Jannis-15 Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Spinneteingalaksen - 2. forsøk Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Du fortsetter å imponere med astro-bildene dine. Spennende felt. 1 Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Her må en virkelig jobbe for å oppnå et godt resultat, hvilket du har oppnådd her. Mvh Ragnar 1 Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Jeg la bildet i fullstørrelse på fullskjerm som gir største format og det uten at støyen ble plagsom. Men skarpheten tapte seg noe. Men en ytterligere skjerping vil gi mer støy så tror ikke det anbefales. Men kanskje likevel hvis bildet skal betraktes på litt avstand slik jeg gjorde da jeg trakk meg drøyt 2 meter unna 32 tommern for å se det i stor størrelse på fullskjerm i litt avstand. Tror du har truffet en gylden middelvei. Fotomessig ville jeg ikke hatt teksten på bildet da den stjeler ufortjent oppmerksomhet fra selve bildet - heller brukt den som tittel og lagt nåværende tittel inn i den resterende litteraturen. Roar 1 Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 4. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2016 Takker for tilbakemeldinger! Pga den relativt lave kvaliteten på dette bilde så tror jeg det er best å betrakte i litt mindre format på litt avstand ja. Støyen blir ikke like synlig på print, men skarpheten setetr noen grenser. Enig i det med teksten. Tror nok jeg vil enten fjerne teksten på print, eller eventuelt endre font, størrelse, kanskje farge og gjøre den gjennomsiktig. Jeg er ikke helt sikker på at jeg er "ferdig nok" med dette bilde enda til at jeg ville vært fornøyd med det hengende på veggen, men har i allefall ikke gitt opp enda. Etter å ha sett dette bilde nå på noen andre skjermer ser jeg hvor synlig støyen kan bli i forhold til den jeg behandlet bilde på. På den skjermen er bakgrunnen heller gjevn og med svakt synlig støynivå, men på et par andre skjermer nermest skriker støyen mot meg. Må se om jeg ikke klarer å komme frem til noe som ser mer "korrekt" ut på et større antall skjermer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg