iSondre Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Har en i7 3770K hvor integrert grafkkk plutselig har forsvunnet fra BIOS. Skjermen jeg bruker fra iGPUen virker ikke lengre og har ikke det siden jeg fikk problemer med boot (noe jeg fikset med ny BIOS). Finner ikke lengre iGPU i BIOS og lurer på hvor problemet kan ligge, finner verken enheten i enhetsbehandling og drivere fikser ikke problemet. Har googlet meg frem til at det kan være fell i strømforsyningen. Hovedkortet er et ASUS Sabertooth Z77. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Prøvd å resette BIOS / Clear Cmos? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Har hatt samme problem som deg. Dette var med et ASUS P67 hovedkort. iGPU var ikke å finne igjen. Kontaktet ASUS support uten å få noe klart svar fra dem, men det de mente på var at denne delen kunne være skadet enten på HK eller CPU. Prøvde alt: Ny PSUMontere CPU på nytt.Andre RAM brikker.Oppdatere BIOS osv. Orket til slutt ikke mer og endte opp med å putte i et billig skjermkort. Lenke til kommentar
iSondre Skrevet 28. april 2016 Forfatter Del Skrevet 28. april 2016 Har bestilt ny PSU og håper det kan være løsningen, ettersom jeg har en relativt dårlig bronze PSU fra 2010. Bytter denne ut med en EVGA 650W G2 Gold. Har ikke prøvd å ta ut CPUen og sette den inn igjen, men skal forsøke det senere i dag. Clear CMOS er forsøkt, samme er uten GPU (nVidia 680), det også uten hell. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Ytterst tvilsomt at det er GPU'en som er problemet. Du skal ha en ekstremt dårlig PSU om iGPU skal feile Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Har hatt samme problem som deg. Dette var med et ASUS P67 hovedkort. iGPU var ikke å finne igjen. Kontaktet ASUS support uten å få noe klart svar fra dem, men det de mente på var at denne delen kunne være skadet enten på HK eller CPU. Prøvde alt: Ny PSU Montere CPU på nytt. Andre RAM brikker. Oppdatere BIOS osv. Orket til slutt ikke mer og endte opp med å putte i et billig skjermkort. Problemet ditt var at P67-brikkesettet ikke lot deg bruke iGPU. Problemet til trådstarter er mest sannsynlig at iGPU ikke er aktivert i BIOS. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Beklager. Var selvsagt et Z67 kort. Men nei. Snakket med Asus og de mente på det var noe feil. Hadde et identisk sett og der var iGPU valgbart. Lenke til kommentar
iSondre Skrevet 29. april 2016 Forfatter Del Skrevet 29. april 2016 iGPU eksisterer ikke i BIOS. Jeg vet hvor det skal være, ettersom jeg hadde det aktivert for to måneder siden. Har lest om identiske problemer, ene hadde en dårlig strømforsyning og fikk liv i integrert grafikk etter å ha byttet ut den gamle med en nyere. Krysser fingrene, måtte uansett ha oppgradert PSUen snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå