Hyperbeist Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 (endret) Heisann! Jeg har lagd en liste over nye pc deler jeg har planer om å kjøpe, tenkte å dele så jeg får høre deres meninger om det. Her har dere listen:https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1690611&su=81208B6D-CB22-47BD-A318-4F973456FED6 Jeg har planer om og drive med ein del spilling + recording av spill og litt streaming på siden. Å ønsker best mulig kvalitet uten problem. Kommer til og bruke denne nye pcen med et 960 skjermkort som jeg har i den PCen jeg har nå frem til pascal kommer ut, og vist de nye skjermkortene blir super gode til en ok pris så kjøper jeg det når det kommer. Eller 980 ti om det faller i pris. Tanker? EDIT: skal da være mulighet til og overclocke når jeg trenger det. Endret 27. april 2016 av Hyperbeist Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Er vel ikke noe å utsette på den. Lenke til kommentar
Hyperbeist Skrevet 27. april 2016 Forfatter Del Skrevet 27. april 2016 Er vel ikke noe å utsette på den. Mangler vannkjøling på listen og sa ingenting om det. Men har h110i liggende hjemme så jeg kommer til og bruke. Men med tanke på og kjøpe pascal med en gang? Tror du det er en god ide? Og trur du 980ti kommer til og falle i pris rundt samme tidspungt som pascal serien kommer ut? Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Er vel ikke noe å utsette på den. Mangler vannkjøling på listen og sa ingenting om det. Men har h110i liggende hjemme så jeg kommer til og bruke. Men med tanke på og kjøpe pascal med en gang? Tror du det er en god ide? Og trur du 980ti kommer til og falle i pris rundt samme tidspungt som pascal serien kommer ut? Hvis du klarer deg med det skjermkortet du har nå, spiller og tar opp, så hadde jeg ventet med å kjøpe nytt til pascal er et par måneder gammelt og prisene stagnerer. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Ser ut som en fin handleliste det. Personlig så mener jeg at 950 PRO kanskje er litt "overkill" og man betaler mye for lite ekstra i forhold til 850-serien. Men selvfølgelig, har man økonomien til det, hvorfor ikke. Når Pascal og Polaris blir tilgjengelig kommer man nesten garantert til å få kjøpt et like bra skjermkort som TI til en billigere penge, eller et bedre til samme pris. Lenke til kommentar
Hyperbeist Skrevet 27. april 2016 Forfatter Del Skrevet 27. april 2016 Har GTX 960 som sagt. Det er en brems siden jeg har 144hz skjerm og ønsker og ha bedre kvalitet. Så har lyst og kjøpe nytt så fort som muligt.Når ny teknologi kommer, kommer vanligvis prisendring på tidligere teknologi i det det nye kommer? Har ikke holdt øye med priser osv når jeg ikke er på jakt etter noe før. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Har GTX 960 som sagt. Det er en brems siden jeg har 144hz skjerm og ønsker og ha bedre kvalitet. Så har lyst og kjøpe nytt så fort som muligt. Når ny teknologi kommer, kommer vanligvis prisendring på tidligere teknologi i det det nye kommer? Har ikke holdt øye med priser osv når jeg ikke er på jakt etter noe før. Det stemmer. Lenke til kommentar
Hyperbeist Skrevet 27. april 2016 Forfatter Del Skrevet 27. april 2016 (endret) Ok, eneste jeg egentlig lurte på er minnebrikkene og strømforsyningen. Burde jeg gå for 16gb høyere mhz eller større mengde med lavere mhz? Det blir ikke så mye 3d redigering. Det er hvertfall ikke planen enda, så det kan bli et prosjekt for neste pc. Men blir som sagt en del rendering + recording. Er også en slave til og alltid har chrome oppe i bakgrunnen siden jeg tabber ut når jeg dør in-game osv.. Så det drar litt på pcen jeg bruker nå. Grunnen til at jeg valgte de som jeg har i listen der er fordi jeg tenkte hvorfor ikke møte begge krav i midten? 32gig med god mhz? Ble ca 200kr dyrere enn de 16gb 3200mhz jeg hadde tenkt og kjøpe først. Eneste nærme framtid jeg har planer om og teste utenom det jeg allerede har nevnt er VR. Men det er vell mest skjermkort krav det går på?Å når det kommer til strømforsyningen, ser ingen bruker anmelderser på den, noen som har vert borti den typen strømforsyning før? Stillegående? Vil jo ha minst mulig støy selv om jeg vil til slutt presse mest mulig saft utav den når jeg må til med overclocking senere. Endret 27. april 2016 av Hyperbeist Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Mengden ram du har valgt kommer til å holde i MASSEVIS, hastigheten er også veldig bra, du trenger ikke gå for raskere og mindre minne. Lenke til kommentar
Hyperbeist Skrevet 27. april 2016 Forfatter Del Skrevet 27. april 2016 Ok, godt og høre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå