tonheim Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Hei Vet at det er flere her inne som har brukt sine kunnskaper og oppfinnsomhet til å bruke smarthussystemt sitt som babymonitor. Jeg har innen fire uker en ny liten gutt i heimen. Er det oen som kan dele med meg av sin kunnskap og visdom? Helst med teskje... Alt fra hvilken HW, Kamera, sensorer, mikrofoner, lys. Til koder og oppsett for å få alt til å virke. Vil vel helst ha et kamera som virker i mørket. Gi også gjerne en kommentar om du mener dette er verd å sette opp, kontra å kjøpe en babymonitor med kamera... Tid, kostnad, kvalitet og pålitelighet. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Gratulerer! Jeg har kamera og lydsensor. Men helt i begynnelsen brukte vi en babymonitor også, for sikkerhets skyld. Du må jo uansett ha det, for du har ikke kamera og lydsensor i barnevogna. Her er et utvalg av mine regler: Gir oss beskjed: Setter kamera-view på touch-skjermer i huset til det aktuelle kameraet: Litt inntettsigende kode (HStouch_SetCamera.vb): Sub Main(parm as Object) Dim url as String 'Henter aktuell URL til det aktiverte kameraet If parm(0).ToString.Contains(chr(7)) Then Dim came As String = parm(0).ToString.Replace(chr(7), "") url = "http://min_ip_til_netcamviewer/Jpeg/" & came.ToString & "?authToken=EN_ELLER_ANNEN_GUID" Else url = "http://min_ip_til_netcamviewer/Jpeg/" & parm.ToString & "?authToken=EN_ELLER_ANNEN_GUID" End If 'Oppdaterer URL på bilder i HStouch-prosjekter. hs.PluginFunction("HSTouch Server", "", "ClientAction", {43, "", "Hovedmeny:image_camera", url.ToString}) hs.PluginFunction("HSTouch Server", "", "ClientAction", {43, "", "Home:image_camera", url.ToString}) End Sub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå