Gå til innhold

Konstant (radio)støy fra høyre kanal på forsterker

Anbefalte innlegg

Hei,

For litt over ett år siden kjøpte jeg meg et nybegynner oppsett som betår av ett par Klipsch RF-62 II og en Onkyo A-9050 forsterker, som har fungert smertefritt og som jeg har vært veldig godt fornøyd med helt til i går. Da jeg plutselig hørte en irriterede støyende lyd fra høyre kanal/høyttaler. Lyden er akkurat som du hører på en FM radio som ikke er innstilt på noe kanal men bare gir fra seg støy. Støyen er konstat uavhengig om volumet er høyt eller lavt og om man hører på musikk eller ikke, altså støyen ligge konstat. I går prøvde jeg først å koble vekk kildesignalet som kommer inn på optisk inngang, men uten noen endring. Så tok jeg stømmen på forsterkeren, altså tok ut støpslet. etter det så forsvant støyet. I dag når jeg slo på forsterkeren igjen, så var ulyden tilbake. Jeg prøvde på nytt å ta strømmen på forsterkeren uten at det virket. Så tok jeg og kryssbyttet høyre og venstre høyttaler ut fra forsterekeren, da flytter ulyden(radiostøy) fra høyre til venstre høyttaler, så det ser ut som at det kan være noe med høyre kanal på forsterkeren.
Er det noen som har vært borti lignende og har en formening om hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...