Gå til innhold

Babymonitor

Anbefalte innlegg

Hei

Vet at det er flere her inne som har brukt sine kunnskaper og oppfinnsomhet til å bruke smarthussystemt sitt som babymonitor. Jeg har innen fire uker en ny liten gutt i heimen.

Er det oen som kan dele med meg av sin kunnskap og visdom? Helst med teskje...

Alt fra hvilken HW, Kamera, sensorer, mikrofoner, lys. Til koder og oppsett for å få alt til å virke.

Vil vel helst ha et kamera som virker i mørket.

Gi også gjerne en kommentar om du mener dette er verd å sette opp, kontra å kjøpe en babymonitor med kamera... Tid, kostnad, kvalitet og pålitelighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer! :)

Jeg har kamera og lydsensor. Men helt i begynnelsen brukte vi en babymonitor også, for sikkerhets skyld. Du må jo uansett ha det, for du har ikke kamera og lydsensor i barnevogna. Her er et utvalg av mine regler:

Gir oss beskjed:

OT6yeGD.png

Setter kamera-view på touch-skjermer i huset til det aktuelle kameraet:

gm0nRBC.png

Litt inntettsigende kode (HStouch_SetCamera.vb):

Sub Main(parm as Object)

Dim url as String

'Henter aktuell URL til det aktiverte kameraet
    If parm(0).ToString.Contains(chr(7)) Then
	Dim came As String = parm(0).ToString.Replace(chr(7), "")
        url = "http://min_ip_til_netcamviewer/Jpeg/" & came.ToString & "?authToken=EN_ELLER_ANNEN_GUID"
    Else
        url = "http://min_ip_til_netcamviewer/Jpeg/" & parm.ToString & "?authToken=EN_ELLER_ANNEN_GUID"
    End If

'Oppdaterer URL på bilder i HStouch-prosjekter.
    hs.PluginFunction("HSTouch Server", "", "ClientAction", {43, "", "Hovedmeny:image_camera", url.ToString})
    hs.PluginFunction("HSTouch Server", "", "ClientAction", {43, "", "Home:image_camera", url.ToString})

End Sub
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...