Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva trengs til trådløst nettverk?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer litt på hva man må ha til trådløst nettverk..

Jeg har en stasjonær pc fra før med online adsl, og skal kjøpe en ny stajonær pc som jeg skal ha i en annen etasje. Hva må jeg kjøpe for å bruke samme internett-abonnement på den nye pc'en?

Er helt blank på dette.. Beklager!

Håper på et billig produkt som fungerer bra..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg lurer litt på hva man må ha til trådløst nettverk..

Jeg har en stasjonær pc fra før med online adsl, og skal kjøpe en ny stajonær pc som jeg skal ha i en annen etasje. Hva må jeg kjøpe for å bruke samme internett-abonnement på den nye pc'en?

Er helt blank på dette.. Beklager!

Håper på et billig produkt som fungerer bra..

1 stk router med WLAN og et WLAN-nettkort for PC-en.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er også blank på trådløst..

Hva er de fysiske begrensningene på et tårdløst nettverk? x antall meter eller fysisk hindringer mellom base og pc'ene?

Bor i en leilighet med noen (2) murvegger mellom stasjonen og der pc'en skal stå - blir det dårlig forbindelse?

Lenke til kommentar

jeg skal ikke påstå at jeg erekspert jeg heller men såvidt jeg har skjønt finnes det forskjellige antenner/routere til dette avhengig av hvordan du skal sette opp nettverket.

det er jo en egen

guide hos hardware.no som dekker dette. (den er sist oppdatert for litt over en uke siden). tror denne skal besvare mange spørsmål. mener å huske at det var en laaaang diskusjon om dette hvor wan/vlan ble gjennomgått ganske omfattende, men fant den ikke igjen når jeg søkte på nettstedet.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...