Gå til innhold

Langs Vegen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott utsnitt og komp.

Lyset ute på venstrevingen bærer nok mye av bildet.

Det mørke partiet ville jeg ha lyst opp litt forsiktig separat. Men det er vel kanskje der herrene Smaken og Baken kommer inn.

At spenningen nok hadde blitt bedre om vannlinja hadde gått ut på nedre ramme med litt luft fram til hjørnet framfor som nå ut på venstre kortside da det faktisk føles som en sammenhengende linje som kommer inn fra høyre kortside og da blir spenningen bedre om det går ut på nedre langside.

Jeg tok meg den frihet å prøve det ut med noe sånt som 6-8 mm kutt nede og det funka for da flyttes også linje direkte ut i krysset til høyre ut på nedre ramme. Optimalt burde den linja ha gått ut på høyre kortside, men et kutt der vil ta for mye og ødelegge hele bildet.

Nevner også at hvis du tar beskjæringen nede så kompenser med 2 cm kutt oppe for himmelen vil bli for dominerende. Kan jo nevne at skyene etter den beskjæringen kanskje vil gi endra bedre spenning i den del av bildet.

Nå er valget ditt for det er ikke meg som skal komponere dine bilder, men ved å gi slike tips så er det noe du kan ta med deg videre og etter hvert blir det automatisk å se etter slike ting. Jeg har brukt 10 år på å komme dit jeg er idag.

Roar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...