ilpostino Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Jeg har en Sony 65" Curved UHD LED KD65S8505CBAEP som er koblet til en NAD T757 v2 via en HDMI-kabel og det er ARC-utgangen på tv'en som er brukt. Etterhvert kommer jeg antageligvis til å bytte over til UHD-abonement på Netflix. Vil jeg da få skikkelig surround når den innebygde appen på tv'n brukes? Jeg har Netflix på PS3, PS4 og Chromecast men siden ingen av disse per i dag støtter UHD så må jeg bruke appen i tv'n for å få utbytte av UHD og HDR. Det e rkanskje en gammel tankegang om at ikke skikkelig surround blir overført fra tv'n via HDMI til receiveren? Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 (endret) Klippet fra hdmi.org: What will I be able to do with an Audio Return Channel -enabled device? If your HDTV has a built-in tuner, DVD player, or other digital content source, the Audio Return Channel allows the TV to send audio data “upstream” to your A/V receiver, eliminating the need for a separate audio cable in this type of configuration. Audio Return Channel-enabled TVs can either send or receive audio via the HDMI link, giving you greater flexibility in how you set up your home theater equipment and making a separate upstream audio link unnecessary. Which audio formats are supported over the Audio Return Channel? The Audio Return Channel supports all the same audio formats that can be sent through a traditional S/PDIF audio connection, including Dolby Digital, DTS, and PCM audio. Endret 28. april 2016 av 9hdoksaet4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå