xibriz Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Jeg har jobbet med planer om ett tilbygg på stuen i 2 måneder nå. Ble faktisk overrasket over at det har tatt så lang tid. Nå har jeg fått 3-4 håndfaste tilbud å forholde meg til. Alle tilbudene har de samme forutsetningene, og alle tilbudene er på samme arbeidsmengde. Ett av tilbudene er fastpris, de andre har annslått timer så der kan det bli pluss/minus. Prisene jeg har fått varierer med ca. 70k fra det laveste til det høyeste tilbudet. Jeg ønsker nødvendigvis ikke å bruke firmaet som ga lavest tilbud (selv om det frister), men vil prøve meg på ett av de firmaene som ligger midt i. Er det vanlig å komme med ett mottilbud? F.eks. hvis de tilbyr å gjøre jobben for 377k, så kan jeg tilby dem jobben for 350k? Det er fastpristilbudet jeg vil prøve meg på. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 (endret) Er det ikke bare til å prøve? De som gir fastpris kalkulerer inn x % for å ha en buffer for uforutsett arbeid. Man er pliktig å gi pris, så har man ikke lyst på jobben eller ikke har tid så pleier man å legge seg høyt i pris for å slippe å få jobben, så du gjør rett i å hente inn priser flere steder. Endret 27. april 2016 av War Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 27. april 2016 Forfatter Del Skrevet 27. april 2016 (endret) Joda, jeg har tenkt til å prøve Ville bare sjekke om det er vanlig/forekommer eller om det er uhørt. Jeg har forsåvidt snakket med flere som sier at de ikke har tid/er fullbooket. Endret 27. april 2016 av xibriz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå