men004 Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Jeg fikk etter flere år som midlertidig ansatt i en bedrift ikke fornyet kontrakt fra 01.01.16. Jeg søkte derfor om dagpenger fra NAV og fikk innvilget dette. Samtidig kjørte fagforening sak mot tidl. arbeidsgiver og jeg fikk tilbake jobben min etter ca to mnd. Da første lønnsutbetaling kom i februar viste det seg at jeg også fikk etterbetalt lønn for de månedene jeg gikk uten jobb(siden jeg på papiret ble fast ansatt fra 01.01.16) og derfor også fikk dagpenger. Jeg kontaktet nav direkte etter at lønnslippen hadde kommet for å spørre hvordan dette skulle løses, i og med at jeg antok at alt jeg hadde fått utbetalt av dagpenger må tilbakebetales. Saken ble notert(hun jeg pratet med hadde aldri vært borti lignende, utrolig nok?) og videresendt til saksbehandler. Jeg har vært i kontakt med dem to ganger etter dette for å purre, men har enda ikke mottatt noe krav om tilbakebetaling. De kan ikke fortelle meg hva utfallet blir, og når jeg evt må betale tilbake pengene innen. Det har gått over to mnd siden jeg gav dem beskjed om situasjonen. Er det noen som har vært utfor det samme? Hvor lang tid tok det før kravet kom og kan jeg forvente å måtte betale renter på det jeg har fått utbetalt? Pengene er satt av, så det er ikke problemet. Blir bare stressa fordi jeg liker å ha orden på ting, og vil få dette ut av verden så fort som mulig. 1 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Jeg tok tidligere kontakt med NAV, da jeg fikk penger jeg ikke skulle ha. Det tok lang tid før jeg fikk svar om å betale tilbake. Det morsomme var og at i brevet stod det at NAV hadde oppdaget at jeg hadde fått utbetalt penger jeg ikke skulle ha, og at jeg måtte betale de tilbake til et kontonummer. Det var ikke snakk om at, takk for at du ga beskjed om at du har fått noen feilutlevering eller noe slikt. Så du hører nok ifra NAV om en stund. 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Og husk, du må betale tilbake brutto, ikke netto. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Sett pengene inn på høyrentekonto mens du venter, så sitter du igjen med bittelitt mer når NAV endelig får snudd seg rundt. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Det morsomme var og at i brevet stod det at NAV hadde oppdaget at jeg hadde fått utbetalt penger jeg ikke skulle ha, og at jeg måtte betale de tilbake til et kontonummer. Det var ikke snakk om at, takk for at du ga beskjed om at du har fått noen feilutlevering eller noe slikt. NAV passer seg vel for at det minste ufordelaktige for dem skal komme ned på papiret. Jeg hadde inne en søknad om å få dekt noe jeg opplagt hadde krav på, men fikk skriftlig beskjed om at behandlingstida var 8 måneder. Siden beløpet var så lite (11000), betalte jeg heller selv og fikk det gjort straks. Et par måneder senere fikk jeg telefon – neida, de kunne sette igang nå, behandlingstida var bare 2 måneder for mitt tilfelle. Jeg sa at jeg var ferdig, siden jeg hadde fått annen beskjed, og en hel sesong ville gå tapt for meg om jeg ventet. Ei tid etterpå fikk jeg brev om at søknaden var lagt bort etter mitt ønske. Ikke et ord om at den var lagt bort fordi jeg hadde fått feilaktig opplysning om behandlingstid ifra NAV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå