chris_90 Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Hei Telenor har begynt å bygge ut fiber i området vårt. Hadde en hyggelig kar innom med tilbud for tilkobling. Han var fra Canal Digital noe jeg skjønte kun etter at jeg så tilbudet. Før det, hørtes det ut som han var fra Telenor men den er grei. For å få tilkoblet til fiber ifølge han er jeg NØDT til å ha 12 mnd med Canal Digital tv abb. noe som koster 5800 i året.... men jeg ser ikke på tv. På spørsmål hvorfor canal digital var svaret "det er vårt hoved tv leverandør" og slik er tilbudet per dags dato. Altså 2000 for tilkobling + 6000 for tv + bredbånd = 13000 Jeg lurer bare på en ting. Hvis det bygges fiber her er jeg begrenset på hvem jeg vil være kunde hos de første 12 månedene som han sa? Jeg skjønner ikke helt hvordan systemet med fiber tilkobling fungerer her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 (endret) CD eies av Telenor, og er deres leverandør i privatmarkedet. Om du bare vil ha fiber uten alt annet dill dall sjekk ut https://www.telenor.no/privat/bredband/fiber/ Har også hatt en slik kar på dørene og det ble et kjøp helt til regningen kom før de i det hele tatt hadde gjort noe, og prisen hadde steget med 600kr mnd.. Godt vi har angrerett Men bare sjekk om det er snakk om fiber i veggen eller til sentralen, her var det snakk om fiber til sentral, og coax derfra og inn i veggen. Endret 26. april 2016 av Slettet+130498 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Telenor eier/er vel CD Nå har jo CD lovet at de skal tilby internet uten TV i løpet av året, så høres ganske så snikete ut 1 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Canal Digital er eid av Telenor. Ofte så krever utbygger at man binder seg til diverse pakker for å få dekket noe av utbyggingskostnaden. Om du kan få fibertilknytning uten å binde deg til dette kan jeg ikke svare på. Noen ganger kan man slippe "pakken" mot at man betaler en høyere tilkoblingsavgift - som i praksis gir samme sluttsum Hvis det er telenor som bygger ut, så er det nok Telenor/Canal Digital du er begrenset til, tross alt de som eier fiber linja. Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Hvor er det det skal bygges ut? Dersom det er flere leverandører som bygger ut kan det lønne seg å vente. Jeg får fiber inn nå kostnadsfritt og uten TV. Kun binding i 12 mnd. for 445 kr Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Telenor eier/er vel CD Nå har jo CD lovet at de skal tilby internet uten TV i løpet av året, så høres ganske så snikete ut Sjekk: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1718804&hl= Er ganske sikker på de kreves linjeleie istedenfor TV da kan man vurdere hva man får mest for pengene? Hvis dette ikke kun er for LOS bynett som telenor har tatt over. Blir ganske overrasket hvis man slipper linje leie istedenfor. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 (endret) Jeg hadde avventet. Tvunget koblingssalg er på vei bort for alle leverandører, altså at man skal kunne bestille TV og bredbånd uavhengig av hverandre. CD har, som andre har nevnt, sagt at de skal avslutte denne praksisen i løpet av 2016. LMH1: Hvorfor tror du at du må betale linjeleie dersom du går for kun bredbånd, og ikke TV? Edit: http://www.aftenposten.no/digital/Derfor-ma-du-fortsatt-kjope-TV-kanaler-for-a-fa-bredband-617859_1.snd Endret 27. april 2016 av TheHaughom Lenke til kommentar
chris_90 Skrevet 27. april 2016 Forfatter Del Skrevet 27. april 2016 Tusen takk for responsen folks! CD eies av Telenor, og er deres leverandør i privatmarkedet. Om du bare vil ha fiber uten alt annet dill dall sjekk ut https://www.telenor.no/privat/bredband/fiber/ Har også hatt en slik kar på dørene og det ble et kjøp helt til regningen kom før de i det hele tatt hadde gjort noe, og prisen hadde steget med 600kr mnd.. Godt vi har angrerett Men bare sjekk om det er snakk om fiber i veggen eller til sentralen, her var det snakk om fiber til sentral, og coax derfra og inn i veggen. Han sa nok at gamle kabelen i lufta blir byttet ut med ny... jeg tror jeg sjekker direkte hos telenor. Lenke til kommentar
chris_90 Skrevet 27. april 2016 Forfatter Del Skrevet 27. april 2016 alik: jeg fikk samme folkene på døra for en stund siden, og takket nei siden jeg ikke ønsket tv- pakken, men kun var interresert i fiber som jeg hadde fra før fra bynett. Telenor/canal digital overtok etter bynett, og derfor kom de på døren for en stund siden med det tilbudet du nevner. Jeg takket som sagt nei. For noen uker siden fikk jeg et brev der de tilbydde kun fiber. Om jeg ikke husker feil var prisen for fiber 30 rundt 450 + et leiegebyr, så brisen ble et eller annet mellom 500 og 600 kr i mnd for bare fiber 30 uten tv. Dersom jeg bandt meg i et år ble installasjonen og utstyret gratis. Jobben er allerede gjort, alt er på plass og jeg er svært fornøyd Edit: Tok en titt på papirene, prisen pr. mnd er totalt 549 kr. 399 for bredbånd og 150 for nettleie, med binding i 12 mnd. Den var ikke gal, får se om jeg får noe lignende. Har foreløpig takken nei til det første tilbudet med tvkanaler Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 (endret) Det er bare et underbruk av canal digital som leverer fiber der jeg bor, og de skal ha over 700 kroner i måneden for den kjipeste fiberen, men hvis jeg vil ha TV i tillegg så får jeg det for en hundrings ekstra i måneden... og så er det tre selskaper som kan levere VDSL eller hva faen det heter, gjennom kobberledning for binding i 12 måneder og 300 +/- 50 lappen i måneden. har ikke bestemt meg ennå, da jeg har kjøpt mobilt bredbånd ruter med kontantkort fra Telio... frister ikke mye å binde meg i 12 mnd., frister like lite som å betale 10 000 kroner i året for internett og TV men vet ikke om det er binding på fiber heller... Hvis jeg hadde tenkt igjennom det så hadde jeg gått for månedsabonnement fra Telio og spart meg for 1500 spenn for ruter, for det er uansett samme prisen for gigabytene på kontantkort som på månedlig abonnement, så jeg kunne fått ruteren for 299 eller hva det koster fra Telio i stedet for å kjøpe den i en butikk. Pytt pytt, man får leve med de feil man gjør... Jeg håper at det snart blir fri bruk av mobildata på mobilabonnementer i Norge også, men inntil da kan jeg kanskje surfe ved å koble opp PC til mobiltelefonen for "basis"-bruk månedlig, og hvis jeg trenger mer data kan jeg lade opp kortet på mobilruteren... vet ikke om det fungerer i praksis, men får se... Endret 28. april 2016 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå