AndersT2 Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Har Windows 10 problemer med eksterne harddisker? Skulle akkurat føre over noen filer fra en Win7 maskin til en Win 10. Fikk ført filene til disken uten problemer på Win7 maskinen. Men Win 10 ville ikke starte opp, da jeg plugget den i før jeg startet. Startet med en gang jeg fjernet den. Når jeg plugger den inn etter maskinen er ferdig lastet, så varierer det mellom å hoppe inn og ut av den, eller ikke funke i det hele tatt. Testet den i 2 forskjellige innganger, den ene via en hub, hvor mus og tastatur som var plugger i huben sluttet å funke. Byttet så til ett annet kabinett på disken, samme problem der, og det samme når jeg testet med en S-ATA til USB overgang. Byttet så til en helt annen disk, og har akkurat samme problem der. Begge disker er SSDer (Samsung og ett annet merke). Kan det være ett USB3 problem? Har ikke noe problem når det kommer til USB3 minnepenner Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Spesifikt hvilke eksterne disker er det? Har ikke hatt noe problem med mine, WD og Samsung Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 PC som ikke starter når USB disk er plugget inn kan ha et problem i BIOS. http://superuser.com/questions/926860/why-does-my-pc-freeze-on-boot-if-i-have-a-usb-flash-plugged-in Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 28. april 2016 Forfatter Del Skrevet 28. april 2016 Spesifikt hvilke eksterne disker er det? Har ikke hatt noe problem med mine, WD og Samsung En Samsung SSD, begge kabinettene er ting jeg har kjøpt ifra DX.com. Har funket helt fint før på samme PCen PC som ikke starter når USB disk er plugget inn kan ha et problem i BIOS. http://superuser.com/questions/926860/why-does-my-pc-freeze-on-boot-if-i-have-a-usb-flash-plugged-in Ikke noe problem når USB minnepenn står i, kun harddiskene. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Det er forskjell på USB-HDD og USB flashdive sin bios emulering. Problemet ditt antagelig er at når USB-HDD koples inn tar den over HDD boot prioriteten. Husk og at disken med USB grensesnitt trenger masse power ved spinup - hvordan gjør du det på Windows 10 maskinen ? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 28. april 2016 Forfatter Del Skrevet 28. april 2016 Er kun SSDer, de bruker ikke så voldsomt Og som jeg nevnte før, de har funket fint på samme maskin før, med Windows 10 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Prøv i en high powered USB port. Selv om det er SSD , og uten ekstern USB hub. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 29. april 2016 Forfatter Del Skrevet 29. april 2016 Står i USB 3.0 portene. De skal etter det jeg kjenner ha mer strøm en normale porter. Og igjen, de har fungert helt fint i akkurat samme porter før. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 (endret) Ja . Men et hovedkort har en USB controller og hub i seg hvor man har et felles samlet strøm trekk. Så om du har noe i de "andre" strømdelte portene så kan det være forskjellig . I device manager og viev devices by connection vil du se fordeling og tilgjengelig strøm. At disk stopper og starter er for meg et tegn på at porten ikke ørker å drive enheten. Prøver å tipse mht feilsøkingen at det bør elimineres som eventuell feilkilde. Endret 29. april 2016 av syar2003 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. april 2016 Forfatter Del Skrevet 30. april 2016 Alt som er koblet til av USB enheter på PCen er 2 stk dongler, 1 for mus (Logitech unify) og 1 for tastatur (sistnevnte en Bluetooth v4 dongle), begge via en hub. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå