OleJohnny15 Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Har du sårbar økonomi er ikke 10 år gammel Passat diesel veien å gå. Kan fort bli dyrere enn man kan forestille seg å holde i gang. Toyota og Honda har mye greit i "alle" prisklasseræ 1 Lenke til kommentar
HansJorgen Skrevet 29. april 2016 Forfatter Del Skrevet 29. april 2016 Har du sårbar økonomi er ikke 10 år gammel Passat diesel veien å gå. Kan fort bli dyrere enn man kan forestille seg å holde i gang. Toyota og Honda har mye greit i "alle" prisklasseræ Begynner å få litt inntrykk av det ja. Ser på en 2003 Passat 1.8 Highline nå. Hører at bensin er et tryggere kjøp. Får ha litt is i magen og ikke ta noen forhastede beslutninger. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 1.8 bensin fra den tiden har dårlig rykte og 1.6 skal være bedre valg Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 1.8 bensin fra den tiden har dårlig rykte og 1.6 skal være bedre valg Lenke til kommentar
HansJorgen Skrevet 29. april 2016 Forfatter Del Skrevet 29. april 2016 1.8 bensin fra den tiden har dårlig rykte og 1.6 skal være bedre valg Har du noen kilder? Har prøvd å søke litt, men finner ikke noe om det. Det er 150hk 1.8 (Ikke 1.8T). Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Enda godt var det, for 1.8T motoren er noe regelrett dritt. En kompis av meg brukte mer penger på reparasjoner enn det bilen var verdt. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Enda godt var det, for 1.8T motoren er noe regelrett dritt. En kompis av meg brukte mer penger på reparasjoner enn det bilen var verdt. Mye forskjellig, i miljøet rundt bilene kjennetegnes den som god. Er kjent for å spise coiler dog. Farlig å basere sine uttalelser på ett enkelt tilfelle, man kan kjøpe bilen med best statistikk og ha problemer hele tiden, og kjøpe bilen med verst statistikk uten å ha en eneste feil. Også litt diverse med verksteder, finner du et dårlig et kan de tappe deg for heftig mye penger uten at bilen blir særlig mye bedre. Bytter deler i hytt og pine for eksempel bare for å se om det blir bedre / retter feilen. 1 Lenke til kommentar
HansJorgen Skrevet 29. april 2016 Forfatter Del Skrevet 29. april 2016 Enda godt var det, for 1.8T motoren er noe regelrett dritt. En kompis av meg brukte mer penger på reparasjoner enn det bilen var verdt. Mye forskjellig, i miljøet rundt bilene kjennetegnes den som god. Er kjent for å spise coiler dog. Farlig å basere sine uttalelser på ett enkelt tilfelle, man kan kjøpe bilen med best statistikk og ha problemer hele tiden, og kjøpe bilen med verst statistikk uten å ha en eneste feil. Også litt diverse med verksteder, finner du et dårlig et kan de tappe deg for heftig mye penger uten at bilen blir særlig mye bedre. Bytter deler i hytt og pine for eksempel bare for å se om det blir bedre / retter feilen. Du har et godt poeng. Viktig å skille mellom et kjent problem og "den forferdelige opplevelsen" en person har hatt med en gitt bilmodell. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Selvsagt er det feil å gå negativt ut på et enkelt tilfelle. Men slik er ivertfall min opplevelse av denne motoren Men det var vel samme motor i både Audi A4 og Passat? Ivertfall det jeg finner fra wiki: DIN-rated motive power & torque outputs, ID codes, applications 110 kW (150 PS; 148 bhp) @ 5,800 rpm; 220 N·m (162 lbf·ft) @ 2,200-4,200 rpm — AEB, AGU, AJH, APH, ARX, ARZ, ATW, AUM, AVC, AWD, AWL, AWT, AWW, BJX, BKF, BKV VW Polo GTI, VW Golf Mk4 GTI, VW Bora, VW New Beetle, VW Passat B5 and VW Sagitar. Also on the Audi TT Mk1 (8N), Audi A3 (first gen.), Audi A4, Audi A6, Škoda Octavia, Škoda Superb (first gen.) and SEAT Ibiza. Lenke til kommentar
rillto Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Det høres helt greit ut bortsett fra svinghjulet. - Det bør du få sjekket på merkeverksted eller NAF f.eks. - Dette er en kjent svakhet på disse modellene, og kan fort bli dyrt. http://vgd.no/forbruker/bil/tema/1606823/tittel/dieselbiler-med-daarlig-svinghjul Takk for kommentar. Ja jeg googlet litt og fant noe om det der, samt noen ymse priser som fort var rundt 20 000. Det er 2.0 tdi som har doble vulkede svinghjul. 1,9 tdi har fast svinghjul og ingen problemer. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Det høres helt greit ut bortsett fra svinghjulet. - Det bør du få sjekket på merkeverksted eller NAF f.eks. - Dette er en kjent svakhet på disse modellene, og kan fort bli dyrt. http://vgd.no/forbruker/bil/tema/1606823/tittel/dieselbiler-med-daarlig-svinghjul Takk for kommentar. Ja jeg googlet litt og fant noe om det der, samt noen ymse priser som fort var rundt 20 000. Det er 2.0 tdi som har doble vulkede svinghjul. 1,9 tdi har fast svinghjul og ingen problemer. Virkelig? Lenke til kommentar
rillto Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 (endret) Det høres helt greit ut bortsett fra svinghjulet. - Det bør du få sjekket på merkeverksted eller NAF f.eks. - Dette er en kjent svakhet på disse modellene, og kan fort bli dyrt. http://vgd.no/forbruker/bil/tema/1606823/tittel/dieselbiler-med-daarlig-svinghjul Takk for kommentar. Ja jeg googlet litt og fant noe om det der, samt noen ymse priser som fort var rundt 20 000. Det er 2.0 tdi som har doble vulkede svinghjul. 1,9 tdi har fast svinghjul og ingen problemer. Virkelig? Jeg har kjørt en 1,9 tdi automat 200000 km som taxi. Svinghjulet var aldri noe problem. Jeg har kjørt to 2,0 tdi med DSG totalt 400000 km som taxi. Disse bilene spiste svinghjul. Jeg byttet et hvert 100000 km. Så den gamle automaten har ikke svinghjulsproblematikken som dsg bilene har. Så man kan lett avgjøre om det blir problemer ved å sjekke typen automatkasse. Endret 30. april 2016 av rillto Lenke til kommentar
OleJohnny15 Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Mange 1,9tdi som har DMF. 1,6tdi også. Relativt vanlig å måtte bytte på alle motorene før eller siden. Trådstarter har vel forøvrig ikke nevnt noe om Automat? Er generekt skeptisk til VW etter å ha skrudd bil i 10 år. Mye dritt, spesielt elektronikk. Fransk bil kan også bli kjipt uten garanti. Med det sagt kan man være uheldig med alt. Bytta endel abs-enheter og girkasser på japsebiler også... Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Toyota er vel blandt det mest driftsikre du kan få? Men uansett, så vil det alltid være problemer med biler! Husker hva min far sa, alt som begynner på B koster penger (babe, bil, båt, bike ) Lenke til kommentar
HansJorgen Skrevet 30. april 2016 Forfatter Del Skrevet 30. april 2016 Fant at Passat 2003 Highline er 1.8T og ikke 1.8 siden ikke-turbo ble avsluttet rundt 2000 tallet. Visstnok er servicer fulgt og prisen er sånn at jeg sitter igjen med 20 000 i forhold til planlagt budsjett som kan brukes til å få sjekket bilen skikkelig og ha litt igjen til reparasjoner. Mulig jeg stikker og prøvekjører den. Sitter ellers og venter på at en Avensis skal dukke opp igjen, siden de er vel det nærmeste man kommer et sikkerstikk. 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Bare pass på at svinghjul etc er byttet! Lenke til kommentar
Kai_g Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=73569159 hva med noe slik? Evt generasjonen før? Driftsikkert som F Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå