TheNarsissist Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 (endret) Hei, Jeg har søkt Rettsvitenskap start vår UIO. Ser at antall søkere med denne som førstevalg har økt med hele 30% i år. Hvor mange av disse plassene er reservert for ordinærsøkere? Jeg har ikke tatt alle privatisteksamene mine enda, men om jeg skal være realistisk, vil jeg bare havne 0,14 over fjordårets grense. Er jeg litt mer optimistisk skal jeg nok klare 0,64 over fjordårets grense. Jeg bør vel nesten håpe at mange av søkerene kommer rett fra vgs. Start høst har faktisk gått ned med 17% søkere på førstevalg. Endret 28. april 2016 av TheNarsissist Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 50% er reservert primærsøkere. Antall primærsøkere har ingen innvirkning på karaktergrensen i ordinærkvoten, siden poenggrensene er såpass mye lavere i primærkvoten. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 29. april 2016 Forfatter Del Skrevet 29. april 2016 Takk for svar, var det jeg regnet med. Krysser fingrene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå