Rust Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Har lest at ung ufør tillegget må søkes på før fyllte 36 år. Må man først få innvilget uføre for og deretter søke på ung ufør? Eller søker man på ung ufør tillegget i selve søknaden om uføretrygd? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Det gjør man i søknaden om uføretrygd. Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 (endret) Har lest at ung ufør tillegget må søkes på før fyllte 36 år. Må man først få innvilget uføre for og deretter søke på ung ufør? Eller søker man på ung ufør tillegget i selve søknaden om uføretrygd? En må ikke søke før fylte 36 år for å få ung ufør, men en bør helst gjøre det. Det følger med ett hvis der og det lyder: hvis du har vært mer enn 50 prosent yrkesaktiv etter fylte 26 år. Så en kan få ung ufør innvilget etter fylte 36 år også. Selv fikk jeg beskjed når jeg leverte ufør søknaden til NAV at dette avgjorde de automatisk. Det skjedde ikke i mitt tilfelle og jeg måtte klage, for så å sende inn mer dokumentasjon. Endret 26. april 2016 av FranZe Lenke til kommentar
Rust Skrevet 29. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2016 Takk så mye for svar, Kron og FranZe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå