torest Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Ørnli Slipp er i gang med å bygge en batteridrevet arbeidsbåt for Salmar.Bygger verdens første elektriske havbruksbåt Lenke til kommentar
Øyvind Lunde Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Burde ikke TU av alle vite forskjellen på kW og kWh ? Ingen motor (propell?) måler sin effekt i kWh. kWh er energi, kW er effekt å det ligger vel i betegnelsen at en kWh først blir til når en kilowatt er brukt i en time :o) Men uansett veldig godt for helsa til de ombord også. Å jobbe dag ut og dag inn i eimen av eksos er vel noe de fleste kan klare seg uten ;-) 5 Lenke til kommentar
lnesland Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Strøm og vann er ikke hyggelige kombinasjoner. Håper de har bra løsninger på ladinga :-) Lenke til kommentar
Øyvind Lunde Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Strøm og vann er ikke hyggelige kombinasjoner. Håper de har bra løsninger på ladinga :-) En aldeles strålende kombinasjon. Hva hadde vannkraften vært uten vann? ;-) PÅ fergen har de induksjonslading . En kontaktflate på 2m2 gir 1000kW effekt. Vanntette greier som ikke sliter mer med vann og strøm enn generatorene på turbinakslingene . 1 Lenke til kommentar
Lydhør Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Likte navnet på båten, Marion. Mare og ion, ikke sant? 2 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Burde ikke TU av alle vite forskjellen på kW og kWh ? Ingen motor (propell?) måler sin effekt i kWh. kWh er energi, kW er effekt å det ligger vel i betegnelsen at en kWh først blir til når en kilowatt er brukt i en time :o)For ikke å snakke om "kilowatt per time" (kW/h). Det er for så vidt ikke en helt meningsløs betegnelse, men de fleste av oss som av og til trenger å forholde oss til regulering av effekt pleier å foretrekke "kW/s". Og jeg er uansett ganske sikker på at det ikke var regulerbarhet journalisten mente å snakke om. 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 (endret) Eit amfibie kjøyretøy vil vere gunstig med hensyn til fleksibilitet og energi/drivstoff forbruk. Hør etter hva som blir sagdt i denne linken, gamle gubber: http://www.dn.no/DNtv/video/2016/03/10/1121/langt-frem-for-sjens-tesla Endret 29. april 2016 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Per Buer Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Burde ikke TU av alle vite forskjellen på kW og kWh ? Ingen motor (propell?) måler sin effekt i kWh. Jeg vil anta at det er aggregatet som tilsammen kan levere 160kWh - en faktor basert i hovedsak på størrelsen på dieseltanken. Så de anser aggregat/tank som et slags batteri med kapasitet på 160kWh. Det bærer iallfall mening i min verden. Lenke til kommentar
torest Skrevet 1. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2016 Burde ikke TU av alle vite forskjellen på kW og kWh ? Ingen motor (propell?) måler sin effekt i kWh. kWh er energi, kW er effekt å det ligger vel i betegnelsen at en kWh først blir til når en kilowatt er brukt i en time :o) Men uansett veldig godt for helsa til de ombord også. Å jobbe dag ut og dag inn i eimen av eksos er vel noe de fleste kan klare seg uten ;-) Obs! Feilen er rettet. Takk til våkne lesere! Tore Stensvold, TU-red. Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Burde ikke TU av alle vite forskjellen på kW og kWh ? Ingen motor (propell?) måler sin effekt i kWh. kWh er energi, kW er effekt å det ligger vel i betegnelsen at en kWh først blir til når en kilowatt er brukt i en time :o) Men uansett veldig godt for helsa til de ombord også. Å jobbe dag ut og dag inn i eimen av eksos er vel noe de fleste kan klare seg uten ;-) Obs! Feilen er rettet. Takk til våkne lesere!Tore Stensvold, TU-red. Fortsatt feil: "dieseldrevet nødaggregat på 160 kWh". Med mindre det da menes at aggregatet har en fueltank som kun inneholder nok til å gi 160 kWh? Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Fortsatt feil: "dieseldrevet nødaggregat på 160 kWh". Med mindre det da menes at aggregatet har en fueltank som kun inneholder nok til å gi 160 kWh? Kanskje er dette riktig, men tviler litt. Det er i hvert fall fortsatt feil her: "Arbeidshesten til Salmar får en batteripakke på 200 kW/h." Skal garantert være kWh. Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Fortsatt feil: "dieseldrevet nødaggregat på 160 kWh". Med mindre det da menes at aggregatet har en fueltank som kun inneholder nok til å gi 160 kWh? Kanskje er dette riktig, men tviler litt. Det er i hvert fall fortsatt feil her: "Arbeidshesten til Salmar får en batteripakke på 200 kW/h." Skal garantert være kWh. For å slå all tvil til side: " 200 kW X 3 600" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå