Gå til innhold

Mot Dyna Fyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hyggeligt og enkelt...hvad er det som ligger ude til højre ?? Mvh Suss

 

Hei Suss, Dyna Fyr er det som ligger til høyre. Installasjon og båt mellom fyret og seilbåten er så vidt jeg har brakt i erfaring arbeider med å fjerne stein og fjell på bunnen for å utvide leden for passering av store båter inn- og ut av Oslofjorden. Takk for din kommentar.

Skj

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Flott kystlandskapspanorama , flott komponert og med fine farger og fint lys .

staselig gammelt fyrtårn til høyre kunne blitt til et flott sommersted , dog ikke for folk som går i søvne .

 

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

Flott kystlandskapspanorama , flott komponert og med fine farger og fint lys .

staselig gammelt fyrtårn til høyre kunne blitt til et flott sommersted , dog ikke for folk som går i søvne .

 

Mvh

Alec

 

Kan opplyse at Dyna Fyr drives nå som restaurant. Egentlig er dette en fyrvokterbolig med fyrlykt og tåkeklokke, satt opp i 1874.Takk for din hyggelige kommentar.

Skj

Lenke til kommentar

Hei, Ragnar.

Flott uutsyn over Oslofjorden, og breddeformatet passer motivet "som hånd i hanske" !

Bildet bør sees i fullstørrelse, - da kommer en rekke detaljer klart fram !

 

M v h

Albert.

 

På noen bilder blir forskjellen på det utlagte bilde og fullstørrelse ganske stor. Takk for kommentaren !

Skj

Lenke til kommentar

Ja, her har du fått dokumentert de derre sprengningene som skal gjøre fjorden fiskefri også.

Nå er det jo ikke det som er grunnen, men en bivirkning av at det skal bli lettere for stoore skip å komme fram til havna.

Jeg fulgte ditt råd og la i fullstørrelse og plussa på fullskjerm og så at kanskje tåler det et skarphetsklikk til - eller hvertfall et med litt redusering med fade (uttoning) i etterkant for å nå det optimale.

Ellers får jo Dyna fyr meg til å tenke mange år tilbake da Kari Diesen sang visa "Midtsommernatt".

 

Roar

Lenke til kommentar

Ja, her har du fått dokumentert de derre sprengningene som skal gjøre fjorden fiskefri også.

Nå er det jo ikke det som er grunnen, men en bivirkning av at det skal bli lettere for stoore skip å komme fram til havna.

Jeg fulgte ditt råd og la i fullstørrelse og plussa på fullskjerm og så at kanskje tåler det et skarphetsklikk til - eller hvertfall et med litt redusering med fade (uttoning) i etterkant for å nå det optimale.

Ellers får jo Dyna fyr meg til å tenke mange år tilbake da Kari Diesen sang visa "Midtsommernatt".

 

Roar

 

Du har aldeles rett, bildet tåler et lite klikk på skarphetsskalaen uten at det går vesentlig utover støynivået. Har for øvrig Kari Diesen og den vovede vise i minnet hver gang jeg ser eller tenker på Dyna Fyr. Takk igjen for fin og konstruktiv kommentar !

Skj

Lenke til kommentar

 

Hyggeligt og enkelt...hvad er det som ligger ude til højre ?? Mvh Suss

 

Hei Suss, Dyna Fyr er det som ligger til høyre. Installasjon og båt mellom fyret og seilbåten er så vidt jeg har brakt i erfaring arbeider med å fjerne stein og fjell på bunnen for å utvide leden for passering av store båter inn- og ut av Oslofjorden. Takk for din kommentar.

Skj

Spændende at få lidt historie med her også om deres arbejde ude på vandet :-) tak for det Ragnar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...