Ragnar Skj Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Mot Dyna Fyr Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Meget bra foto fra oslofjorden! Fin balanse i komposisjonen og det tekniske er bra her. Mvh Fredrik Lenke til kommentar
sussss Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Hyggeligt og enkelt...hvad er det som ligger ude til højre ?? Mvh Suss Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 28. april 2016 Forfatter Del Skrevet 28. april 2016 Meget bra foto fra oslofjorden! Fin balanse i komposisjonen og det tekniske er bra her. Mvh Fredrik Takk for kommentaren Fredrik ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 28. april 2016 Forfatter Del Skrevet 28. april 2016 Hyggeligt og enkelt...hvad er det som ligger ude til højre ?? Mvh Suss Hei Suss, Dyna Fyr er det som ligger til høyre. Installasjon og båt mellom fyret og seilbåten er så vidt jeg har brakt i erfaring arbeider med å fjerne stein og fjell på bunnen for å utvide leden for passering av store båter inn- og ut av Oslofjorden. Takk for din kommentar. Skj Lenke til kommentar
okjo Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Støtter meg til Fredrik sin kommentar, for det er en veldig fin balanse i bildet, i et kledelig format, veleksponert og selvfølgelig godt teknisk..og som du sier bør sees i full størrelse. Mvh Oddmund Lenke til kommentar
RuneK Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Flott fra Oslofjorden. Hilsen Rune Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 28. april 2016 Forfatter Del Skrevet 28. april 2016 Støtter meg til Fredrik sin kommentar, for det er en veldig fin balanse i bildet, i et kledelig format, veleksponert og selvfølgelig godt teknisk..og som du sier bør sees i full størrelse. Mvh Oddmund Hyggelig kommentar fra deg Oddmund ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 28. april 2016 Forfatter Del Skrevet 28. april 2016 Flott fra Oslofjorden. Hilsen Rune Takk for kommentaren ! Skj Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Detaljrikt panorama, Det er så jeg får lyst til å ta vannveien fatt Flott utført. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Flott kystlandskapspanorama , flott komponert og med fine farger og fint lys . staselig gammelt fyrtårn til høyre kunne blitt til et flott sommersted , dog ikke for folk som går i søvne . Mvh Alec Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Hei, Ragnar. Flott uutsyn over Oslofjorden, og breddeformatet passer motivet "som hånd i hanske" ! Bildet bør sees i fullstørrelse, - da kommer en rekke detaljer klart fram ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 29. april 2016 Forfatter Del Skrevet 29. april 2016 Detaljrikt panorama, Det er så jeg får lyst til å ta vannveien fatt Flott utført. Vann/hav er en fin ferdsels- opplevelsesvei. Takk for kommentar. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 29. april 2016 Forfatter Del Skrevet 29. april 2016 Flott kystlandskapspanorama , flott komponert og med fine farger og fint lys . staselig gammelt fyrtårn til høyre kunne blitt til et flott sommersted , dog ikke for folk som går i søvne . Mvh Alec Kan opplyse at Dyna Fyr drives nå som restaurant. Egentlig er dette en fyrvokterbolig med fyrlykt og tåkeklokke, satt opp i 1874.Takk for din hyggelige kommentar. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 29. april 2016 Forfatter Del Skrevet 29. april 2016 Hei, Ragnar. Flott uutsyn over Oslofjorden, og breddeformatet passer motivet "som hånd i hanske" ! Bildet bør sees i fullstørrelse, - da kommer en rekke detaljer klart fram ! M v h Albert. På noen bilder blir forskjellen på det utlagte bilde og fullstørrelse ganske stor. Takk for kommentaren ! Skj Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Ja, her har du fått dokumentert de derre sprengningene som skal gjøre fjorden fiskefri også. Nå er det jo ikke det som er grunnen, men en bivirkning av at det skal bli lettere for stoore skip å komme fram til havna. Jeg fulgte ditt råd og la i fullstørrelse og plussa på fullskjerm og så at kanskje tåler det et skarphetsklikk til - eller hvertfall et med litt redusering med fade (uttoning) i etterkant for å nå det optimale. Ellers får jo Dyna fyr meg til å tenke mange år tilbake da Kari Diesen sang visa "Midtsommernatt". Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 29. april 2016 Forfatter Del Skrevet 29. april 2016 Ja, her har du fått dokumentert de derre sprengningene som skal gjøre fjorden fiskefri også. Nå er det jo ikke det som er grunnen, men en bivirkning av at det skal bli lettere for stoore skip å komme fram til havna. Jeg fulgte ditt råd og la i fullstørrelse og plussa på fullskjerm og så at kanskje tåler det et skarphetsklikk til - eller hvertfall et med litt redusering med fade (uttoning) i etterkant for å nå det optimale. Ellers får jo Dyna fyr meg til å tenke mange år tilbake da Kari Diesen sang visa "Midtsommernatt". Roar Du har aldeles rett, bildet tåler et lite klikk på skarphetsskalaen uten at det går vesentlig utover støynivået. Har for øvrig Kari Diesen og den vovede vise i minnet hver gang jeg ser eller tenker på Dyna Fyr. Takk igjen for fin og konstruktiv kommentar ! Skj Lenke til kommentar
sussss Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Hyggeligt og enkelt...hvad er det som ligger ude til højre ?? Mvh Suss Hei Suss, Dyna Fyr er det som ligger til høyre. Installasjon og båt mellom fyret og seilbåten er så vidt jeg har brakt i erfaring arbeider med å fjerne stein og fjell på bunnen for å utvide leden for passering av store båter inn- og ut av Oslofjorden. Takk for din kommentar.Skj Spændende at få lidt historie med her også om deres arbejde ude på vandet :-) tak for det Ragnar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg