haakon94 Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Holder for tiden på å bulke for å bygge muskler, og derfor spiser jeg mye mer enn jeg vanligvis gjør. Ligger på ca 3000 kalorier daglig (overskudd på 500 kalorier). Har bare trent i ca 1 år nå, og tidligere har jeg ikke tenkt over hva jeg spiser. Spiser mye mer nå enn jeg gjør før, og føler derfor at jeg ikke klarer å nyte måltidene like godt som jeg gjorde før. Føler ikke den samme sultfølelsen som jeg gjorde da jeg spiste mindre i løpet av en dag.Men har funnet ut at det er ganske enkelt å nå 3000 kalorier hvis jeg drikker mye melk i løpet av en dag.Spørsmålet mitt er da om det har noe å si hvordan man får i seg kaloriene? Vil det være bedre for optimal muskelvekst å få i seg mest mulig av kaloriene gjennom mat, eller går det helt fint å drikke en del melk også?Men jeg snakker altså ikke om å drikke 5 liter melk daglig, nærmere 2 liter lett melk per dag (som er nesten 1/3 av alle kaloriene). Utenom dette har jeg et variert kosthold med en god balanse mellom protein, karbohydrater og fett. Lenke til kommentar
Laserflip Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Hvis du har et sunt og variert kosthold og har makroene under kontroll, kan du fint spe på med flytende kalorier for å nå overskuddet, ja. Jeg vil dog si at alt bør tas med måte, og at 2 liter melk høres i overkant ut. Finnes mye energitett mat du kan variere med, en stor håndfull nøtter (300 kcal) kan for eksempel erstatte en liter melk. Olivenolje og mørk sjokolade er andre sunne energikilder med mye kalorier. Lenke til kommentar
Jrgenjoo Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Å spe på med litt nøtter, olje i maten eller peanøttsmør gjør det ganske lett å nå målet når man ligger i et kalori overskudd syns jeg. 2 liter melk er kanskje litt vel mye, hvis du bytter ut melka med mat som er litt tettere på kalorier får du kanskje tilbake litt av sultfølelsen du snakker om, som kanskje gir litt mer glede av maten du spiser. For optimal muskelvekst har det ikke så mye å si hvordan du får i deg kaloriene, men en ting jeg personlig har merket er at jeg presterer bedre hvis jeg spiser "renere". Jeg har i lang tid kun sett på makroene mine, noe jeg fortsatt gjør, men etter at jeg begynte å inkludere en større variasjon av grønnsaker, frukt osv. føler jeg meg mye bedre og jeg får bedre treningsøkter. Noen syns kanskje dette ødelegger en del av gleden og fleksibiliteten med å telle makroer, men... Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Det er ikke noen forskjell annet enn at flytende kalorier ofte metter mindre. Vær obs på at melk inneholder mye fosfor. 2 liter gir deg 340% av dagsbehovet, og på fosfor er ikke mer bedre. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 For å ikke snakke om laktose Hva med en god billig gainer som blandes i vann. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 (endret) Laktose er ikke farlig med mindre man er laktoseintolerant. Ikke at det er sunt som eneste næringsstoff heller. Endret 3. mai 2016 av Emancipate Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå