Delvis Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Har ingen tro, er bare i stand til å vedkjenne at jeg ikke er overbevist(i noen retning) Det er det hele. 2 Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Guds ord forutsier den storslåtte tilstanden i den nye verden og beskriver den slik: Og jeg så en ny himmel og en ny jord og han skal tørke bort hver tåre av deres øyne og døden skal ikke være mer og ikke sorg og ikke skrik og ikke pine skal være mer, for de første ting er veket bort. ( åp 21:1-5 ) De som gjør ondt skal utryddes. Om en liten stund er den ugudelige borte, ser du etter på hans sted, så er han der ikke. men alle brottsmenn går til grunne, de gudløse har ingen fremtid. Dette er ikke noen drøm og heller ikke propaganda for å be om støtte for en bedre verden skapt av mennesker, men det er sannheten. det er helt sikkert at det blir slike forhold for herren så videre til johannes: Skriv for disse ord er troverdige og sanne. Et godt sted å bo og glederbringende arbeid. de skal bygge hus som de selv får bo i, plante vingårder og spise frukten selv. De skal ikke bygge så andre får bo og ikke plante så andre får spise. De skal bli like gamle som trærne. De skal ikke streve til ingen nytte .Det skal være overflod av korn i landet, det skal bølge over åsene. Fred mellom mennesker og dyr. Da skal ulven bo sammen med lammet og leoparden legge seg hos kjeet. kalv og ungløve beiter sammen. 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Da skal ulven bo sammen med lammet og leoparden legge seg hos kjeet. kalv og ungløve beiter sammen. Lykke til med det... Igjen ser vi eksempel på kristnes totale uvitenhet for hvordan verden er skrudd sammen.. Men du tror vel på noahs ark og du og da er det vel ikke mer å forvente enn ignoranse av skikkelig viten... Lenke til kommentar
ELLE2013 Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 det finnes et liv etter døden ,men at det er en form for drøm .Når vi sover er vi på en måte ubevist men kan ha drømmer og oppleve ting i sovende tilstand da er sjelen på en liten tur ut ev kroppen for det merker ikke vi når vi sover men er til bake i kroppen når vi våkner opp Men er vi døde er det ikke mulig å komme til bake 1 Lenke til kommentar
empty_ Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 det finnes et liv etter døden ,men at det er en form for drøm .Når vi sover er vi på en måte ubevist men kan ha drømmer og oppleve ting i sovende tilstand da er sjelen på en liten tur ut ev kroppen for det merker ikke vi når vi sover men er til bake i kroppen når vi våkner opp Men er vi døde er det ikke mulig å komme til bake Hvor tror du sjelen blir av når vi dør da? Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 det finnes et liv etter døden ,men at det er en form for drøm .Når vi sover er vi på en måte ubevist men kan ha drømmer og oppleve ting i sovende tilstand da er sjelen på en liten tur ut ev kroppen for det merker ikke vi når vi sover men er til bake i kroppen når vi våkner opp Men er vi døde er det ikke mulig å komme til bake Ein kropp utan sjel er per definisjon ein død kropp. Så nei, sjela forlet ikkje kroppen i søvne. At vi har draumar er eit teikn på at vi er åndelege vesen, og er vanskeleg for vitskapen å forklare på same måte som vår tanke. Gud har skapt oss på overlag fagert vis. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Det eksisterer ikke noe "sjel". Fenomenet er bare et påfunn gjort av folk som har vanskeligheter med å forstå egen ubetydelighet. Bikkjer drømmer. De er svært lite åndelige, heldigvis for dem. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Gud har skapt oss på overlag fagert vis. Jepp, med blindtarm, halebein og heller dårlige øyne... Jepp, helt perfekt design... For en gud som er så primitiv og dum at han egentlig ikke vet hva han driver med.... Vår bevissthet dør med kroppen, når kroppen dør så stanser de elektriske og kjemiske signalene og det er game over. Å blande inn magi, for det må jo magi til får å flytte den bevisstheten ut av kroppen, er kun et påfunn av særs primitive og ignorante mennesker og lite annet... For så langt er det INGENTING som tyder på at fantasiene til religiøse på dette området er annet enn akkurat det, fantasier... . De evner ikke å se at verden fint kan fortsette uten dem, stormanns gale som de er, og tror de får være med videre med puter under armene, i sus og dus fordi de trodde på jernalder myter og primitive og ignorante løgner... Det som er mest skremmende med dødskulter som kristendom er at de driter i om de tar med seg andre i utslettelsen også, fordi de er stormanns gale og tror de vil leve evig... Skulle noen ganger ønske å få se trynet på en stormannsgal kristen i det han forlater dette livet og det går opp for ham at han trodde på en løgn og at han dør akkurat som alle andre... Det må være skikkelig skuffende i det dette går opp for religiøse... og noen ganger skulle jeg ønske at helvette var virkelig, fordi det er så utrolig mange religiøse som hadde fortjent en tur dit selv... 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Det er naivt og ganske sprøtt å ikke gjøre det mest praktiske når det skal forskes på bevissthet, nemlig at forskeren ser på sin egen bevissthet og på den måten får direkte erfare de fenomener han med fragmentert viten og tilfeldige måleinstrumentet forsøker kartlegge på andre måter. Jeg har ikke sagt at det aldri kan måles, men til nå har vi ikke brukbar teknologi og metoder. Hva som skjer I fremtiden er spåkonemat, og imens sitter du og mange andre med alle muligheter hos dere selv ... det er naivt det Jeg er generelt enig i det du sier, men jeg synes at det å observere sin egen bevissthet virker urimelig med tanke på at man er sin egen bevissthet. Det vil alltid være et høyere nivå du ikke kan observere. Min oppfatning av døden er ihvertfall den at alle dine tanker og minner vil forsvinne, på samme måte som resten av din kropp. Resten vil nok utspenne seg som en dyp og drømmeløs søvn, men hvem vet, kanskje du våkner opp igjen? Hvis du sjekker egen bevissthetr grundig, vil du i likhet med utallige før deg, oppdage at der er ingen "deg" å finne der - og samtidig se at du har relativt set ingen styring på det du tror er er "deg selv". Så begynner du kankje bare å se bort fra det som er en illusjon skapt av deg selv, og det som da blir tilbake er bevisst tilstedeværelse som ikke skapt, og den er ikke deg selv, og den er verdt å identifisere eg med i langt større grad enn korhuset kalt "selv" som vi forsøker å holde fast i, uten av vi noen gang kan klare det Så vi kan se det som ligger bak "spillet og dramaene", men da må vi slippe illusjonene først. Hvis du fjerne illusjonen om at det er ett selv som dør, står du tilbake med at der er ingen som dør, bare evige prosesser av at vi er fanget inn i en strøm av bevissthet, - en strøm som skaper seg selv hele tiden .. disse minnene forsvinner så klart, men det betyr ikke at prosessen stopper - fanget i tanker og alle mulige begjær, vil du gripe etter neste "liv" hele tiden, og den strømmen kan du erfare her og nå. Det kreves bare litt egen anstrengelse Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Hvis du sjekker egen bevissthetr grundig, vil du i likhet med utallige før deg, oppdage at der er ingen "deg" å finne der - og samtidig se at du har relativt set ingen styring på det du tror er er "deg selv". Så begynner du kankje bare å se bort fra det som er en illusjon skapt av deg selv, og det som da blir tilbake er bevisst tilstedeværelse som ikke skapt, og den er ikke deg selv, og den er verdt å identifisere eg med i langt større grad enn korhuset kalt "selv" som vi forsøker å holde fast i, uten av vi noen gang kan klare det Så vi kan se det som ligger bak "spillet og dramaene", men da må vi slippe illusjonene først. Hvis du fjerne illusjonen om at det er ett selv som dør, står du tilbake med at der er ingen som dør, bare evige prosesser av at vi er fanget inn i en strøm av bevissthet, - en strøm som skaper seg selv hele tiden .. disse minnene forsvinner så klart, men det betyr ikke at prosessen stopper - fanget i tanker og alle mulige begjær, vil du gripe etter neste "liv" hele tiden, og den strømmen kan du erfare her og nå. Det kreves bare litt egen anstrengelse Å se sin egen bevissthet gir ingen mening, for det krever at bevisstheten ser seg selv. Du vil kanskje se en tanke, eller et tomrom, men hvem er det som ser dette? Det blir litt som å spise sin egen munn. Jeg forstår at jeg ikke er min fysiske form, om man kan si det slik, men at jeg heller ikke er den som ser var nytt for meg. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Hvis du sjekker egen bevissthetr grundig, vil du i likhet med utallige før deg, oppdage at der er ingen "deg" å finne der - og samtidig se at du har relativt set ingen styring på det du tror er er "deg selv". Så begynner du kankje bare å se bort fra det som er en illusjon skapt av deg selv, og det som da blir tilbake er bevisst tilstedeværelse som ikke skapt, og den er ikke deg selv, og den er verdt å identifisere eg med i langt større grad enn korhuset kalt "selv" som vi forsøker å holde fast i, uten av vi noen gang kan klare det Så vi kan se det som ligger bak "spillet og dramaene", men da må vi slippe illusjonene først. Hvis du fjerne illusjonen om at det er ett selv som dør, står du tilbake med at der er ingen som dør, bare evige prosesser av at vi er fanget inn i en strøm av bevissthet, - en strøm som skaper seg selv hele tiden .. disse minnene forsvinner så klart, men det betyr ikke at prosessen stopper - fanget i tanker og alle mulige begjær, vil du gripe etter neste "liv" hele tiden, og den strømmen kan du erfare her og nå. Det kreves bare litt egen anstrengelse Å se sin egen bevissthet gir ingen mening, for det krever at bevisstheten ser seg selv. Du vil kanskje se en tanke, eller et tomrom, men hvem er det som ser dette? Det blir litt som å spise sin egen munn. Jeg forstår at jeg ikke er min fysiske form, om man kan si det slik, men at jeg heller ikke er den som ser var nytt for meg. Der er ikke noen egen bevissthet, så du ser den dermed ikke - det du ser er prosessen. Meningen med å se dette er vel å våkne opp fra den typen søvn vi kaller virkeligheten og slutte å lide unødig ford man tror man må vøre prosessen. Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Der er ikke noen egen bevissthet, så du ser den dermed ikke - det du ser er prosessen. Meningen med å se dette er vel å våkne opp fra den typen søvn vi kaller virkeligheten og slutte å lide unødig ford man tror man må vøre prosessen. Du sa at forskeren må se på sin egen bevissthet (noe som er umulig), og nå mener du at det er ingen bevissthet? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Der er ikke noen egen bevissthet, så du ser den dermed ikke - det du ser er prosessen. Meningen med å se dette er vel å våkne opp fra den typen søvn vi kaller virkeligheten og slutte å lide unødig ford man tror man må vøre prosessen. Du sa at forskeren må se på sin egen bevissthet (noe som er umulig), og nå mener du at det er ingen bevissthet? Det du kaller selv finnes egentlig ikke, dermed finnes det ikke noen egen bevissthet - men det finnes såklart bevissthet, det er bare det at den kan man ikke kalle for sin egen Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Det du kaller selv finnes egentlig ikke, dermed finnes det ikke noen egen bevissthet - men det finnes såklart bevissthet, det er bare det at den kan man ikke kalle for sin egen Selv om bevisstheten er universell har jeg vanskeligheter med å forstå hvorfor det er feil å identifisere seg med det. Det er da selve essensen av væren. Forøvrig kommenterte jeg kun et enkelt aspekt ved innlegget ditt, nemlig det å være bevisst på bevisstheten. Følgelig anser jeg det som rimelig meningsløst å trekke frem ideen om det illusoriske selvet. Siden det ser ut til at du har oversett mitt egentlige poeng foreslår at du går tilbake og leser hva jeg skrev om igjen, uten å henge deg opp i eiendomsord. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Det får være ett personlig valg hva man vil identifisere seg med. Mulig vi snakker litt forbi hverandre, men hva mener du var poenget du ville ha frem? Lenke til kommentar
guest_anon Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 lev livet til det fulle, når du dør er det slutt, slutt på alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå