AnonymDiskusjon Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Hvor lang tid etter man har tatt en paracet kan man drikke alkohol som vanlig? Anonymous poster hash: 86da3...49d Anonymous poster hash: 86da3...49d Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 En Paracet får vel maks effekt etter omtrent 1 time vil jeg tro , 2 paracet fungerer derimot litt kjappere, 1/2 time. Halveringstiden på Paracet er 2-3 timer. Om du ønsker at all paraceten skal være ut av kroppen er det vel estimert et halvt døgn om jeg ikke husker helt feil , men det skal gå an å drikke etter omtrent 2 timer , men ikke noe jeg anbefaler. Egenskaper: Klassifisering: Analgetikum. Antipyretikum. Virkningsmekanisme:Sentral og perifer analgetisk effekt, antipyretisk effekt over varmereguleringssenteret i hypothalamus. Påvirker ikke hemostasen og irriterer ikke gastrointestinalslimhinnen. Paracetamol forbruker glutation som beskytter mot skadelig effekt av paracetamols reaktive metabolitt. Lavt glutationinnhold i utsatte vev disponerer for organskade. Absorpsjon: Raskt og nær fullstendig etter oralt inntak. Maks. plasmakonsentrasjon etter 1/2-1 time, peroralt, noe senere for stikkpillene. Fordeling: Jevn. Distribusjonsvolum ca. 1 liter/kg.Halveringstid: 2-3 timer. Terapeutisk serumkonsentrasjon: 0,033-0,133 mmol/liter (5-20 μg/ml). Metabolisme: Hovedsakelig til glukuronider og sulfatkonjugater i lever. En mindre fraksjon konverteres av en cytokrom P-450-avhengig oksydase. Utskillelse: Via nyrene. http://www.felleskatalogen.no/medisin/paracet-weifa-562628 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 (endret) De færreste får noen bi-effekter av 1-2 paracet + alkohol i moderate mengder. Men et halv brett + grisefylla er nok neppe å anbefale. Endret 27. april 2016 av Feh 2 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Jeg har tatt opp til 2 paracet på fest når jeg har vært på vei til og bli full og når jeg har vært full uten og ta noen skade av det. Men det er helt klart ikke lurt og gjøre det, kanskje ikke alle tåler det like godt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 De fleste medisiner kan taes med alkohol Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 De fleste medisiner kan taes med alkohol Det er ikke selve blandingen som er problemet. Det er at både alkohol og en rekke medisiner brytes ned av leveren, og det kan derfor være skadelig å kombinere disse i større mengder pga. fare for leverskade. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 De fleste medisiner kan taes med alkohol Det er ikke selve blandingen som er problemet. Det er at både alkohol og en rekke medisiner brytes ned av leveren, og det kan derfor være skadelig å kombinere disse i større mengder pga. fare for leverskade. Alt er farlig i større mengder Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Ja, hva så? Mengden for hver er lavere om de blandes, det er poenget. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Enkelttilfelle av kombinasjon er ikke farlig. Derimot er langvarig bruk av alkohol pluss enkelte medikamenter samtidig ikke å anbefale. Lenke til kommentar
8k8 Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Tok en gang 10 x paralgin forte så drakk jeg meg veldig drita....lever ennå men tror ikke det er så lurt å gjøre..hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå