet i øyet . Den er oppmerksom på noe - fotografen ? Mvh Alec Hei, Alec. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! De fleste vanlige fuglene ser ut til å ønske å ha mennesker på en viss avstand, og etter min erfaring er "grenseverdiene" omtrent slik: Gråspurv / Pilfink : Én meter. Blåmeis / Svarttrost : To meter. Grønnsisik / Rødstrupe : Tre meter. Linerle / Kjøttmeis : Fire meter. Gråtrost : Seks meter. Stær : Åtte meter. Så, ja, - stæren på bildet er nok oppmerksom på fotografen, og jeg kom faktisk så nær som fem meter før stæren valgte å fly litt unna ! M v h Albert. Lenke til kommentar
sussss Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Den var lidt svære kan jeg se...næppet er lidt lyst og det er lidt svært at se hele øjet...men det er nok klart når der er så meget lys i baggrunden også med en mørkere fugl..men ellers sødt billede vh Suss Hei, Sussss.Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! Stær er i stadig bevegelse når de er på bakken, og kommer man nær nok til å fotografere, må det skje raskt, for på et øyeblikk er fuglen borte vekk ... ! Jeg får forsøke å få et bedre bilde av stær, - det er bra å ha noe å strekke seg mot ! M v h Albert. Ja nogen gange skal man godt nok have toldmodighed i meget lang tid ...det er ikke altid lige nemt :-) Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 30. april 2016 Forfatter Del Skrevet 30. april 2016 Den var lidt svære kan jeg se...næppet er lidt lyst og det er lidt svært at se hele øjet...men det er nok klart når der er så meget lys i baggrunden også med en mørkere fugl..men ellers sødt billede vh Suss Hei, Sussss.Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! Stær er i stadig bevegelse når de er på bakken, og kommer man nær nok til å fotografere, må det skje raskt, for på et øyeblikk er fuglen borte vekk ... ! Jeg får forsøke å få et bedre bilde av stær, - det er bra å ha noe å strekke seg mot ! M v h Albert. Ja nogen gange skal man godt nok have toldmodighed i meget lang tid ...det er ikke altid lige nemt :-) Hei, igjen, Sussss. Tålmodighet har jeg mye av, - nesten i overmål, og det kommer godt med når fuglefotografering står på arbeidsprogrammet ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Ett praktfullt artsbilde. Meget fint utført. Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg