nepse778 Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Hei, jeg har fått en fagprøve som blant annet innebærer konfigurasjon av GPO på en 2012 R2 server. Jeg har uten problem installert og konfigurert DC, AD, DHCP, DNS og print. Når jeg skal legge til printeren i "Deployed Printers", så fungerer det på Computer Configuration i GPOen, men ikke i User Configuration. Det samme gjelder når det kommer til å legge inn snarveier på skrivebordet. Har noen vært utfor denne problemsituasjonen tildigere? Faglig ansvarlig for opplæringen visst heller ikke hva som var galt... Jeg skal forøvrig la brukerne kunne RDP'e seg inn til serveren, og de skal da få et tilpasset skrivebord. Noen som vet hvordan dette løses på best mulig måte? Ja, jeg vet at Google er min venn. Jeg har lest mye på TechNet, men enda ikke funnet noe fornuftig. Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Om det gjelder gpo på en terminalserver, der muligens dette det du ser etter: https://support.microsoft.com/en-us/kb/231287 Lenke til kommentar
nepse778 Skrevet 29. april 2016 Forfatter Del Skrevet 29. april 2016 Ok, takk! Jeg fant ikke ut av det, men det gikk seg til på andre måter heldigvis! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå