Gå til innhold

WLAN-guide

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
flott. men hvordan går jeg frem i 1 nettverk der 2 pc'er har kabel til ruter og den 3 skal wlan?  kan den kobles i rutern? Kun til pc 3 .

Du kobler Accesspunktet til routeren på samme måten som du ville ha koblet den 3dje maskina til om den hadde stått sammens med de andre.

Endret av zaico
Lenke til kommentar
Stasjonære PC-er

Her bruker man gjerne USB-porten for å knytte PC-en til det trådløse nettverket. Deretter er det bare å installere programvaren og nettverket er klart til bruk.

Har ikke PC-en ledig USB-port, kan man bruke en ledig PCI- eller ISA-slott. Her setter man inn et internt klientkort.

Bare en kommentar til bruk av PCI-slot:

Jeg prøvde det på min gamle IBM Aptiva men fikk ikke kortet til å virke (det ble ikke registrert som ny hardware), grunnen var at PCI-slot'en var versjon 2.1.

Kravet er versjon 2.2 eller nyere og det gjelder alle trådløse PCI kort så langt jeg har klart å registrere.

At versjonsnr på PCI-slot'en er et krav opplyser ikke alle produsenter/forhandlere så pass på!

Hvordan finne ut hvilket versjonsnr på PCI-slot'en din PC har, ja det er et godt spørsmål. Jeg måtte selv ringe IBM Support som brukte litt tid før de fant svaret (ikke det folk spør mest om kanskje).

Lykkelig Trådløs med USB-adapter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...